Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler

Yıl: 2008 Cilt: 7 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 569 - 577 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler

Öz:
Son yıllarda, çocukların bilimsel olarak doğru kabul edilen gerçeklerden farklı olan düşünceleri özelikle üzerinde durulan konulardan biri haline gelmiştir. Bu çalışmada, çocukların sahip oldukları düşüncelerin oluşumunu ve gelişimini etkileyen faktörlerden bahsedilmiştir. Bu faktörler, çocuğa, kavramın niteliğine ve öğrenme ortamına bağlı olmak üzere üç ana başlık altında ele alınmış ve örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alfrod, K. (1997). The development of children's ideas in science. Investigating: Australian Primary & Junior Science Journal, 13(1).
  • Bahar, M., Cihangir, S. & Gözün, Ö. (2002). Okul öncesi ve ilköğretim çağındaki öğrencilerin canlı ve cansız nesneler ile ilgili alternatif düşünce kalıpları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Odtü,16-18 Eylül, Ankara.
  • Barker, M. (1995). A plant is an animal standing on its head. Journal of Biological Education, 29(3), 201-208.
  • Bell, B. and Freyberg, P. (1985). Language in the science classroom. In R. OSBORNE, and P. FREYBERG (Eds.) Learning in science: theimplications of children's science (pp.29-40). Hong Kong: Heinemann.
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2001). Benzeşim (analoji) yöntemi kullanarak lise 2. sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 26-32.
  • Bloom, J. W. (1992). The development of scientific knowledge in elemantary school children: a context of meaning perspective. Science Education, 76(4), 399-413.
  • Brooks, M. G. and Brooks, J. G. (1999). The courage to be constructivist. Educational Leadership, November, 18-24.
  • Campanario, J. M. (2002). The parallelism between scientists' and students' resistance to new scientific ideas. International Journal of Science Education, 24(10), 1095-1110.
  • Driver, R., Guesne, E. & Tiberghien, A. (1985). Childres's ideas in science. Philadelphia: Open University Press.
  • Driver, R. (1989). Students' conceptions and the learning of science. International Journal of Science Education, 11, Special Issue, 481-490.
  • Duit, R. (1995). The constructivist view: a fashionable and fruitful paradigm for science education research and practice. In L. P. Steffe and J. Gale (Eds) Constructivism in education (pp.271285). New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • Gilbert, J. K. and Osborne, R. J. (1980). 'I understand, but I don't get it": Some problems of learning science. School Science Review, 61(218), 664-674.
  • Gilbert, J. K. and Zylbersztajn, A. (1985). A conceptual framework for science education: the case study of force and movement. European Journal of Science Education, 7(2), 107-120.
  • Gilbert, J. K., Watts, M. D. & Osborne, R. J. (1982). Students' conceptions of ideas in mechanics. Physics Education, 17, 62-66.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. & Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 80-88.
  • Harlen, W. (1985). Primary science. taking the plunge. London: Heinnemann Educational.
  • Harlen, W. (1993). Teaching and learning primary science. London: Paul Chapman Publishing Ltd.
  • Hashweh, M. (1998). Descriptive studies of students' conceptions in science. Journal of Research in Science Teaching, 25(2), 121-134.
  • Hewson, P. W. (1996). Teaching for conceptual change. In D. F. Treagust, R. Duit & B. J. Fraser. (Eds.). Improving Teaching and Learning in Science and Mathematics. (131-140). New York: Teachers College Press.
  • Holt, B.-G. (1991). Science with young children. Washington: National Association For The Education Of Young Children.
  • Kikas, E. (2004). Teachers' conceptions and misconceptions concerning three natural phenomena. Journal of Research in Science Teaching, 41 (5), 432-448.
  • Kruger, C. and Summers, M. (1988). Primary school teachers' understanding of science concepts. Journal of Education for Teaching, 14 (3), 259-265.
  • Kruger, C., Palacıo, D. and Summers, M. (1992). Surveys of english primary teachers' conceptions of force, energy and materials. Science Education, 76(4), 339-351.
  • Küçükahmet, L. (Editör) (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Klavuzu. Fen Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Laçin Şimşek, C. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Temel Fen Kavramlarıyla İlgili Düşünceleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lawson, A. E. (1994). Research on the acquisition of science knowledge: epistemological foundations of cognition. In D. L. GABEL, Handbook of research on science teaching and learning. New York: MacMillan.
  • Marek, E. A. (1986). They misunderstand, but they'll pass. The Science Teacher, 53(9), 32-35.
  • Micklo, S. J. (1995). Developing young children's classification and logical thinking. Childhood Education, 72(1), 24-28.
  • Osborne, R. J. and Wittrock, M. C.. (1983). Learning science: A generative process. Science Education, 67(4), 489-508.
  • Osborne, R.and Freyberg, P. (1985). Children's Science. In R. OSBORNE and P. FREYBERG (Eds.) Learning in Science: The implications of children's science, (pp.5-14). Hong Kong: Heinemann.
  • Perkins, D. (1999). The many faces of constructivism. Educational Leadership, November, 6-11.
  • Pittman, K. M. (1999). Student-generated analogies: another way of knowing?. Journal of Research in Science Teaching, 36(1), 1-22.
  • Sequeira, M. and Leite, L. (1991). Alternative conceptions and history of science in physics teacher education. Science Education, 75(1), 45-56.
  • Stavy, R. (1990). Children's concepiton of changes in the state of matter: from liquid (or solid) to gas. Journal of Research in Science Teaching, 27(3), 247-266.
  • Taber, K. S. (2001). When the analogy breaks down: modelling the atom on the solar system. Physics Education, 36(3), 222-226.
  • Tekkaya, C. ve Balcı, S. (2003). Öğrencilerin fotosentez ve bitkilerde solunum konularındaki kavram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 101-107.
  • Treagust, D. F., Duit, R. & Fraser, B. J. (1996). (Eds.). Improving teaching and learning in science and mathematics. New York: Teachers College Press.
  • Tynjala, P. (1999). Towards expert knowledge? A comparison between a constructivist and a traditional learning environment in the university. International Journal of Educational Research, 31, 357-442.
  • Tytler, R. (2002). A comparison of year 1 and year 6 students' conceptions of evaporation and condensation: dimensions of conceptual progression. International Journal of Science Education, 22(5), 447- 467.
  • Üstün, E., Akman, B. & ETİKAN, İ. (2004). Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki çocukların bilişsel gelişimlerinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 205210.
  • Von Glasersfeld. (1995). A constructivist approach to teaching. In . L. P. Steffe and J. Gale (Eds) Constructivism in education (3-15). New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • Wandersee, J. H. (1985). Can the history of science help science educators anticipate students' misconceptions?. Journal of Research in Science Teaching, 23(7), 581-597.
  • Watts, M. D. and Zylbersztajn, A. (1981). A survey of some children's ideas about force. Physics Education,16, 360-365.
  • Watts, M. (1994). Constructivism, re-constructivism and task-orientated problem solving. In F. Peter, R. Gunstone and R. White (Eds). The Content of Science: A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, (pp.39-58). London: The Falmer Press.
  • Webb, M. J. (1985). Analogies and their limitations. School Science and Mathematics, &5(8), 645650.
  • White, R. T. (1994). Dimensions of content. In F., Peter, R. Gunstone and R. White (Eds). The Content of Science: A Constructivist Approach to Its Teaching and Learning, (pp.255-262). London: The Falmer Press.
APA ŞİMŞEK LAÇİN C, TEZCAN R (2008). Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. , 569 - 577.
Chicago ŞİMŞEK LAÇİN Canan,TEZCAN Ramazan Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. (2008): 569 - 577.
MLA ŞİMŞEK LAÇİN Canan,TEZCAN Ramazan Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. , 2008, ss.569 - 577.
AMA ŞİMŞEK LAÇİN C,TEZCAN R Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. . 2008; 569 - 577.
Vancouver ŞİMŞEK LAÇİN C,TEZCAN R Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. . 2008; 569 - 577.
IEEE ŞİMŞEK LAÇİN C,TEZCAN R "Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler." , ss.569 - 577, 2008.
ISNAD ŞİMŞEK LAÇİN, Canan - TEZCAN, Ramazan. "Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler". (2008), 569-577.
APA ŞİMŞEK LAÇİN C, TEZCAN R (2008). Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. İlköğretim Online (elektronik), 7(3), 569 - 577.
Chicago ŞİMŞEK LAÇİN Canan,TEZCAN Ramazan Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. İlköğretim Online (elektronik) 7, no.3 (2008): 569 - 577.
MLA ŞİMŞEK LAÇİN Canan,TEZCAN Ramazan Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. İlköğretim Online (elektronik), vol.7, no.3, 2008, ss.569 - 577.
AMA ŞİMŞEK LAÇİN C,TEZCAN R Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(3): 569 - 577.
Vancouver ŞİMŞEK LAÇİN C,TEZCAN R Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(3): 569 - 577.
IEEE ŞİMŞEK LAÇİN C,TEZCAN R "Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler." İlköğretim Online (elektronik), 7, ss.569 - 577, 2008.
ISNAD ŞİMŞEK LAÇİN, Canan - TEZCAN, Ramazan. "Çocukların Fen Kavramlarıyla İlgili Düşüncelerinin Gelişimini Etkileyen Faktörler". İlköğretim Online (elektronik) 7/3 (2008), 569-577.