İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Yıl: 2005 Cilt: 6 Sayı: 10 Sayfa Aralığı: 27 - 38 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Öz: Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Bu amaçla Siirt ilinde görev yapan 261 öğretmene Bilgisayar Tutum Ölçeği ile birlikte anket formu uygulanmıştır. Uygulama sonucunda, öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarının cinsiyete, branşa ve görev yapılan yerleşim birimine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bununla birlikte bilgisayarı olan öğretmenlerin olmayan öğretmenlere göre bilgisayara yönelik olumlu tutumlarının anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca, bilgisayar özyeterliliği ve bilgisayar kullanma sıklığı ile bilgisayara yönelik olumlu tutumlar arasında pozitif ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Bindak,R., Çelik, H.C. (2005). Öğretmenler İçin Bilgisayar Tutum Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Eğitim Araştırmaları Dergisi(yayına kabul edildi), Siirt
- Carey, J. M., Chisholm, I. M., Irwin, L. H. (2005). The Impact of Access on Perceptions and Attitudes Toward Computer An International Study. (http://ism01.west.asu.edu/jcarey/international.html Erişim, 21.01.05).
- Deniz, L. (1994). Bilgisayar Tutum Ölçeği’nin Geçerlik, Güvenirlik ve Norm Çalışması ve Örnek Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü
- Harmandar, M., Samancı, O. (2000). Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayara Yönelik Tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, 6–8 Eylül
- Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırmalar ve İstatistik Teknikleri (11.basım). Ankara: Tekışık Web Ofset
- Oral, B. (2004). Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanma Durumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, ISSN: 1304–0278, C:3, S:10, Ekim; 1–10.
- Özden, M. Y., Çağıltay, K., Çağıltay, E. Teknoloji ve Eğitim: Ülke Deneyimleri ve Türkiye İçin Dersler (http://www.egitim.aku.edu.tr/ozden1.htm Erişim: 20.07.04).
- Ray, C. M., Sormunen, C., Haris, T. M. (1999). Men’s and Women’s Attitudes Toward Computer Technology: A Comparison, Office Systems Research Journal, 17(1)
- Roussos,P., Computer Attitude Corelates, (http://psychology.uindy.gr/ICTE_paper_Roussos.pdf Erişim:14.12.04)
- Rugayah, H., Hashim, H., Wan, N. M. (2004). Attitudes Toward Learning About And Working With Computers Of Students At Uitm. TOJET April’04, 3(2).
- Yıldız, R., Sünbül, A. M., Halis, İ., Koç, M. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (1.basım). Konya: Mikro Yayınları
- Zayim, N., İşleyen, F., Gülkesen, K. H., Saka, O. (2002). Tıp Fakültesine Başlayan Öğrencilerin Bilgisayara Karşı Tutumları ve Bilgisayar Becerileri. Türkiye’de İnternet Konferansı, Yayın No: 132. İstanbul. Inettr‘ 02, 19–21 Aralık.
APA | ÇELİK H, BİNDAK R (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. , 27 - 38. |
Chicago | ÇELİK Halil Coşkun,BİNDAK Recep İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. (2005): 27 - 38. |
MLA | ÇELİK Halil Coşkun,BİNDAK Recep İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. , 2005, ss.27 - 38. |
AMA | ÇELİK H,BİNDAK R İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. . 2005; 27 - 38. |
Vancouver | ÇELİK H,BİNDAK R İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. . 2005; 27 - 38. |
IEEE | ÇELİK H,BİNDAK R "İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi." , ss.27 - 38, 2005. |
ISNAD | ÇELİK, Halil Coşkun - BİNDAK, Recep. "İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi". (2005), 27-38. |
APA | ÇELİK H, BİNDAK R (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 27 - 38. |
Chicago | ÇELİK Halil Coşkun,BİNDAK Recep İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, no.10 (2005): 27 - 38. |
MLA | ÇELİK Halil Coşkun,BİNDAK Recep İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.6, no.10, 2005, ss.27 - 38. |
AMA | ÇELİK H,BİNDAK R İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 6(10): 27 - 38. |
Vancouver | ÇELİK H,BİNDAK R İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 6(10): 27 - 38. |
IEEE | ÇELİK H,BİNDAK R "İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, ss.27 - 38, 2005. |
ISNAD | ÇELİK, Halil Coşkun - BİNDAK, Recep. "İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/10 (2005), 27-38. |