Yıl: 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 180 - 196 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma

Öz:
Ankara'da özel bir eğitim kurumunda gerçekleştirilen bu çalışma, İngilizce öğretmen ve öğrencilerinin öğrenme özerkliğini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya 408 öğrenci 25 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Araştırma iki aşamalı olarak düşünülmüştür. İlk aşamada anketler yoluyla öğretmen ve öğrencilerin özerk öğrenme tutum ve davranışları konusundaki algıları belirlenmeye çalışılmıştır. İkinci aşamada ise anketlerden elde edilen bulgulardan yararlanılarak geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile öğretmenlerin özerklik durumları ve gereksinimleri araştırılmıştır. Ayrıca, belge tarama ve sınıf içi gözlemleri yoluyla mevcut programda kullanılan etkinlikler ve öğrencilerin klasik sınavlardan aldıkları notlarla öz-değerlendirme puanları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Ek olarak, elde edilen sonuçlara dayanılarak araştırmanın gerçekleştirildiği kurum için özerk öğrenme felsefesine dayalı İngilizce öğretim programı geliştirilmesi konusunda öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

A Preliminary Study on Learning Autonomy

Öz:
This preliminary study, which was carried out with the participation of 408 students and 25 English teachers at a private school in Ankara, aimed to investigate both the students and the teachers' learning autonomy. In the first phase of the study, the students and the teachers' perceptions of autonomous learning were explored. In the second phase, the teachers' states/needs of autonomy were investigated through a semi-structured interview form which was designed on the basis of the findings obtained in the first phase. The activities used in the current curriculum, and the correlation between the students' scores obtained from standard tests and self-assessment checklists were also examined. Suggestions were discussed to develop an ELT curriculum based on the philosophy of autonomous learning. Key words: ELT curriculum, learning autonomy, student autonomy, teacher autonomy
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Almarza, G. (1996). Student foreign language teachers' knowledge growth. In D. Freeman & J. C. Richards (Eds.), Teacher learning in language teaching (pp. 50 -78), New York: Cambridge University Press.
  • Council of Europe (2001). Common European framework of reference for languages:Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Council of Europe (2002). "Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Case studies." [Online] Retrieved on 02-April-2004, at URL: www.culture2.coe.int-portfolio//documents/case-studies-CEF.doc
  • Demirel, Ö. (2005). Avrupa Konseyi Dil Projesi ve Türkiye Uygulaması. Milli Eğitim Dergisi,33(167), [Online] http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/167/orta3-demirel.htm adresinden 17 Şubat 2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Denscombe, M. (1982). The hidden pedagogy and its implications for teacher training: An ecological analysis. British Journal of Sociology of Education. 3, 249 - 265.
  • Gieve, S. & Clark, R. (2005). The Chinese approach to learning: Cultural trait or situatedresponse? The case of a self-directed learning programme. System, 33(2), 261-276.
  • Hargreaves, A., (1994). Changing teachers, changing times. Cassell: London.
  • Ho, J. & Crookall, D. (1995). Breaking with Chinese cultural traditions: Learner autonomy in English language teaching. System, 23(2), 235-243.
  • Holden B. & Usuki, M. (1999). "Learner autonomy in language learning: A preliminary investigation." [Online] Retrieved on 06-January-2006, at URL: http://www.eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storage_01/0000000b/80/24/fa/37.pdf.
  • Holec, H. (1981). Autonomy and foreign language learning. Oxford: Pergamon.
  • Holliday, A. (1996). Developing a sociological imagination: expanding ethnography in international English language education. Applied Linguistics, 17(2), 234-255.
  • Holliday, A. (2003). Social autonomy: Addressing the dangers of culturism in TESOL. In D. Palfreyman & R. C. Smith (Eds.), Learner Autonomy across Cultures (pp. 110 - 26). New York: Palgrave.
  • Karacaoğlu, Ö. C. ve Çabuk, B. (2002). İngiltere ve Türkiye Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 155-156, [Online] http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/155-156/karacaoglu.htm adresinden 13 Şubat 2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Keith, C. L. (2001). "Quality library media programs affect academic achievement." [Online] Retrieved on 06-January-2006, at URL: http://www.infotoday.com/MMschools/sep01/lance.htm.
  • Kohonen, V. (2001). "Developing the European language portfolio as a pedagogical instrument for advancing student autonomy." [Online] Retrieved on 02-April-2004, at URL: www.uta.fi/laitokset/okl/projektit/eks/Kohonen2001.pdf.
  • Littlewood, W. (2000). Do Asian students really want to listen and obey? ELTJournal, 54(1), 31-36.
  • Lortie, D. (1975). School teacher: A sociological study. Chicago: University of Chicago Press.
  • McCarthy, C. (2000). "Learner training for learner autonomy on summer language courses." [Online] Retrieved on 06-January-2006, at URL: http://www.eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storage_01/0000000b/80/25/a6/94.pdf
  • Mynard, J. & Sorflaten, R. (2003). "Independent learning in your classroom." [Online] Retrieved on 02-April-2004, at URL: http://jomynard.tripod.com/ilyourclass.htm.
  • Patton, Q. M. (1990). Qualitative evaluation and research methods. London: Sage Publications.
  • Puchta, H. (1999). Creating a learning culture to which students want to belong. The application of Neuro-Linguistic Programming to language teaching. In J. Brown (Ed.), Affect in Language Learning (pp. 246-259). Cambridge: Cambridge university Press.
  • Shovlin, C. (2005). "Increasing the attractiveness of libraries for edult learners." [Online] Retrieved on 06-January-2006, at URL: http://www.mla.gov.uk/resources/assets/I/Increasing_Attractiveness_8784.pdf.
  • Smith, R. C. (2003). "Teacher education for teacher(-learner) autonomy" [Online] Retrieved on 06-January-2006, at URL: http://www.warwick.ac.uk/%7Eelsdr/Teacher_autonomy.pdf.
  • Scharer, R. (2000). "Final Report: A European language portfolio pilot project phase 19982000." [Online]Retrieved on 02-April-2004, at URL: www.tcd.ie/CLCS/portfolio/ELP-network/DGIV-EDU-LANG-2000-31Erev.doc.
  • Sullivan, K. & Lindgren, E. (2002). Self-assessment in autonomous computer-aided second language writing. ELT Journal, 56(3), 258-266.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitim Bilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559.
  • Usuki, M. (2001). "Learner Autonomy: Learning from the Student's Voice." [Online] Retrieved on 06-January-2004, at URL: http://www.eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storage_01/0000000b/80/25/a3/32.pdf.
  • Usuki, M. (2002). "3. Learner Autonomy: Learning from the Student's Voice." [Online] Retrieved on 06-January-2004, at URL: http://www.eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storage_01/0000000b/80/22/60/9e.pdf.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (1. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
APA SERT N (2007). Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. , 180 - 196.
Chicago SERT Nehir Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. (2007): 180 - 196.
MLA SERT Nehir Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. , 2007, ss.180 - 196.
AMA SERT N Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. . 2007; 180 - 196.
Vancouver SERT N Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. . 2007; 180 - 196.
IEEE SERT N "Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma." , ss.180 - 196, 2007.
ISNAD SERT, Nehir. "Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma". (2007), 180-196.
APA SERT N (2007). Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. İlköğretim Online (elektronik), 6(1), 180 - 196.
Chicago SERT Nehir Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. İlköğretim Online (elektronik) 6, no.1 (2007): 180 - 196.
MLA SERT Nehir Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. İlköğretim Online (elektronik), vol.6, no.1, 2007, ss.180 - 196.
AMA SERT N Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. İlköğretim Online (elektronik). 2007; 6(1): 180 - 196.
Vancouver SERT N Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma. İlköğretim Online (elektronik). 2007; 6(1): 180 - 196.
IEEE SERT N "Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma." İlköğretim Online (elektronik), 6, ss.180 - 196, 2007.
ISNAD SERT, Nehir. "Öğrenen Özerkliğine İlişkin Bir Ön Çalışma". İlköğretim Online (elektronik) 6/1 (2007), 180-196.