Yıl: 2008 Cilt: 7 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 664 - 679 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma

Öz:
Bu araştırmanın amacı "sınıf öğretmenlerinin, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamasının sınıf yönetimine etkilerine ilişkin görüşleri"ni tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Tipik durum örneklemesi yöntemi tercih edilmiştir. 1-5. sınıf öğretmenlerinden oluşan 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş, toplam 20 ders saati yarı yapılandırılmış gözlem yapılmış ve gözlem yapılan derslerin planları ile öğrenci devam çizelgelerinden oluşan doküman incelemesi yapılarak veri çeşitlemesi yoluna gidilmiştir. Veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının sınıf yönetiminin beş boyutunu genel olarak olumlu yönde etkilediği; ancak yapı ve uygulamadan kaynaklanan bazı sorunların olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. ( 2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Asan, A. ve Güneş, G. (2000). Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Hazırlanmış Örnek Ünite Etkinliği. Milli Eğitim, 147, 50-53.
  • Başar, H. ( 1999). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Brooks, J.G.& Brooks, M.G. (1999). In search of understanding: the case for construstivist classroom. Alexandria, Virginia: Assciation for Supervision and Curriculum Development.
  • Demirel, Ö.(2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegam A Yayıncılık.
  • Deryakulu, D.(2000). Yapıcı Öğrenme. Sınıfta Demokrasi (53-77), Ali Şimşek (Ed.), Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Hoşgörür, V. (2002). Sınıf Yönetiminde Yapısalcı Yaklaşım. Eğitim Araştırmaları, 9, 73-78. http://www.eskisehirmem.gov.tr/images/2005 2006 28 2 2006.xls. Bu sayfa 11 Mayıs 2006 tarihinde ziyaret edilmiştir.
  • Kuran, K. (2005). Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi. Sınıf Yönetimi (77-101), M. Şişman ve S. Turan (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Marlowe, B.A & Page, M.L.(1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. California: Corwin Press.
  • MEB. (2005). İlköğretim 1-5. Sınıf Programlar Tanıtım Kitapçığı. http://iogm.meb.gov.tr/files/io1-5sinifprogramlaritanitimkit.doc. adresinden 10 Mayıs 2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Özdemir, S., Yalın, H.İ. ve Sezgin, F. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özden, Y.(2005). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özyürek, M. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Perkins, D. (1999). The many faces of constructivism. Educational Leadership, 57(3), 6-11.
  • Sabancı, A. (2000). Öğrenme-Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Selley, N. (1999). The art of construvist teaching in the primary school: a guide for studens and teachers. London: David Fulton Publishers.
  • Şaşan, H. H. (2002). Yapılandırmacı Öğrenme. Yaşadıkça Eğitim, 74-75, 49-52.
  • Yaşar, Ş.(1998). Yapısalcı Öğrenme-Öğretme Süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1-2), 68-75.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M. C. (2006). Yeni İlköğretim Programının Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi (2, 261-268). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Yıldırım, M.C. ve Dönmez, B. (2008). Okul-Aile İşbirliğine İlişkin Bir Araştırma: İstiklal İlköğretim Okulu Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 98-115, [Online]: http://www.esosder.org/ adresinden 22 Şubat 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Yiğit, B. (2005). Sınıfta Disiplin ve Öğrenci Davranışlarının Yönetimi. Sınıf Yönetimi (185-204), M. Şişman ve S. Turan (Ed.), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yurdakul, B. (2004). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Öğrenenlerin Problem Çözme Becerilerine, Bilişselötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Etkisi İle Öğrenme Sürecine Katkıları. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
APA YILDIRIM M, DONMEZ B (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. , 664 - 679.
Chicago YILDIRIM M. Cevat,DONMEZ Burhanettin Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. (2008): 664 - 679.
MLA YILDIRIM M. Cevat,DONMEZ Burhanettin Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. , 2008, ss.664 - 679.
AMA YILDIRIM M,DONMEZ B Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. . 2008; 664 - 679.
Vancouver YILDIRIM M,DONMEZ B Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. . 2008; 664 - 679.
IEEE YILDIRIM M,DONMEZ B "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma." , ss.664 - 679, 2008.
ISNAD YILDIRIM, M. Cevat - DONMEZ, Burhanettin. "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma". (2008), 664-679.
APA YILDIRIM M, DONMEZ B (2008). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. İlköğretim Online (elektronik), 7(3), 664 - 679.
Chicago YILDIRIM M. Cevat,DONMEZ Burhanettin Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. İlköğretim Online (elektronik) 7, no.3 (2008): 664 - 679.
MLA YILDIRIM M. Cevat,DONMEZ Burhanettin Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. İlköğretim Online (elektronik), vol.7, no.3, 2008, ss.664 - 679.
AMA YILDIRIM M,DONMEZ B Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(3): 664 - 679.
Vancouver YILDIRIM M,DONMEZ B Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(3): 664 - 679.
IEEE YILDIRIM M,DONMEZ B "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma." İlköğretim Online (elektronik), 7, ss.664 - 679, 2008.
ISNAD YILDIRIM, M. Cevat - DONMEZ, Burhanettin. "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamasının Sınıf Yönetimine Etkilerine İlişkin Bir Çalışma". İlköğretim Online (elektronik) 7/3 (2008), 664-679.