Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama
Yıl: 2006 Cilt: 31 Sayı: 330 Sayfa Aralığı: 40 - 46 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama
Öz: Temel dil becerilerinden biri olan okuma, anlamayı gerektiren etkin ve karmaşık bir etkinliktir. Bu bakımdan, okuma ve anlamanın birbiriyle yakından ilişkili iki bilişsel süreç olduğu açıktır. Okumanın amacı anlamaktır. Ayrıca yaşamın ayrılmaz bir parçası olan okuma, insanları ve dünyayı anlamanın doğal bir yoludur. Bu nedenle, bu makale okuma ve okuduğunu anlama süreçleri, önemleri, özellikleri ve birbirleriyle ilişkileri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışmada, okuduğunu anlamayı etkileyen temel faktörler ve etkili okuma öğretiminin nitelikleri bu alanda çalışmakta olan araştırmacıların açıklamalarından faydalanılarak tartışılmıştır.
Anahtar Kelime: Effective Reading and Reading Comprehension
Öz: As one of the main language skills, reading is an active and complex activity involving comprehension. From this respect, it is clear that reading and comprehension are two closely related cognitive processes. The purpose of reading is to comprehend. In addition, reading, an indispensable part of our lives, is the natural way to make sense of the people and the world. Therefore, this paper aims to present information about reading and reading comprehension process, their importance, characteristics and relationships with each other. Besides, in this study, basic factors that affect reading comprehension and the qualities of effective teaching reading have been discussed by making use of the explanations of the researchers studying in this field.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Altunay, U. (2000). Ön Örgütleyicilerin ve Öğrenci Tutumlarının İngilizce İronik Metinlerin Anlaşılması üzerine Etkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Armbruster, B. B. & Osborn, J. H. (2002). Reading Instruction And assessment. Boston: Allyn and Bacon.
- Carrell. D. P. (1984). "Schema Theory and ESL Reading: Classroom Implications and Applications." The Modern Language Journal, 68 (4): 332-341.
- Carrell, D. L. & Eisterhold, J. C. (1988). Schema Theory and ESL Reading Pedagogy. (Edit: P. L. Carrell, J. Devine and D.E. Eskey) Interactive Approaches to Second Language Reading (73-90).Cambridge: Cambridge University Press.
- Chastain, K. (1988). Developing Second-Language Skills. Florida: Harcourt Brace Jovanovich Publishers.
- Grabe, W. ve Stoller, F. L. (2001). Reading for Academic Purposes: Guidelines for the ESL/EFL.(Edit: M. Celce-Murcia) Teacher. Teaching English as a Second or Foreign Language (187-203). London:Heinle&Heinle.
- Grabe, W. ve Stoller, F. L. (2002). Teaching and Researching Reading. London: Pearson Education.
- Gunning, T. G. (2002). Assessing and Correcting Reading and Writing Difficulties. Boston: Allyn and Bacon.
- Kavcar, C, Oğuzkan, F. ve Sever, S. (2002). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayınevi
- McDonough, J. & Shaw, C. (1993). Materials and Methods in ELT. London: Blackwell Publishing
- McWhorter, K. T. (1998). Academic Reading. New York: Longman.
- Özen, F. (2001). Türkiye'de Okuma Alışkanlığı. Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları.
- Richek, M. A., Caldwell, J. S., Jennings, J. H. & Lerner, J. W. (2002). Reading Problems: Assessment and Teaching Strategies. Boston: Allyn and Bacon.
- Smith, F. (1985). Reading. Cambridge: Cambridge University Press.
- Smith, F. (1988). Understanding Reading: A Psycholinguistic Analysis of Reading and Learning to Read. Hillsdale: NJ: Erlbaum.
- Vacca, J. L., Vacca, R. T., Gove, M. K., Burkey, L., Lenhart, L. A. & McKeon, C. (2003). Reading and Learning to Read. Boston: Pearson Education, Inc.
APA | ÇAKICI D, ALTUNAY U (2006). Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. , 40 - 46. |
Chicago | ÇAKICI Dilek,ALTUNAY Uğur Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. (2006): 40 - 46. |
MLA | ÇAKICI Dilek,ALTUNAY Uğur Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. , 2006, ss.40 - 46. |
AMA | ÇAKICI D,ALTUNAY U Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. . 2006; 40 - 46. |
Vancouver | ÇAKICI D,ALTUNAY U Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. . 2006; 40 - 46. |
IEEE | ÇAKICI D,ALTUNAY U "Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama." , ss.40 - 46, 2006. |
ISNAD | ÇAKICI, Dilek - ALTUNAY, Uğur. "Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama". (2006), 40-46. |
APA | ÇAKICI D, ALTUNAY U (2006). Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(330), 40 - 46. |
Chicago | ÇAKICI Dilek,ALTUNAY Uğur Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. Çağdaş Eğitim Dergisi 31, no.330 (2006): 40 - 46. |
MLA | ÇAKICI Dilek,ALTUNAY Uğur Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.31, no.330, 2006, ss.40 - 46. |
AMA | ÇAKICI D,ALTUNAY U Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(330): 40 - 46. |
Vancouver | ÇAKICI D,ALTUNAY U Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(330): 40 - 46. |
IEEE | ÇAKICI D,ALTUNAY U "Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama." Çağdaş Eğitim Dergisi, 31, ss.40 - 46, 2006. |
ISNAD | ÇAKICI, Dilek - ALTUNAY, Uğur. "Etkili Okuma ve Okuduğunu Anlama". Çağdaş Eğitim Dergisi 31/330 (2006), 40-46. |