Yıl: 2005 Cilt: 2 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 111 - 119 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?

Öz:
Eğitim Fakültelerinde 1998-1999 akademik yılından itibaren uygulamaya geçirilen yeniden yapılanma kapsamında yapılan değişikliklerden biri de eski öğretim programındaki "Ölçme ve Değerlendirme" ve "Genel Öğretim Yöntemleri" dersleri yerine, içeriklerinin birleştirilip yeniden düzenlendiği "öğretimde Planlama ve Değerlendirme" dersinin konulmasıdır. Bu dersin içeriği genel olarak belirtilmesine rağmen, nasıl ve ne türden uygulamalar yapılacağına ilişkin, dokümanlarda ayrıntılı bilgiye rastlanmamaktadır. Bu çalışma, "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme" dersi uygulama etkinliklerini geliştirmek ve uygulama sonunda kazandırdığı davranışları dikkate alarak değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Eki amaçla çalışmanın başlangıç aşamasında, teorik dersi yürüten öğretim üyelerinin görüşleri ve önceki yıllarda yürütülen uygulamalar dikkate alınarak etkinlikler geliştirilmiştir. Bu şekilde hazırlanan uygulama etkinlikleri. Kimya öğretmenliği programındaki 34 öğretmen adayından oluşan örneklem grubu üzerinde iki araştırma görevlisi rehberliğinde gerçekleştirmiştir. Uygulama etkinlikleri sonunda öğretmen adayları tarafından hazırlanan ödevler, geliştirilen inceleme kriterlerine göre değerlendirilmiştir. Elde edilen bulguların yorumlanmasından, derste hedeflenen davranışların önemli oranda gerçekleştiği fakat bazı davranışların ise tam olarak gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Çalışma sonunda uygulama etkinliklerinde belirlenen eksikliklerin giderilmesine ve diğer anabilim dallarında da benzer uygulamaların yapılmasına yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime: kimya eğitimi planlama ve değerlendirme dersi öğretim etkinlikleri yeniden yapılanma öğretim eğitim fakülteleri öğretmenlik formasyonu

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

-

Öz:
"Reconstruction of Teacher Training", one of the innovations in teacher education program has been implemented since 1998-1999 academic years. With this innovation, the course of "Curriculum Planning and Evaluation", which comprise courses of "Measurement and Evaluation" and "General Instruction Strategies", has begun to be put into practice. Although content of the new course has been identified in the related documents, detail information about how this course will be implemented and what type of activities included in it has been ignored. The purpose of this study was to develop course activities and to evaluate instructional objectives experienced by the students. In this sense, firstly course activities were developed based on the specialists' views and previous implementations of this course. The course activities were carried out with 34 prospective chemistry teachers guided by two research assistants. Homework prepared by the students was assessed based on the criteria developed in this study. From the collected data, it is found that some of the instructional objectives achieved mostly, some did not at all. According to results, some suggestions upon recovering from the deficiencies and upon implementations in different branches of teacher training were made.
Anahtar Kelime: faculties of education teacher training chemistry education planning and evaluation course teaching activities restructuring teaching

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. ve Tekin, S. (2001a) Konu Alanı Ders Müfredatı İncelemesi Dersinin Yürütülmesi. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi,. 7-9 Haziran, AİBÜ, Bolu.
  • Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. .ve Keser, Ö. F., (2001b) Fizik Eğitim-Öğretim Etkinliklerinin Belirlenmesinde Hedef Davranış Geliştirmenin Önemi, Milli Eğitim Dergisi, 152,20-26.
  • Akdeniz, A.R., Karamustafaoğlu, O. (2002). Fizik Öğretim Yöntemleri Uygulamalarında Yürütülen Öğrenci Etkinliklerinin Değerlendirilmesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
  • Akdeniz, A.R., Kaya, A. ve Sevim, S. (2002). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Dersinde Yürütülen Etkinlikler ve Kazandırılan Davranışların Değerlendirilmesi, 20007/ Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ayaş, A., Çepni, S., Johnson, D., Turgut, M.F., Kimya Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK/DB Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Yayınları, Bilkent-ANKARA, 1997.
  • Baki, A., Karataş, t., Güven, B. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinde Öğretmen Adaylarının Kazandıkları Deneyimler, Yeni Bin Yılın Başında Türkiye 'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Sempozyum Kitapçığı, 468-474.
  • Baki, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Ayaş, A. (1996). Türkiye'de Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması: Durum Analizi ve Öneriler (YÖK'e sunulan komisyon raporu).
  • Coştu, B., Karamustafaoğlu, S., Ayaş, A. (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinliklerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi, XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Yeler, M. (2001). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3), 131-143.
  • Yiğit, N., Akdeniz, A.R. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Değerlendirilmesi, Yeni Bin Yılın Başında Türkiye 'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Sempozyum Kitapçığı, 509-515.
  • YÖK (1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi, Mart, Ankara.
APA Coştu B, Karamustafaoğlu S, AYAS A (2005). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. , 111 - 119.
Chicago Coştu Bayram,Karamustafaoğlu Sevilay,AYAS Alipaşa Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. (2005): 111 - 119.
MLA Coştu Bayram,Karamustafaoğlu Sevilay,AYAS Alipaşa Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. , 2005, ss.111 - 119.
AMA Coştu B,Karamustafaoğlu S,AYAS A Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. . 2005; 111 - 119.
Vancouver Coştu B,Karamustafaoğlu S,AYAS A Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. . 2005; 111 - 119.
IEEE Coştu B,Karamustafaoğlu S,AYAS A "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?." , ss.111 - 119, 2005.
ISNAD Coştu, Bayram vd. "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?". (2005), 111-119.
APA Coştu B, Karamustafaoğlu S, AYAS A (2005). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(29), 111 - 119.
Chicago Coştu Bayram,Karamustafaoğlu Sevilay,AYAS Alipaşa Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no.29 (2005): 111 - 119.
MLA Coştu Bayram,Karamustafaoğlu Sevilay,AYAS Alipaşa Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.29, 2005, ss.111 - 119.
AMA Coştu B,Karamustafaoğlu S,AYAS A Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2(29): 111 - 119.
Vancouver Coştu B,Karamustafaoğlu S,AYAS A Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 2(29): 111 - 119.
IEEE Coştu B,Karamustafaoğlu S,AYAS A "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?." Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.111 - 119, 2005.
ISNAD Coştu, Bayram vd. "Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Uygulama Etkinlikleri Nasıl Olmalı?". Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/29 (2005), 111-119.