Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi

Yıl: 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 2 - 10 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi

Öz:
Bu araştırmada, grup rehberliği etkinliği olarak verilen ergenlik ve cinsel sağlık eğitiminin, 6.sınıf öğrencilerinin bilgi ve tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada deneysel desen kullanılmış, 22 öğrenci deney ve 24 öğrenci kontrol grubuna alınmıştır. Öğrencilerin ergenlik ve cinsel sağlık ile ilgili bilgi ve tutumlarını belirlemek amacıyla, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Ergenlik ve Cinsel Sağlık Bilgi Testi”, “Tutum Ölçeği” ve bazı kişisel değişkenler hakkında bilgi toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, grup rehberliği eğitimi verilen deney grubunun ergenlik ve cinsel sağlık ile ilgili bilgi ve tutumlarında anlamlı düzeyde artış olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Tıbbi İnformatik Eğitim, Eğitim Araştırmaları Psikoloji Davranış Bilimleri

The Effect of Group Guidance Activities Regarding Adolescence and Sexual Health Education on Knowledge and Attitudes of 6th Graders

Öz:
In this study, the effect of group guidance activities regarding adolescence and sexual health education on knowledge and attitudes of 6th graders was examined. An experimental design was used as a research method, and there were 22 students in the experimental group and 24 students in the control group. In order to measure the knowledge and attitudes of students related to the adolescence and sexual health, “Knowledge Test for Adolescence and Sexual Health”, “Attitude Scale”, and “Personal Information Form” were used. The data collection tools were developed by the researchers. The findings of the study showed that there was a significant increase in the knowledge and attitudes of students who attended group guidance activities related to adolescence and sexual health.
Anahtar Kelime:

Konular: Tıbbi İnformatik Eğitim, Eğitim Araştırmaları Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Agostino, M. B. ve Wahlberg, V. (1991). Adolescent attitudes to abortion in samples from Italy and Sweeden. Social Science & Medicine, 33(1): 77-82.
  • Arnold, E. ve Springer (1999). The effects of an abstinence based sex education program on middle school students- knowledge and beliefs. Reseach on Social Work Practise, 19 (1): 10-24.
  • Başgül, F. U. (1997). 12-15 yaş grubundaki ergenlerin cinsel eğitim konusundaki görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bulut, A.; Nalbant, H. ve Çokar, M. (2002). Ergenlerin sağlık bilincinin geliştirilmesi projesi:Ergenler ve sağlık durum raporu. İKGV. İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi
  • Bulut, A.; Çokar, M.; Eylen, B.; Akalın, A. ve ark.(2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Cinsel Sağlık Eğitimi, İKGV. İstanbul: Ceren Yayın.
  • Bundy, M. L. ve White, P. N (1990). Parents as sexuality educators: A parent- training program.Journal of Counseling and Development, 63(3):321-323.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çok, F. (2003). Ergenlerin Cinsel Eğitimi: Bir Program Denemesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Ekşi, A. (1990). Gençlerimiz ve Sorunları. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını. Yayın No:91.
  • Erdoğan, E. (1990). Ergenlik dönemindeki gençlerin sosyal ve psiko-seksüel gelişimleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkan, S. (2001). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Gökengin, D.; Yomazhan,T.; Özkaya, D; Aytuğ, S. ve diğ.(2003). Sexual knowledge, attitudes, and risk behaviors of students in Turkey. J.of School Health, 73(7):258-263.
  • Gürşimşek, I. (2003). Cinsel sağlık bilgileri dersine devam etmenin öğretmen adaylarının cinsel konulara ilişkin tutumlarına etkisi. Eğitim Araştırmaları, 3(11): 134-139.
  • Hassan, E. A. ve Creatsas G. C. (2000). Adolescent sexuality: a developmental milestone or risk-taking behavior? The role of health care in the prevention of sexuality transmitted diseases. J. of Pediatr Adolesc Gynecology, 13: 119-124.
  • İKGV, Eğitim Materyalleri.2003.
  • Kirby, D. (1985). Sexuality education: a more realistic view of its effects. J. of School Health, 55(10): 421-424.
  • Kirby, D. (1994). School-based programs to reduce risk-taking behaviors. J. of School Health, 62(7): 280-287.
  • Lefkowitz, E.; Sigman, M. ve Kit-Fong Au, T. (2000). Helping mothers discuss sexuality and AIDS with adolescents. Child Development, 71(5): 1383-1394.
  • Main, D. S., Iverson, D.C., Mcgloin, J., Banspach, S.W., Collins J.L., Rugg D.L. ve Kolbe L.J. (1994). Preventing HIV ınfection among adolescents: evaluation of a school-based education program. Preventive Medicine, 23(4): 409-417.
  • Mobray, D. ve Labauve, B. J. (2002). A multidimensional approach to sexual education. Sex Education, 2(1): 31-44.
  • Onur, B. (1982). Ergenlikte cinsel gelişim ve cinsel eğitim. Yayımlanmamış doçentlik tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özkan, H. (1990). Üniversite gençliğinin aile planlaması ve cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korunmaya ilişkin yaklaşımları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilimdalı.
  • Saito, M.I. (1998). Sex education in school: preventing unwanted pregnancy in adolescents. International Journal of Gynecology & Obstetrics, 63(1): 157-160.
  • Saral, H. (1986). 17-19 yaş grubundaki gençlerin anne-babalarının cinsel bilgi düzeyleri ve cinsel eğitimle ilgili bazı temel ele alışları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Hizmetler Yüksekokulu.
  • Sasaoğlu, F. (1994). Lise Öğrencilerinin doğurganlık ve doğurganlığın kontrolü konusundaki bilgi ve tutumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Silva, M. ve Ross, I. (2003). Evaluation of school-based sex education program for low income male high school students in Chile. Evaluation and Program Planning, 26: 1-9.
  • Short, R. (1998). Teaching safe sex in school. International Journal of Gynecology and Obstetrics, 63(1): 147-150.
  • Somers, C. L. (2001). Does source of sex education predict adolescents' sexual knowledge, attitudes, and behaviors?. Education, 121(4): 674-682.
  • Vicdan, K.; Kükner, S.; Dabakolu, T.; Ergin, T.; Keleş, G. ve Gökmen, O. (1996). Demographic and epidemiologic features of female adolescents in Turkey. J. of Adolescent Health. 18(1): 54-58.
  • Visser, A. P. ve Bilsen, P.V. (1994). Effectiveness of sex education provided to adolescents. Patient Education and Counseling, 23(3),p: 147-160.
  • Zelnik; M. ve Kim, Y.J. (1979). Sex education and knowledge of pregnancy risk US teenage women. Family Planning Perspect, 11, 355-357.
APA Yondem Z (2007). Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. , 2 - 10.
Chicago Yondem Zeynep Deniz Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. (2007): 2 - 10.
MLA Yondem Zeynep Deniz Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. , 2007, ss.2 - 10.
AMA Yondem Z Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. . 2007; 2 - 10.
Vancouver Yondem Z Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. . 2007; 2 - 10.
IEEE Yondem Z "Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi." , ss.2 - 10, 2007.
ISNAD Yondem, Zeynep Deniz. "Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi". (2007), 2-10.
APA Yondem Z (2007). Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), 6(1), 2 - 10.
Chicago Yondem Zeynep Deniz Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online (elektronik) 6, no.1 (2007): 2 - 10.
MLA Yondem Zeynep Deniz Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), vol.6, no.1, 2007, ss.2 - 10.
AMA Yondem Z Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online (elektronik). 2007; 6(1): 2 - 10.
Vancouver Yondem Z Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online (elektronik). 2007; 6(1): 2 - 10.
IEEE Yondem Z "Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi." İlköğretim Online (elektronik), 6, ss.2 - 10, 2007.
ISNAD Yondem, Zeynep Deniz. "Ergenlik ve Cinsel Sağlık Eğitimi ile İlgili Grup Rehberliğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve Tutumlarına Etkisi". İlköğretim Online (elektronik) 6/1 (2007), 2-10.