İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği)

Yıl: 2006 Cilt: 31 Sayı: 334 Sayfa Aralığı: 24 - 30 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği)

Öz:
Bu araştırmanın genel amacı, işbirlikli öğrenmenin Resim İş Öğretmenliği (RİÖ) öğrencilerinin iletişim tutumları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla bir deney ve bir de kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırma üç hafta sürmüş ve 27 öğrenci deney, 28 öğrenci kontrol grubunda olmak üzere 55 öğrenci üzerinden veri alınmıştır. Deney grubuna işbirlikli öğrenme yöntemi, kontrol grubuna da geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Her iki grup öğrencilerinin de sınıf içi öğretmen öğrenci iletişimi konusuna yoğunlaşmaları istenmiştir. Araştırmanın sonuçları, grupların ön-test puanları arasında anlamlı fark (p>.05) olmadığı, fakat son-test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark (p<.05) olduğunu ortaya koymuştur.
Anahtar Kelime: iletişim tutumu işbirlikçi öğrenme iletişim becerileri resim öğretmeni

A Research on the Effect of Cooperative Learning on the Students' Communication Attitudes (The Sample of Niğde University Education Faculty Departments of Fine Arts Education)

Öz:
The main aim of this research was to investigate the effect of cooperative learning method on Painting Teaching Program students&#8217; communication attitudes in classroom. With this aim, an experimental and a control group were used in the study. The study was conducted during 3 weeks. The data was gathered from 55 students, which were 27 in the experimental groups and 28 in the control groups. Cooperative learning method was used in the experimental group and traditional teaching method was used in the control group. In both groups students were wanted to engage teacher-students communication issue in the classroom. Results indicate that no significant differences (p>.05) were found on communication attitudes pre-test scores of the groups but a significant difference (p<. 05) were found in favor of experimental group in post-test scores of both groups.
Anahtar Kelime: cooperative learning communication skills painting teacher communication attitude

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K. (1990). İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Grupla Yarışma ve Bütün Sınıf Öğretimi Etkinliklerinin Yabancı Dil Başarısı ve Hatırda Tutma Üzerindeki Etkileri. (Yayınlanmamış Doçentlik Tezi). Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Atıcı, B. ve Gürol, M. (2002). “Bilgisayar Destekli Asenkron İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Sınıf Yönetimi Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi.” Eğitim ve Bilim, 27 (124): 3-12.
  • Balcı, A. (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma “Yöntem, Teknik ve İlkeler”, (2.baskı). A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi. Ankara: 72 TDFO Bilgisayar-Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Carlsmith, K. M. & Cooper, J. (2002). “A Persuasive Example of Collaborative Learning.” Teaching of Psychology, 2 (29), 132-135.
  • Champbell, D. T. & Julion, C. S. (1966). Experimental and Quasi Experimental Design for Research. Chicago: Rond McMall.
  • Druin, A., Revelle, G., Bederson, B. B., Hourcade, J. P., Farber, A., Lee, J. & Campbell, D. (2003). “A Collaborative Digital Library for Children.” Journal of Computer Assisted Learning, 19, 239-248.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. & Smith, K. (1991). “Cooperative learning: Increasing College Faculty Instructional Productivity.” (ASHE-ERIC Higher Education Rep. No. 91-1). Washington, DC: Association for the Study of Higher Education.
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1999). Learning Together and Alone: Cooperative, Competitive, and Individualistic Learning (5th Ed.). Boston: Allyn & Bacon.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. & Stanne, M. S. (2000). Cooperative Learning Methods: A Meta-Analysis. The Cooperative Learning Center at The University of Minnesota. http://www.co-operation.org/pages/cl-methods.html. Erişim tarihi: 12.09.2005.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Kavramlar, İlkeler, Teknikler, (5. Baskı). Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Lazarowitz, R., Hertz-Lazarowitz, R. & Baird, J. (1994). “Learning Science in a Cooperative Setting: Academic Achievement and Affective Outcomes.” Journal of Research in Science Teaching, 31, 1121-1131.
  • Meyers, S. A. (1997). “Increasing Student Participation and Productivity in Small-Group Activities for Psychology Classes.” Teaching of Psychology, 24, 105-115.
  • Morgan, B. M. (2003). “Cooperative Learning in Higher Education: Undergraduate Student Reflections on Group Examinations for Group Grades.” College Student Journal, 37 (1), 40-50.
  • Slavin, R. E. (1983). Cooperative Learning. New York: Longman.
  • Slavin, R. E. (1990). Cooperative Learning: Theory, Research and Practice. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Sümbüloğlu, K. ve Sümbüloğlu V. (2000). Biyoistatistik. (9. baskı), Ankara: Hatiboğlu Yayınları.
  • Taşpınar, M. (1997). Modüler Öğretim Yöntemlerinin Öğretim Yöntemleri Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi, “F. Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Örneği”. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Turgut, F. ve Baykul, Y. (1992). Ölçekleme Teknikleri. (ÖSYM Yayınları 1992-1) Ankara: METEKSAN Anonim Şirketi.
APA YAVUZEL Y, DİKİCİ A (2006). İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). , 24 - 30.
Chicago YAVUZEL Yasemin,DİKİCİ AYHAN İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). (2006): 24 - 30.
MLA YAVUZEL Yasemin,DİKİCİ AYHAN İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). , 2006, ss.24 - 30.
AMA YAVUZEL Y,DİKİCİ A İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). . 2006; 24 - 30.
Vancouver YAVUZEL Y,DİKİCİ A İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). . 2006; 24 - 30.
IEEE YAVUZEL Y,DİKİCİ A "İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği)." , ss.24 - 30, 2006.
ISNAD YAVUZEL, Yasemin - DİKİCİ, AYHAN. "İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği)". (2006), 24-30.
APA YAVUZEL Y, DİKİCİ A (2006). İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(334), 24 - 30.
Chicago YAVUZEL Yasemin,DİKİCİ AYHAN İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). Çağdaş Eğitim Dergisi 31, no.334 (2006): 24 - 30.
MLA YAVUZEL Yasemin,DİKİCİ AYHAN İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.31, no.334, 2006, ss.24 - 30.
AMA YAVUZEL Y,DİKİCİ A İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(334): 24 - 30.
Vancouver YAVUZEL Y,DİKİCİ A İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği). Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(334): 24 - 30.
IEEE YAVUZEL Y,DİKİCİ A "İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği)." Çağdaş Eğitim Dergisi, 31, ss.24 - 30, 2006.
ISNAD YAVUZEL, Yasemin - DİKİCİ, AYHAN. "İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği)". Çağdaş Eğitim Dergisi 31/334 (2006), 24-30.