Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı
Yıl: 2006 Cilt: 31 Sayı: 332 Sayfa Aralığı: 39 - 44 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı
Öz: Günümüzde örgütler giderekdaha fazla yeterliliğe sahip yöneticilere gereksinim duyuyor. Örgütü amaçları doğrultusunda en etkili şekilde yaşatmak için birçok örgüt değişkeninin dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada sözü edilen örgüt değişkenleri ve yönetici davranışlarının irdelenmesi amaçlanmıştır. Farklı etkileme yollarının örgüt kültürüne ve çalışanlarına etkisi kuramsal olarak irdelenmiş, etkili bir örgüt kültürü yaratmada liderlik, güç ve takas kuramı olgusu tartışılmıştır.
Anahtar Kelime: At School Administration Effective and Barter Theory
Öz: Nowadays, organaizations have gradually needed the administrator who have much more adequecy. In order to keep the organization alive most effectively around its aims, it is required to take into consideration many organization variables. In this study, it is aimed to consider the organization variables which are mentioned and the conducts of administrators at lenght. The affect of different influence ways to the organization culture and the stuffs has been theoretically considered at length and the leadership, power and exchange( barter) concepts are discussed for creating an effective organization culture.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aydın, M. (1994) Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
- Başaran, İ. E.. (1992)Yönetimde İnsan İlişkileri. Ankara: Gül Yayınevi.
- Bursalıoğlu, Z.(1979) Okul Yönetiminde Yeni Yapı Ve Davranış. Ankara: A.Ü. Yayınları.
- Bursalıoğlu, Z. (1997) Eğitim Yönetimine Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem Yayınları.
- Ceylan, M. (1998)“Yükseköğretim Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi”, Eğitim Yönetimi Dergisi. 4, (16): 51.
- Çankaya, İ.(1996) “Takas Kuramının Okul Yönetiminde Uygulanması”, Eğitim Yönetimi Dergisi. 2 (8): 539.
- Çelik, V.(1997) Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları.
- Gordon, T. (1997) Etkili Liderlik Eğitimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
- Güçlü, N. (1998) “Liderlerin Sosyal Davranış Tarzları ve Geliştirilmesi”, Eğitim Yönetimi Dergisi, 4 (14): 167.
- Kaya, Y. K.(1993) Eğitim Yönetimi. Ankara: Bilim Yayınları.
- Olkun, S. (1996) “Örgütsel Değişimin Yönetimi” Eğitim Yönetimi Dergisi, 2 (4): 567.
- Robbins, S. (1994) Örgütsel Davranışın Temelleri.( Çev. S. A. Öztürk) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Sargut, S. (1994) Kültürler arası Çatışma ve Yönetimi. Ankara: V Yayınları.
- Şimşek, H. (1997) 21.Yüzyılın Eşiğinde Paradigmalar Savaşı ve Kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
APA | UĞURLU C (2006). Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. , 39 - 44. |
Chicago | UĞURLU Celal Teyyar Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. (2006): 39 - 44. |
MLA | UĞURLU Celal Teyyar Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. , 2006, ss.39 - 44. |
AMA | UĞURLU C Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. . 2006; 39 - 44. |
Vancouver | UĞURLU C Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. . 2006; 39 - 44. |
IEEE | UĞURLU C "Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı." , ss.39 - 44, 2006. |
ISNAD | UĞURLU, Celal Teyyar. "Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı". (2006), 39-44. |
APA | UĞURLU C (2006). Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(332), 39 - 44. |
Chicago | UĞURLU Celal Teyyar Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. Çağdaş Eğitim Dergisi 31, no.332 (2006): 39 - 44. |
MLA | UĞURLU Celal Teyyar Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.31, no.332, 2006, ss.39 - 44. |
AMA | UĞURLU C Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(332): 39 - 44. |
Vancouver | UĞURLU C Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(332): 39 - 44. |
IEEE | UĞURLU C "Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı." Çağdaş Eğitim Dergisi, 31, ss.39 - 44, 2006. |
ISNAD | UĞURLU, Celal Teyyar. "Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı". Çağdaş Eğitim Dergisi 31/332 (2006), 39-44. |