Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi

Yıl: 2008 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 174 - 187 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi

Öz:
Bu çalışmada, çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin akademik başarıya ve hatırda tutma düzeyine etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2005-2006 eğitim yılı bahar döneminde Adana iline bağlı bir devlet ilköğretim okulunda okuyan 72 beşinci sınıf öğrencisi ile 16 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, matematik dersinde çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yöntemine göre düzenlenen öğretimin akademik başarı ve hatırda tutma düzeyi üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Görüşme bulguları ise öğrencilerin çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yöntemine göre düzenlenen öğretimden daha fazla yararlandıklarını ve bu yöntemle ders işlemekten mutlu olduklarını göstermiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Using Multiple Intelligence Activities and Cooperative Groups to Improve Academic Achievement and Retention

Öz:
In this study, the effects of cooperative learning method supported by multiple intelligence theory on students’ achievement and retention were investigated. The study, which lasted sixteen weeks, was carried out at public school in the district of Yüre ğir-Adana in 2005-2006 academic year. The participants of the study were 72 students. The measurement instruments that used for the study are mathematics achievement test and semi-constructed interview form. Findings indicated that cooperative learning method supported by multiple intelligences has a significant effect on academic achievement, and retention. Analysis of interview data revealed that students felt that this instruction is much more beneficial than traditional instruction.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altun, M. (2002). Matematik öğretimi (10. baskı). Bursa: Erkan Matbaası.
  • Armstrong, T. (1994). Multıple intelligence in the classroom (1th ed.). Alexandria,VA. Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Bednar, J., Coughlin, J., Evans, E., & Sievers, T. (2002). Improving student motivation in mathematics through teaching to the multiple intelligences. Dissertation Abstracts Internetional. (ERIC No.446408)
  • Bryant, R.R. (1981). Effects of team-asisted individualization on the attitudes and achievement of third, fourth and fifth grade student of mathematics. Dissertation Abstract International, 43(1),70.
  • Campbell, B. (1994). The multiple intelligences handbook: Lessons plans and more. Stanwood. Wash. Campbell and Associates, Inc.
  • Campbell, B. (1990). The research result of a multile intelligences classroom. On The Beam (New Horizon for learning ) XI (1), 247-254.
  • Campbell, L. (1997). Variations on a theme. How teachers interpret multiple intelligences. Educational Leadership, 55,14-19.
  • Coşkungönüllü, R. (1998). The effects of multiple intelligences theory on fifth graders mathmatics achievement. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Dunn, R., Denig, S., & Lovelace, M.K. (2001). Two sides of the same coin or different strokes for different folks? Teacher Librarian, 28, 9-16.
  • Gardner, H. (1993). Multiple Intelligences: The theory in practise. New York: Basic Boks.
  • Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligence for the 21. century. New York, NY: Basic Books.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık Öğrenme. Adana: Baki Kitabevi.
  • Greenhawk, J. (1997). Multiple intelligence meet standards. Educational Leadership, 55, 62-64.
  • İflazoğlu, A. (1999). Küme destekli bireyselleştirme tekniğinin temel eğitim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • İflazoğlu, A. (2003). Çoklu zeka destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki akademik başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Jensen, E. (1999). Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association For Supervision and Curriculum Development.
  • Jensen, E. (2006). Beyin uyumlu öğrenme (Çev. Doğanay, A.). Adana: Nobel Yayınları. (Özgün çalışma, 1999).
  • Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1991). Learning mathematics and cooperative learning lesson plans for teachers. Edina, Minnesota: Interaction Book Company.
  • Kagan, S., & Kagan. M. (1998). Multiple Intelligences: The Complete MI Book. San Clemente: Kagan Puplishing.
  • Kagan, S., Kagan, M., & Kagan, L. (2000). Science: Reaching standarts through cooperative learning. Providingfor all learners in general education classrooms. San Clemente: Kagan Publishing.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Klein, C., Pflederer, B., & Truckenmiller, M.A. (1998). Increasing student motivation through cooperative learning, writing in mathematics and multiple intelligences. Dissertation Abstract Internetional, (ERIC No. 436351)
  • Korkmaz, H. (2001). Çoklu zeka tabanlı etkin öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 26, 71-78.
  • Lesser, L.M. (2000). Surn of songs: Making mathematics less monotone. Mathematics Teacher, 93, 372-378.
  • M.E.B. (2005). İlköğretim matematik programı. Ankara: M.E.B Yayınları
  • Mueller, M.M. (1995). The educational implication of multiple intelligence groupings within a cooperative learning enviroment. Dissertation Abstract Internatıonal.
  • Oishi, S.S. (1983). Effects of team assisted individualization in mathematics on cross-raca- and cross-sex interaction of elemantary school children. Dissertation Abstract International.
  • Slavin, R.E., Madden, N.A., & Leavey, M. (1984).Effects of team assisted individualization on the mathematics achievement of academically handicapped and nonhandicapped students. Journal of Educational Psychology, 76, 813-819.
  • Slavin, R.E., & Karveit, N.L. (1985).Effects of whole class, ability groupped and individualized instruction on mathematics achievement. American Educational Research Journal, 22, 351367.
  • Suarez, E.I. (2002). Engaging student through the use of cooperative learning and multiple intelligences. Dissertation Abstract Internetional, (UMI No. 9604379)
  • Susar, F. (2006). İlköğretim 4. sınıf Türkçe öğretiminde çoklu zeka kuramına dayalı işbirlikli öğrenme yönteminin erişi, tutumlar, öğrenme stratejileri ve çoklu zeka alanları üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tarım, K. (2003). Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretimindeki etkinliği ve kubaşık öğrenme yöntemine ilişkin bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Temur, Ö.D. (2001). Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin matematik erişilerine ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türkoğlu, A., Doğanay, A., & Yıldırım, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Vural, B. (2004). Öğrenci merkezli eğitim ve çoklu zeka. İstanbul: Hayat Yayıncılık
  • Werner, L. (2001). Arts for academic achievement. Changing student attitudes toward math: Using dance to teach math. Dissertation Abstract Internetional, (ERIC No.482650)
APA YILDIRIM K (2008). Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. , 174 - 187.
Chicago YILDIRIM Kasım Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. (2008): 174 - 187.
MLA YILDIRIM Kasım Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. , 2008, ss.174 - 187.
AMA YILDIRIM K Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. . 2008; 174 - 187.
Vancouver YILDIRIM K Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. . 2008; 174 - 187.
IEEE YILDIRIM K "Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi." , ss.174 - 187, 2008.
ISNAD YILDIRIM, Kasım. "Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi". (2008), 174-187.
APA YILDIRIM K (2008). Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), 7(1), 174 - 187.
Chicago YILDIRIM Kasım Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik) 7, no.1 (2008): 174 - 187.
MLA YILDIRIM Kasım Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), vol.7, no.1, 2008, ss.174 - 187.
AMA YILDIRIM K Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(1): 174 - 187.
Vancouver YILDIRIM K Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(1): 174 - 187.
IEEE YILDIRIM K "Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi." İlköğretim Online (elektronik), 7, ss.174 - 187, 2008.
ISNAD YILDIRIM, Kasım. "Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi". İlköğretim Online (elektronik) 7/1 (2008), 174-187.