Yıl: 2007 Cilt: 6 Sayı: 20 Sayfa Aralığı: 283 - 299 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin branş, cinsiyet, başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, yapmayı istediği meslek, barınma durumu, kardeş sayısı, anne-baba tutumu ve ekonomik durumdan nasıl etkilendiğini araştırmaktır. Araştırma, 2005–2006 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden 186 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Spielberger ve arkadaşları tarafından İngilizce olarak geliştirilen ve Öner ile Le Compte (1998) tarafından Türkçeye uyarlanan “Kendini Değerlendirme Anketi” ve kaygı düzeyini etkileyebileceği düşünülen dokuz etmenden oluşan “Kişisel Bilgi Anketi” kullanılmıştır. Bu anketteki sorulara eksiksiz yanıt veren 164 öğrencinin sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi, varyans analizi ve Scheffé testi teknikleri kullanılmıştır. Analiz sonuçları, Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin cinsiyet, başarı durumu ve anne-baba tutumları gibi değişkenlerden etkilendiğini göstermiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKGÜN A, GÖNEN S, AYDIN H (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. , 283 - 299.
Chicago AKGÜN Abuzer,GÖNEN Selahattin,AYDIN HASAN MURAT İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. (2007): 283 - 299.
MLA AKGÜN Abuzer,GÖNEN Selahattin,AYDIN HASAN MURAT İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. , 2007, ss.283 - 299.
AMA AKGÜN A,GÖNEN S,AYDIN H İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. . 2007; 283 - 299.
Vancouver AKGÜN A,GÖNEN S,AYDIN H İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. . 2007; 283 - 299.
IEEE AKGÜN A,GÖNEN S,AYDIN H "İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi." , ss.283 - 299, 2007.
ISNAD AKGÜN, Abuzer vd. "İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi". (2007), 283-299.
APA AKGÜN A, GÖNEN S, AYDIN H (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 6(20), 283 - 299.
Chicago AKGÜN Abuzer,GÖNEN Selahattin,AYDIN HASAN MURAT İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 6, no.20 (2007): 283 - 299.
MLA AKGÜN Abuzer,GÖNEN Selahattin,AYDIN HASAN MURAT İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.6, no.20, 2007, ss.283 - 299.
AMA AKGÜN A,GÖNEN S,AYDIN H İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2007; 6(20): 283 - 299.
Vancouver AKGÜN A,GÖNEN S,AYDIN H İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2007; 6(20): 283 - 299.
IEEE AKGÜN A,GÖNEN S,AYDIN H "İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 6, ss.283 - 299, 2007.
ISNAD AKGÜN, Abuzer vd. "İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerin Kaygı Düzeylerinin Bazı DeğişkenlereGöre İncelenmesi". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 6/20 (2007), 283-299.