Yıl: 2007 Cilt: 7 Sayı: 13 Sayfa Aralığı: 119 - 131 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri

Öz:
Bu arastırma, Sınıf ve Matematik ögretmenlerinin probleme dayalı matematik ögretimine yönelik görüslerini ve bununla iliskili olabilecek demografik özellikleri arasındaki iliskileri belirlemek amacıyla yapılmıstır. Arastırmanın örneklemini, Eskisehir’in Sivrihisar ilçesinde görev yapan Sınıf ve Matematik ögretmenleri arasından rastlantısal olarak seçilen 49 ögretmen olusturmaktadır. Verilerin toplanması asamasında; arastırmacılar tarafından hazırlanan probleme dayalı matematik ögretimine yönelik bir görüs anketi ile demografik bilgi formu kullanılmıstır. Toplanan verilerin çözümlenmesi asamasında frekans tablolarından ve Mann-Whitney testinden yararlanılmıstır. Arastırmanın sonuçlarına göre; probleme dayalı matematik ögretimine yönelik ögretmen görüslerinin cinsiyet, kıdem, brans, süreli yayın takibi ve hizmet içi egitim alma durumları açısından farklılıklar gösterdigi belirlenmistir.
Anahtar Kelime: probleme dayalı öğrenme öğretmen görüşleri matematik öğretmenleri sınıf öğretmenleri problem çözme matematik öğretimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Teachers'opinions about problem-based mathematics teaching

Öz:
The research was made to determine relations between the opinions of classroom and mathematics teachers’ about problem-based mathematics teaching and teachers’ characteristics which may be related with them. The sample of research consists of 49 teachers which were selected randomly from classroom and mathematics teachers in Sivrihisar (within Eskisehir). Data were collected by a questionnaire about problem-based mathematics teaching method and demographical information form which were prepared by researchers. Frequency tables and Mann- Whitney test were employed to analyze data. The results of the study indicated that, there were differences in opinions about problem-based mathematics teaching method points of view sex, branch, seniority, reading periodicals and having in-service education.
Anahtar Kelime: classroom teachers problem solving mathematics teaching problem based learning teacher views mathematics teachers

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aksu, M. (1985). “Matematiksel Ögretimde Bilgisayar Kullanımı” Egitim ve Bilim, 9(54), Ankara: Bulut, Safure. “Matematik Ögretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler” lkögretim Okullarında Matematik Ögretimi ve Sorunları, Ankara: Türk Egitim Dernegi Yayınları. Conway, F. J. ve Little, P. (2000) “Adopting PBL as the Preferred Instituonal Approach to Teaching an Learning”, Considerations and Challenges. Journal on Excellence In College Teaching, U.S.A.: Web Edition, 19-17,. Çakmak, M. (1999). “Novice and experienced teacher strategies for Math Teaching in English and Turkish Primary Clssrooms” Unpublished Doctoral Thesis, England:. Çakmak, M. (2000/3). “Aktif Ögrenme Teknikleri ve Matematik Ögretimi” Gazi Egitim Fakültesi Dergisi. 20119-131. Çakmak, M. (2004). “Matematik Derslerinde Problem Çözme Yaklasımının Degerlendirilmesi” Matematikçiler Dernegi Bilim Kösesi.. http://www.matder.org.tr Dutch, B. (1995) Problems: A key Facktor in PBL Center For Teaching Effectiveness. Web Edition, 1, Fisher, R. (1987). Problem Solving in Primary Schools. England: Basil Blackwell Oxford,. Fisher R. (1990).Teaching Children to Think. Starley Thornes: Cheltenhom,. Joan, S. ve Huges, A. (1994). “Problem Based Learning as classroom solution” Educational Leadership. U. S. A.: Association for Supervision and Curriculum, , 1-6. Karatas, =. ve Güven, B. (2004). “8. Sınıf ögrencilerinin problem çözme becerilerinin belirlenmesi”. Bir özel durum çalısması. Milli Egitim Dergisi, Sayı 163,. Lavy, I. and Bershadsky, I. (2002)."What if not?" Problem Posing and Spatial Geometry-Acase Study”, International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 26, Proceedings of the 26th Annual Conference Morgan, C. T. (1995). “Psikolojiye giris. (10. Baskı).” Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, Ankara, , 130.NCTM, Agenda for Action. Reston,VA “National Council of Teachers of Mathematics Pub”, 1980. Nixon-Ponder, S. Teacher to Teacher :Using Problem Posing Dialogue in Adult Literacy Education.2001. http://literacy.kent.edu/Oasis/Pubs/0300-8.htm Olkun, S. ve Toluk, Z. (2004). “ lkögretimde etkinlik temelli matematik ögretimi” Ankara:Anı Yayıncılık, Ertem Matbaacılık,. Pehkonen, E. (1993). “What are Pinnish Teacher Educators’ Conceptions About the Teaching of Problem Solving in Math” European Journal for Teacher Education. 16(3), 237-239,. Reusser, K. ve Stebler, R. (1997). “Every word problem has a solution: The social rationality of mathematical modeling in schools”. Learning and Instruction, 7(4), 309-327,. Saban, A. (2000). Ögrenme Ögretme Süreci. Ankara: Nobel Yayın Dagıtım, Van de Walle, J.A. (1989).Elemantary School Mathematics. Virginia: Commonwealth University,
APA Yenilmez K, İŞGÜDEN E (2007). Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. , 119 - 131.
Chicago Yenilmez Kursat,İŞGÜDEN Elif Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. (2007): 119 - 131.
MLA Yenilmez Kursat,İŞGÜDEN Elif Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. , 2007, ss.119 - 131.
AMA Yenilmez K,İŞGÜDEN E Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. . 2007; 119 - 131.
Vancouver Yenilmez K,İŞGÜDEN E Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. . 2007; 119 - 131.
IEEE Yenilmez K,İŞGÜDEN E "Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri." , ss.119 - 131, 2007.
ISNAD Yenilmez, Kursat - İŞGÜDEN, Elif. "Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri". (2007), 119-131.
APA Yenilmez K, İŞGÜDEN E (2007). Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(13), 119 - 131.
Chicago Yenilmez Kursat,İŞGÜDEN Elif Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.13 (2007): 119 - 131.
MLA Yenilmez Kursat,İŞGÜDEN Elif Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.13, 2007, ss.119 - 131.
AMA Yenilmez K,İŞGÜDEN E Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 7(13): 119 - 131.
Vancouver Yenilmez K,İŞGÜDEN E Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 7(13): 119 - 131.
IEEE Yenilmez K,İŞGÜDEN E "Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.119 - 131, 2007.
ISNAD Yenilmez, Kursat - İŞGÜDEN, Elif. "Probleme dayalı matematik öğretimine yönelik öğretmen görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/13 (2007), 119-131.