Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler
Yıl: 2007 Cilt: 6 Sayı: 20 Sayfa Aralığı: 32 - 45 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler
Öz: Bireyin kendini bulduğu, kendini tanıdığı, değerlendirdiği ve gelişmeye başladığı üniversite yılları birey için son derece önemlidir. Bu dönemde yaşanan; örseleyici yaşantılar, olumsuz etkilemeler, büyük beklentiler, gelecekle ilgili düşler bireyde kaygıya neden olmaktadır. Bu kaygılı durum, kişinin eğitim ve öğretim sürecini de etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, son sınıf öğrencilerinin fakülte, cinsiyet, okuldaki başarı düzeyi, arkadaşlık ilişkilerinin yeterlilik derecesi, çalışmak istediği meslek, ailenin tutumu ve ekonomik düzeyin kaygı düzeyini nasıl etkilediğini incelemektir. Bilgi toplama amacıyla, C.D. Spielberger ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş olan ve Hacettepe Üniversitesi Psikoloji bölümünde Öner ve Lecompte (Öner, 1998) tarafından Türkçe' ye uyarlanan "Kendini Değerlendirme Anketi" ve "Kişisel Bilgi Anketi " kullanılmıştır. Araştırma 2003-2004 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi O.Ö.F.M.A.E. Bölümü Kimya Anabilim Dalı ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü son sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Bu araştırmanın evrenini toplam 66 öğrenci oluşturmaktadır. Ancak uygulanan anketin 58’i geçerli sayılmıştır. Elde edilen veriler düzenlenerek istatistik analizlerden geçirilmiştir. Analiz sonucu, Eğitim ve Fen Fakültesi son sınıf öğrencilerinin kaygı düzeyinin fakülte, cinsiyet, okuldaki başarı, okuldaki arkadaşlık ilişkileri, çalışmak istediği meslek değişkenlerinden etkilendiği; ana baba tutumu ve ekonomik durum değişkenlerinden etkilenmediği gözlenmiştir.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Baltaş, A. (1998). “Kaygı Düzeyi Açısından Okullar Arası Farklar.” XXII. Ulusal Psikiyatri ve Nöroloji Bilimler Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
- Çavuşoğlu, E. Y. (1990). Anksiyetenin Öğrenme ve Belleğe Etkisi, Bitirme Tezi, Ege Üniversitesi İzmir.
- Gençtan, E., 1981, Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar, Maya Matbaacılık, Eğitim Dizisi, Ankara.
- Gençtan, E., 1993, Psikanaliz ve sonrası, Remzi Kitabevi, 5.Basım, Ankara.
- Karasar, N., 2001, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 11.Basım, Nobel Yayınları, Ankara.
- Öner, N. (1977). Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanterinin Türk Toplumundaki Geçerliliği, Yayınlanmış Doktora Tezi, Ankara Ünv., Ankara.
- Öner, N. (1998). Sürekli Durumluk/ Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, Boğaziçi Ünv. Yay., 2.Baskı, İstanbul.
- Varol, Ş. (1990). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 19 Mayıs Üniversitesi, Samsun.
- Yavuzer, H. (1992). Çocuk Psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul.
- Yörükoğlu, A. (1985). Gençlik Çağı. T. İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara
APA | TÜMERDEM R (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. , 32 - 45. |
Chicago | TÜMERDEM Recep Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. (2007): 32 - 45. |
MLA | TÜMERDEM Recep Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. , 2007, ss.32 - 45. |
AMA | TÜMERDEM R Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. . 2007; 32 - 45. |
Vancouver | TÜMERDEM R Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. . 2007; 32 - 45. |
IEEE | TÜMERDEM R "Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler." , ss.32 - 45, 2007. |
ISNAD | TÜMERDEM, Recep. "Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler". (2007), 32-45. |
APA | TÜMERDEM R (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 6(20), 32 - 45. |
Chicago | TÜMERDEM Recep Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 6, no.20 (2007): 32 - 45. |
MLA | TÜMERDEM Recep Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.6, no.20, 2007, ss.32 - 45. |
AMA | TÜMERDEM R Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2007; 6(20): 32 - 45. |
Vancouver | TÜMERDEM R Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2007; 6(20): 32 - 45. |
IEEE | TÜMERDEM R "Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 6, ss.32 - 45, 2007. |
ISNAD | TÜMERDEM, Recep. "Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 6/20 (2007), 32-45. |