Yıl: 2007 Cilt: 5 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 637 - 655 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi

Öz:
Bu çalışmada, Muğla Merkez İlçe’de öğrenim gören ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede, öğrencilerin tutumları ile onların, sınıf düzeyleri, cinsiyetleri, yaşadıkları yerleşim birimi, babalarının eğitim durumu, annelerinin eğitim durumu, ailenin sosyo-ekonomik durumu, kendilerine ait bir çalışma odasının varlığı, Fen Bilgisi dersindeki başarı durumu ve Fen Bilgisi derslerinde laboratuvar kullanma sıklığı arasındaki ilişkinin varlığı araştırılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 11.0 paket programında analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları ile onların sınıf düzeyleri, kendilerine ait bir çalışma odasının varlığı, Fen Bilgisi dersindeki başarı durumu ve Fen Bilgisi dersinde laboratuvar kullanma sıklığı arasında anlamlı bir ilişki bulunurken; cinsiyetleri, yaşadıkları yerleşim birimi, babalarının eğitim durumu, annelerinin eğitim durumu ve ailenin sosyo-ekonomik durumu arasında anlamlı bir fark saptanamamıştır. Araştırmanın sonunda, bulgular doğrultusunda öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime: fen eğitimi öğrenci görüşleri öğrenci tutumları ilk öğretim ikinci kademe öğrencileri Muğla fen müfredatı fen dersleri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOZCU ÇAKIR N, Senler B, TAŞKIN B (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. , 637 - 655.
Chicago KOZCU ÇAKIR Nevin,Senler Burcu,TAŞKIN Belgin Göçmen İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. (2007): 637 - 655.
MLA KOZCU ÇAKIR Nevin,Senler Burcu,TAŞKIN Belgin Göçmen İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. , 2007, ss.637 - 655.
AMA KOZCU ÇAKIR N,Senler B,TAŞKIN B İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. . 2007; 637 - 655.
Vancouver KOZCU ÇAKIR N,Senler B,TAŞKIN B İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. . 2007; 637 - 655.
IEEE KOZCU ÇAKIR N,Senler B,TAŞKIN B "İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi." , ss.637 - 655, 2007.
ISNAD KOZCU ÇAKIR, Nevin vd. "İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi". (2007), 637-655.
APA KOZCU ÇAKIR N, Senler B, TAŞKIN B (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637 - 655.
Chicago KOZCU ÇAKIR Nevin,Senler Burcu,TAŞKIN Belgin Göçmen İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 5, no.4 (2007): 637 - 655.
MLA KOZCU ÇAKIR Nevin,Senler Burcu,TAŞKIN Belgin Göçmen İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.5, no.4, 2007, ss.637 - 655.
AMA KOZCU ÇAKIR N,Senler B,TAŞKIN B İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2007; 5(4): 637 - 655.
Vancouver KOZCU ÇAKIR N,Senler B,TAŞKIN B İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2007; 5(4): 637 - 655.
IEEE KOZCU ÇAKIR N,Senler B,TAŞKIN B "İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi." Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, ss.637 - 655, 2007.
ISNAD KOZCU ÇAKIR, Nevin vd. "İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 5/4 (2007), 637-655.