Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi

Yıl: 2008 Cilt: 7 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 656 - 663 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile durumluk-sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkileri ve zaman yönetiminin yaş, cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırma grubunu Bursa ilindeki çeşitli devlet liselerinde öğrenim gören 505 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, Zaman Yönetimi Envanteri ile Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri kullanılmıştır. Veriler pearson korelasyon katsayısı, tek yönlü varyans analizi ve t testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, zaman planlaması alt ölçeği ile sürekli kaygı puanları arasında, zaman tutumları alt ölçeği ile durumluk ve sürekli kaygı puanları arasında, zaman harcattırıcıları alt ölçeği ile durumluk kaygı puanları arasında negatif yönlü anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Araştırmanın diğer bulgularına göre zaman yönetimi becerilerinin yaş'a göre farklılaşmadığı ancak kız öğrencilerin zaman yönetimi puan ortalamalarının erkek öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Davranış Bilimleri

Investigation of Adolescents' Time Management Skills in Terms of Anxiety, Age and Gender Variables

Öz:
This study aims to determine the relationships between high school students’ time management skills and their state- trait anxiety levels and if time management varies according to age and gender factors. The sample group of the study consists of 505 high school students who were studying in different state schools in the city of Bursa. The two inventories used in the study are the Time Management Inventory and State and Trait Anxiety Inventory. The relationships between time management and state trait anxiety were analyzed with Pearson correlation coefficient while one side variance analysis was used to investigate if time management varies according to age and t test was employed to analyze whether or not time management varies according to gender. The results showed that there are significant relationships between the anxiety and time management scores, and time management does not vary according to age but it varies according to gender.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abouserie, R. (1994). Sources and levels of stress in relation to locus of control and selfesteem in university students. Educational Psychology, 14(3), 323-330.
  • Archer, J. ve Lamnin, A. (1985). An investigation of personal and academic stressors College Campuses. Journal of College Student Personel, 26(3), 210-215.
  • Alay, S. (2000). Relationship Between Time Management and Academic Achivement of Selected University Students. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Alay, S. ve Koçak, S. (2002). Validity and reliability of time management questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 9-13.
  • Aksüt, M. (2002). Dersle İlgili Süre Kullanımı, Sınıf Yönetimi. (Ed. Z. Kaya). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Aydın, B. (1990). Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri ile Ders Çalışma Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi. Türk Psikoloji Dergisi, 1990, 7(25), 33-37.
  • Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları, 2001.
  • Britton, B. K. ve Tesser, A. (1991). Effects of time-management practices on college grades. Journal of Educational Psychology, 83(3), 405-410.
  • Campbell, R. L ve Svenson, L. W. (1992). Perceived level of stres among university undergraduate student in Edmonton, Canada, Perceptual and Motor Skills, 75(2), 552-554.
  • Carveth, J. A., Gesse, T. ve Moss, N. (1996). Survival strategies for nurse-midwifery students. Journal of Nurse-Midwifery, 41(1), 50-54.
  • Covey, S. R. (1995). First things first. New Yok: Simon and Schuster Puplishers.
  • Efil, İ. İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Alfa Basım, 1999.
  • Entwistle, N. ve Ramsden, P. (1983). Understanding student learning. London: Groom Helm.
  • Erdul, G. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Haynes, M. E. (1999). Kişisel Zaman Yönetimi. (Çev. Yaşar Bülbül). İstanbul: Alfa Yayınları. Kirschenbaum, D. S. ve Perri, M G. (1982). Improving academic competence in adults: a review of recent research. Journal of Counseling Psychology, 29(1), 76-94.
  • Kohn, J. P. ve Frazer, G. H. (1986). An academic stres scale: Identification and rated importance of academic stressors. Psychological Reports, 59(2), 415-426.
  • Macan, T. H., Shahani, C., Dipboye, R. L ve Phillips, A. P.(1990). College student' time management: Correlations with academic peformance and stres. Journal of Educational Psychology, 82(4), 760-768.
  • McWhorter, K. (1988). Study and thinking skills in college. Boston: Scott Foresman Company.
  • Misra, R. ve McKean, M. (2000). College students' academic stress and ıts relation to their anxiety, time management and leisure satisfaction. American Journal of Healt Studies, Wntr.
  • Öner, N. (1994). Türkiye'de Kullanılan Psikolojik Testler. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Öner, N. ve LeCopmte, A. (1985). Durumluk Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Özgen, C. (2000). Etkili Zaman Yönetimi. Ankara: Bilkent Üniversitesi, Yayınları.
  • Özkılıç, R. (2002). Behaviours of primary school teachers related to time management at classroom, changing times and changing needs. I. Uluslar Arası Eğitim Konferansı, Gazimagosa.
  • Passig, D. (2005). Future -tıme-span as a cognıtıve skıll ın future studıes. Futures Research Quarterly, 19(4), 27-47.
  • Passig, D. (2002). The melionation as a high order cognitive skill of future ıntelligence, ın Hebrew. http://www.passig.com/pic/MelionationHeb.htm.
  • Roberts, S.M. (1997). Yaşamı ertelemeyin. (Çev.Levent Kartal). İstanbul: Okyanus Yayıncılık.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1998). Örgütsel psikoloji. İstanbul: Alfa Yayınları. 1998.
  • Seginer, R. ve Lilach, E. (2004). How adolescents construct their future: the effect of loneliness on future orientation. Journal of Adolescence, 27(6), 625-643.
  • Smith, J. (1998). Daha iyi nasıl zaman yönetimi. (Çev. Ali Çimen). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Trueman, M. ve Hartley, J. A (1996). Comparison between the time-management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students, Higher Education, 32(2), 199-215.
  • Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. (6.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
APA ELDELEKLIOGLU J (2008). Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. , 656 - 663.
Chicago ELDELEKLIOGLU JALE Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. (2008): 656 - 663.
MLA ELDELEKLIOGLU JALE Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. , 2008, ss.656 - 663.
AMA ELDELEKLIOGLU J Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. . 2008; 656 - 663.
Vancouver ELDELEKLIOGLU J Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. . 2008; 656 - 663.
IEEE ELDELEKLIOGLU J "Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi." , ss.656 - 663, 2008.
ISNAD ELDELEKLIOGLU, JALE. "Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi". (2008), 656-663.
APA ELDELEKLIOGLU J (2008). Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), 7(3), 656 - 663.
Chicago ELDELEKLIOGLU JALE Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik) 7, no.3 (2008): 656 - 663.
MLA ELDELEKLIOGLU JALE Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), vol.7, no.3, 2008, ss.656 - 663.
AMA ELDELEKLIOGLU J Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(3): 656 - 663.
Vancouver ELDELEKLIOGLU J Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(3): 656 - 663.
IEEE ELDELEKLIOGLU J "Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi." İlköğretim Online (elektronik), 7, ss.656 - 663, 2008.
ISNAD ELDELEKLIOGLU, JALE. "Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi". İlköğretim Online (elektronik) 7/3 (2008), 656-663.