Yıl: 2006 Cilt: 7 Sayı: 11 Sayfa Aralığı: 37 - 46 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki

Öz:
Bu çalışmanın amacı, fen ve mühendislik fakültelerinde okutulan Genel Matematik dersindeki öğrenci başarısı ile ÖSS deki başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Fen ve Mühendislik fakültelerinin birinci sınıfında okuyan 245 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlara göre, öğrencilerin Genel Matematik dersindeki başarıları ile ÖSS giriş puanları, ÖSS matematik net sayıları ve mezun oldukları liseler arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin okudukları bölümleri kaçıncı sırada tercih ettikleri ile Genel Matematik dersindeki başarıları arasında bir ilişki olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelime: probleme dayalı öğrenme öğrenci başarısı matematik eğitimi anadolu üniversitesi üniversite giriş sınavı üniversiteler matematik öğretimi mühendislik eğitimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The relationshıp between the student avhievement in mathematics and the öss

Öz:
The aim of this research is to find out whether there is a relationship between the success of students taken calculus courses at science and engineering faculties and the students’ success at ÖSS. This work was conducted on 245 1 st year students enrolled in science and engineering faculties of Anadolu University. According to the results, the success in calculus courses are directly related to the students ÖSS results, mathematics nets in ÖSS and the high school they have graduated from. Moreover, it is found that there isn’t any relationship between the students’ success in the mentioned course and their in which place they have preferred the departments they are enrolled in.
Anahtar Kelime: university entrance examination universities mathematics teaching engineering education problem based learning student success mathematics education anadolu university

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Atlas, M. (2004). İstatistik II: Çözümlü örnekler, Eskişehir: Birlik Ofset Yayıncılık. Baştürk, S. (2005). Üniversite matematik öğrencilerinin Türkiye’deki matematik eğitimi hakkındaki çağrışımları: Lise, dershane ve üniversite boyutunda. 1. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu, İstanbul: İstek Vakfı Okulları. Bezuidenhout, J. (2001). Limits and continuity: Some conceptions of firstyear students, International Journal of Mathematics Education in Science & Technology, 32(4), 487–500. Bloch, I. (2003). Teaching functions in a graphic milieu: What forms of knowledge enable students to conjecture and prove?, Educational Studies in Mathematics, Volume:52, 3-28, Ferrini-Mundy, J. & Graham, K. (1994). Research in calculus learning: Understanding of limits, derivatives and integrals, In J. Kaput & E. Dubinsky (Eds.), Research issues in undergraduate mathematics learning, MAA Notes, (pp. 31-45), Washington, Moralı, S., Köroğlu, H., Çelik, A., (2004). Buca Eğitim Fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161–175. ÖSYS. (2004). Yükseköğretim programlarının merkezi yerleştirmedeki en küçük ve en büyük puanları kitabı, http://www.osym.gov.tr/BelgeGoster . Schwarzenberger, R. L. & Tall, D. (1978). Conflict in the learning of real numbers and limits. Mathematics Teaching, 82, 44-49. Selden, J., Mason, A., & Selden, A. (1989). Can average calculus students solve non-routine problems, Journal of Mathematical Behavior, 8(2), 45-50. Tall, D. O. & Vinner, S., (1981). Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to Limit and Continuity. Educational Studies in Mathematics, 12, 151-169. Yaman, S. ve Yalçın, N. (2005). Fen Bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının yaratıcı düşünme becerisine etkisi”, İlköğretim Online, 4(1), 42–52. http://ilkogretim-online.org.tr.
APA ÇETİN N, MAHİR N (2006). Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. , 37 - 46.
Chicago ÇETİN NEZAHAT,MAHİR Nevin Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. (2006): 37 - 46.
MLA ÇETİN NEZAHAT,MAHİR Nevin Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. , 2006, ss.37 - 46.
AMA ÇETİN N,MAHİR N Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. . 2006; 37 - 46.
Vancouver ÇETİN N,MAHİR N Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. . 2006; 37 - 46.
IEEE ÇETİN N,MAHİR N "Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki." , ss.37 - 46, 2006.
ISNAD ÇETİN, NEZAHAT - MAHİR, Nevin. "Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki". (2006), 37-46.
APA ÇETİN N, MAHİR N (2006). Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 37 - 46.
Chicago ÇETİN NEZAHAT,MAHİR Nevin Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.11 (2006): 37 - 46.
MLA ÇETİN NEZAHAT,MAHİR Nevin Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.11, 2006, ss.37 - 46.
AMA ÇETİN N,MAHİR N Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 7(11): 37 - 46.
Vancouver ÇETİN N,MAHİR N Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 7(11): 37 - 46.
IEEE ÇETİN N,MAHİR N "Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.37 - 46, 2006.
ISNAD ÇETİN, NEZAHAT - MAHİR, Nevin. "Genel matematik dersindeki öğrenci başarısı ile öss başarısı arasındaki ilişki". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/11 (2006), 37-46.