Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri

Yıl: 2008 Cilt: 33 Sayı: 148 Sayfa Aralığı: 87 - 99 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri

Öz:
Bu çalışmada, ortaöğretim öğretmenlerinin 1992'den beri uygulanan kimya müfredatları ile ilgili görüşleri incelenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, 21 ilimizden rasgele seçilen 66 devlet lisesi kimya öğretmenlerine Öğretmen Anketi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan toplam kimya zümre başkanı sayısı 50'dir. Öğretmenlerin her bir anket sorusuna verdikleri cevapların frekans ve yüzdeleri elde edilmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin % 70'i kimya müfredatlarında uygulamaya yönelik eksiklik ve aksaklıkların olduğunu belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime: kimya eğitimi müfredat değerlendirme ilk öğretim ikinci kademe öğretmen bakış açısı öğretmenler

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Secondary Education Teachers' Opinions About the Chemistry Curriculum Implement in Secondary Education in 1992

Öz:
This study aims to examine the opinions of secondary school teachers about the chemistry curricula which have been implemented in Turkey since 1992. For this purpose, a survey has been conducted with chemistry teacher working for 66 state schools selected in 21 randomly selected cities. The total number of chemistry teachers leading other chemistry teachers (chemistry head-teachers) in their schools is 50. The rate and percentage of the responses from the teachers to each question has been obtained. As the results suggest, 70% of the teachers have stated that the chemistry curricula have important problems and deficiencies.
Anahtar Kelime: teacher perspectives teachers chemistry education curriculum evaluation secondary education

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akdağ, M.(1993). Genel liselerin matematik ve fen bilimleri öğretiminde karşılaşılan surunlar. Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Apay, A.(1995). Okul Haritaları ve Kayıt Tahminleri. Ankara: EARGED Yayım.
  • Apay, A.(1996). Ortaöğretimde yeniden yapılanma komisyonu raporu, Ankara: EARGED Yayım. No: 5315.
  • Atlıoğlu, Y.(1997). Milli Eğitim Bakanlığında Program Çalışmaları. Ankara: EARGED Yayını.
  • Ayaş, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R.(1993). Development of the Turkish secondary science curriculum. Science Education, 77 (4), 433-440.
  • Ayaş, A., Özmen, H.. Demircioğlu, G., Sağlam, M.(1999). Türkiye ve dünyada yapılan program geliştirme çalışmaları: Kimya açısından bir derleme. D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 11.211-219.
  • Ayaş, A.(1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: iki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi, H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 11-149.
  • Deboer, G.E.(1991). A History Ideas in Science Education. Columbia University, New York and London: Teachers College Press.
  • Demirel, 0.(1993). Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: USEM Yaymlanlan-II.
  • Geban. Ö., Önal, A.M., Kayatürk, N. (1996). Ortaöğretimde Kimya Konu ve Kavramları üzerine Öğrenci Görüşleri. Ankara: EARGED Yayınları.
  • McMinn, D.G.. Nakamaye, K.L., Smicja, d. A.(1994). Enkancing under graduate education, d.Chem. Educ, 755-758.
  • Öncül, M.(1990). Talim ve Terbiye Kurulu Kararlarının Programlar Yönünden Analizi (1984-1988). Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Ankara.
  • Özat, Y.S.(1997). Ortaöğretimde Kimya Programının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, H.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, S.(1995). Ders Geçme ve Kredi Sistemi Üzerine Bir Araştırma. Ankara: EARGE.D Yayını.
  • Taşpolatoğlu, A.E.(1993). Türk milli eğitiminde cumhuriyetten günümüze program geliştirme alanındaki gelişmeler ve bir eğitim programının temel özelliklerine ilişkin uzman görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Töremen, F. (1999). Devlet liselerinde ve özel liselerde örgütsel öğrenme ve engelleri. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Turgut, M.F.(1990) Türkiye'de fen ve matematik programlarının yenileme çalışmaları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 5,1-14.
  • Turgut, O. (1992). Cumhuriyet dönemi ilk ve ortaöğretim programlan ve bu programlardan alınan öğretim belgelerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
APA AYDIN A (2008). Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. , 87 - 99.
Chicago AYDIN Abdullah Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. (2008): 87 - 99.
MLA AYDIN Abdullah Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. , 2008, ss.87 - 99.
AMA AYDIN A Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. . 2008; 87 - 99.
Vancouver AYDIN A Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. . 2008; 87 - 99.
IEEE AYDIN A "Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri." , ss.87 - 99, 2008.
ISNAD AYDIN, Abdullah. "Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri". (2008), 87-99.
APA AYDIN A (2008). Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(148), 87 - 99.
Chicago AYDIN Abdullah Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Bilim 33, no.148 (2008): 87 - 99.
MLA AYDIN Abdullah Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Bilim, vol.33, no.148, 2008, ss.87 - 99.
AMA AYDIN A Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Bilim. 2008; 33(148): 87 - 99.
Vancouver AYDIN A Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Bilim. 2008; 33(148): 87 - 99.
IEEE AYDIN A "Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri." Eğitim ve Bilim, 33, ss.87 - 99, 2008.
ISNAD AYDIN, Abdullah. "Ortaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşleri". Eğitim ve Bilim 33/148 (2008), 87-99.