Yıl: 2007 Cilt: 32 Sayı: 146 Sayfa Aralığı: 80 - 88 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması

Öz:
Bu çalışma, Gazi Üniversitesi’nde sözel bölüm öğretmen yetiştirme programlarında eğitim görmekte olan Tarih Öğretmenliği ve Büro Yönetimi Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden olu-şan iki gruptan seçilmiş, 98 öğretmen adayının katılımı ile 2003–2004 güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu araştırma ile gelecekte toplumu eğitmekle görevlendirilecek öğretmen adaylarının önemli bir kısmını oluşturan sözel bölüm öğretmen adaylarının, fen bilimlerine, fen eğitimine ve teknolojiye karşı tutumlarının tespit edilmesi, önyargılarının ve bilgi eksikliklerinin olup olmadığının açığa çıkarılması ve fene ne kadar önem verdiklerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı, beşli likert tipi 45 maddeden oluşmaktadır. Sonuçlar göstermiştir ki araştırmaya katılanlar, fen bilimlerinin doğasını, önemini, bireye ve topluma kazandırdıklarını yeterince bilmemektedir. Gruplarda teknoloji bilinci oluşmuş olmasına rağmen, fen bilimleriyle bağlantısının kurulamadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: büro yönetimi teknoloji kullanımı tarih öğretmenleri fen eğitimi öğretmen tutumları öğretmen adayları sözel öğrenme tutumlar

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A Study of Verbal Section Teacher Candidates' Attitude Towards Science, Science Education and Technology

Öz:
This study was conducted with 98 teacher candidates who were receiving education in the Gazi University verbal division teacher educating programs and who were selected from two groups, namely History Teaching and Bureau Management Teaching, in the 2003-2004 fall term. Our aim was to determine the attitudes of the verbal section teacher candidates, who form an important part of teachers that will be assigned to teach in society in the future, towards science, science education and technology, and clarify whether they have prejudices and knowledge deficiencies to present an understanding of how much importance they pay to science. The data collecting instrument used in the study consists of 45 items in the type of quintet Likert. The results showed that the participants of the study don’t have an adequate knowledge about the nature of science, its importance, what it brings in to individuals and society. Even though technology consciousness seems to have developed in groups, it is detected that its relation with science has not been fully understood.
Anahtar Kelime: teacher attitudes prospective teachers verbal learning attitudes office management use of technology history teachers science education

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Abak, A. – Eryılmaz, A. ve Fakıoğlu, T. (2002). “Üniversite öğrencilerinin fizikle ilgili seçilmiş duyuşsal karakteristikleri ile fizik başarılarının ilişkisi”, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi.
  • Arıkan, R. (2000). Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Arslan, C. (2001). “İlköğretim okullarında fen bilgisi öğretimi ve belli başlı sorunları”, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi.
  • Bayraktar, Ş. (2003). “Türkiye’de Ortaöğretim Düzeyinde Fen Bilimleri Öğrenci Başarısındaki Cinsiyete Dayalı Farklılıklar” _____http://www.yok.gov.tr/> (06.11.2003 19:57:32).
  • Cajas, F. (1999). “Public understanding of science: using technology to enhance school science in everyday life”, International Journal Of Science Education, 7, 765-773.
  • Caosta, V. (1995). “When science is ‘Another World’: Relationship between world’s and family, friend, school and science”, Science Education, 79, 313-333.
  • Demirel, Ö. (1993) Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Usem Yayınları-10.
  • Feynman, R. (1995). “What is science? Making physics part of one’s life”, Paris: United Nations Educational Scientific and Cultural Organisation.
  • Gürel Z. (2002). “Resim Bölümü Öğrencilerinin Fen Biliminin Doğasını Anlama Biçimleri”, V. Ulusal Fen Bilim-leri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, ODTÜ, Ankara.
  • Hurd, P. (1993). “Comment on Science Education Research: A crisis of confidence”, Journal Of Research In Science Teaching, 30, 1009-1011.
  • Jacobowitz, T. (1983). “Relationship of sex, achievement and science self-concept to the science career preferences of black students”, Journal Of Research in Science Teaching, 20(7), 621-628.
  • Kaptan, S. (1995) Bilimsel araştırma teknikleri ve İstatistik Yöntemleri, Ankara.
  • Küçükahmet, L. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Büro Yayınevi.
  • Multon, K. D. - Brown S. D. & Lent, R. W. (1991). “Relation of self-efficacy, beliefs to academic outcomes: A meta-analytic investigation”, Journal Of Counseling Psychology, 38, 30-38.
  • Parlak, C. (2003). Fizik Nedir? _____http://www.cihan.ibu.edu.tr/fizik/fizik_ogretimi.html> (2003, Ekim 15).
  • Snow, C. P. (1993). İki Kültür (Çev. Tuncay BİRKAN) TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları: 157, Ankara.
  • Taşar, M. F. “Bilim Hakkında Görüşler Anketi”, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi.
  • Turkle, S. Ve Papert (1990). “Epistemological Pluralism: Styles and Voices within the computer culture”, Journal Women In Culture And Society, 16, 128-157.
  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayınevi.
APA Kızılcık H, Temiz B, Tan M, İNGEÇ KANDİL Ş (2007). Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. , 80 - 88.
Chicago Kızılcık Hasan Şahin,Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa,İNGEÇ KANDİL Şebnem Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. (2007): 80 - 88.
MLA Kızılcık Hasan Şahin,Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa,İNGEÇ KANDİL Şebnem Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. , 2007, ss.80 - 88.
AMA Kızılcık H,Temiz B,Tan M,İNGEÇ KANDİL Ş Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. . 2007; 80 - 88.
Vancouver Kızılcık H,Temiz B,Tan M,İNGEÇ KANDİL Ş Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. . 2007; 80 - 88.
IEEE Kızılcık H,Temiz B,Tan M,İNGEÇ KANDİL Ş "Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması." , ss.80 - 88, 2007.
ISNAD Kızılcık, Hasan Şahin vd. "Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması". (2007), 80-88.
APA Kızılcık H, Temiz B, Tan M, İNGEÇ KANDİL Ş (2007). Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. Eğitim ve Bilim, 32(146), 80 - 88.
Chicago Kızılcık Hasan Şahin,Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa,İNGEÇ KANDİL Şebnem Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. Eğitim ve Bilim 32, no.146 (2007): 80 - 88.
MLA Kızılcık Hasan Şahin,Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa,İNGEÇ KANDİL Şebnem Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. Eğitim ve Bilim, vol.32, no.146, 2007, ss.80 - 88.
AMA Kızılcık H,Temiz B,Tan M,İNGEÇ KANDİL Ş Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. Eğitim ve Bilim. 2007; 32(146): 80 - 88.
Vancouver Kızılcık H,Temiz B,Tan M,İNGEÇ KANDİL Ş Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması. Eğitim ve Bilim. 2007; 32(146): 80 - 88.
IEEE Kızılcık H,Temiz B,Tan M,İNGEÇ KANDİL Ş "Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması." Eğitim ve Bilim, 32, ss.80 - 88, 2007.
ISNAD Kızılcık, Hasan Şahin vd. "Sözel Bölüm Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine, Fen Eğitimine ve Teknolojiye Karşı Tutumlarının Araştırılması". Eğitim ve Bilim 32/146 (2007), 80-88.