Yıl: 2006 Cilt: 31 Sayı: 334 Sayfa Aralığı: 35 - 40 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi

Öz:
Kimya dersi, günümüzde günlük yaşamla ilişkilendirilerek anlatılmadığı veya anlatılamadığı için, soyut bir kavram olarak algılanmaktadır. Son yıllarda kimya öğretiminde farklı yöntem ve teknikler kullanılmaya başlanmıştır. Bunlardan birisi de analojileri kullanarak ders işlemedir. Analoji ile öğretim, soyut bilgileri somutlaştırılarak öğrencinin kavramları öğrenmesine ve kavramlar ara-sında anlamlı bağlar kurmasına yardımcı olmaktadır. Bir kavramı anlamanın en iyi yolu ise, o konu üzerinde mümkün olduğunca derinlemesine çalışmak ve diğer konu alanlarıyla bağlantılar kurmaktır. Bu çalışmanın temel amacı kimya kavramlarının atasözleri ile ilişkisini göstermek ve kimya öğretimine katkıda bulunmaktır.
Anahtar Kelime: kimya eğitimi kimya kavramları atasözleri kavram öğretimi

The Teaching Some of the Chemistry Concepts by the Help of Proverbs

Öz:
Chemistry lectures is always perceived conceptually consisting of a bunch of formulas describing relations due to the fact that knowledge of chemistry has not been significantly related to daily life. Different methods and techniques have been used in chemistry teaching recently. One of these techniques is teaching with analogies. That brings the knowledge to the concrete knowledge. So it helps the students learn the topics and the relationships between the topics. The best way to understand a concept is to study that subject very well and establish relationship with other subjects. The main purpose of this study is to give some help to teaching of the chemistry concepts through proverbs.
Anahtar Kelime: proverbs concept teaching chemistry education chemistry concepts

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bilgin, İ & Geban, Ö. (2001). “Benzeşim (Analoji) Yöntemi Kullanarak Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20: 26–32.
  • Gülçiçek, Ç., Bağı, N & Moğol, S. (2003). ”Öğrencilerin Atom Yapısı-Güneş Sistemi Pedagojik Ben-zeştirme (Analoji) Modelini Analiz Yeterlilikleri.” Milli Eğitim Dergisi, 159: 74–84.
  • Karamustafaoğlu, S ve Ayas, A. (2004). “Analojilerle Bazı Kimya Kavramlarının Öğretiminin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmelere Etkisi” VI. Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri özetleri 9–11 Eylül 2004. İstanbul: Marmara Ünv. Atatürk Eğitim Fak. Yayınları. 177-183.
  • Kaptan, F ve Arslan, B. (2002). “Fen Öğretiminde Soru - Cevap Tekniği İle Analoji Tekniğinin Karşılaştırılması” V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler 16–18 Eylül 2002. Ankara: ODTÜ yayınları. 203–207,
  • Küçükturan, G. (2003). “Okulöncesi Fen Öğretiminde Bir Teknik: Analoji.” Milli Eğitim Dergisi. 157: 9–16.
  • Mortimer, C.E. (1997). Modern Üniversite Kimyası. (Çev: T. Altınata ve ark). İstanbul: Çağlayan Basınevi.
  • Par, A. H (1996). Örnekli Açıklamalı Atasözleri. İstanbul: Serhat Yayınları
  • Skoog, D. A., West, D. M., Holler, F. J. (1996). Analitik Kimya Temelleri. (Çev: E. Kılıç ve F. Köseoğlu). Ankara: Bilim Yayıncılık.
  • Stavry, R. (1990). “Pupil’s Problems in Understanding Conservation of The Matter.” International Journal of Science Education. 12: 501–512.
  • Şahin, F Mertoğlu, H ve Çömek, A. (2001). “Öğrencilerin Oluşturdukları Analojilerin Öğrenmeye Etkisi.” Yeni Bin Yılın Başında Türkiye ‘de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu 7-8 Eylül (2001). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.194-199.
  • Tunalı, N. K ve Aras, N. K. (1987). Kimya Temel Kavramlar ( 14. Baskı). Ankara: Başarı Yayınları.
  • Tunalı, N. K ve Özkâr, S. (1993 ). Anorganik Kimya. Ankara: G.Ü. İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Turgut, İ.(1991). Eğitim Üzerine Felsefi Bir Deneme. İzmir: Bilgehan Matbaası.
APA KARER H (2006). Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. , 35 - 40.
Chicago KARER Hatice Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. (2006): 35 - 40.
MLA KARER Hatice Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. , 2006, ss.35 - 40.
AMA KARER H Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. . 2006; 35 - 40.
Vancouver KARER H Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. . 2006; 35 - 40.
IEEE KARER H "Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi." , ss.35 - 40, 2006.
ISNAD KARER, Hatice. "Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi". (2006), 35-40.
APA KARER H (2006). Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(334), 35 - 40.
Chicago KARER Hatice Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. Çağdaş Eğitim Dergisi 31, no.334 (2006): 35 - 40.
MLA KARER Hatice Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.31, no.334, 2006, ss.35 - 40.
AMA KARER H Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(334): 35 - 40.
Vancouver KARER H Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2006; 31(334): 35 - 40.
IEEE KARER H "Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi." Çağdaş Eğitim Dergisi, 31, ss.35 - 40, 2006.
ISNAD KARER, Hatice. "Bazı Kimya Kavramlarının Atasözleri ile Öğretimi". Çağdaş Eğitim Dergisi 31/334 (2006), 35-40.