Yıl: 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 50 - 61 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems

Öz:
Son çalışmalar ilköğretim öğrencilerinin birçoğunun rutin olmayan matematik problemlerini çözme becerilerinde iyi olmadıklarını göstermektedir. Bu makalede yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin rutin olmayan matematiksel problemlerin çözümlerini öğretmek için planlanan deneysel bir çalışma ve bu çalışmanın sonuçları rapor edilmiştir. Bu çalışmadaki stratejiler "Problemi Basitleştirme", "Tahmin ve Kontrol", "Bağıntı Arama", "Şekil Çizme", "Sistematik Liste Yapma" ve "Geriye Doğru Çalışma"dır. Sınıf aktiviteleri, verilen problem üzerinde problemin tüm sınıfa tanıtılması, sonra heterojen grup çalışmaları ve sonunda sınıf tartışmalarından oluşuyordu. Tüm bu aktiviteler boyunca öğretmenin rolü öğrencileri problemlerle meşgul olmaları için cesaretlendirmek ve problem üzerinde çalışmaları için yönlendirmekten ibaretti. Çalışmanın sonucunda bu stratejileri öğretme amacı ile hazırlanan ortamın bazı stratejilerin öğretiminde etkin olduğu, bazılarında ise olmadığı görüldü.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altun, M. (1995). İlkokul 3, 4 ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Davranışları Üzerine Bir Çalışma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Asman, D. ,Markowitz, Z. (2001). The Use of Real Word Knowledge in Solving Mathematical Problems" Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Utrecht, Netherlands.
  • De Corte, E. (2004). Mainstreams and Perspectives in Research on Learning (Mathematics) From Instruction, Applied Psychology: An International Review, 53(2), 279-310
  • Follmer, R. (2000). Reading, Mathematics and Problem Solving: The Effects of Direct Instruction in the Development of Fourth Grade Students' Strategic Reading and Problem Solving Approaches to Textbased, Non-routine Mathematics Problems, Unpublished Dissertation, University of Widener, Chester PA
  • Ford, M. I. (1994). Teachers' Beliefs About Mathematical Problem Solving in the Elementary School. School Science and Mathematics, 94(6),314-323
  • Garofalo,J.& Lester,F.K. (1985). Metacognition, cognitive monitoring, and mathematical performance. Journal for Research in Mathematics Education, 16(3), 163-176
  • Higgins, K. M.(1997). The Effect of Long Instruction in Mathematical Problem Solving on Middle School Students'Attitudes, Beliefs and Abilities. Journal of Experimental Education, 66(1), 5-24
  • Holton, D.& Anderson, J.(1999). Mathematical Problem Solving in Support of the Curriculum. International Journal of Mathematical Education in Science & Technology, 30(3), 351-371
  • Mason, J. (1999). Learning and Doing Mathematics, QED.
  • Niederer, K., Irwin, K. C. (2001). Using Problem Solving to Identify Mathematically Gifted Students. Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Utrecht, Netherlands.
  • National Council of Teachers of Mathematics(1989). Curriculum and evaluation standards.Reston.
  • Polya, G. (1997). How to Solve It? (Feryal Halatçı, çev.).New York (Original work published 1957)
  • Pugalee, D. K. (2001). Writing, Mathematics and Metacognition: Looking for Connections Through Students' Work in Mathematical Problem Solving., School Science and Mathematics, 101(5), 236245
  • Reys, R.,Suydam, M., Lindquist, M. (1995). Helping Children Learning Mathematics. Boston: Allyn and Bacon.
  • Verschaffel, L., De Corte, E. (1997). Teaching Realistic Mathematical Modeling in the Elementary School: A Teaching Experiment with Fifth Graders. Journal for Research in Mathematics Education. 28(5), 577-601
  • Verschaffel, L., De Corte, E., Lasure, S.,Van Vaerenbergh, G., Bogaerts, H.& Ratinckx, E. (1999). Learning to Solve Mathematical Application Problems: A Design Experiment with Fifth Graders", Mathematical Thinking & Learning. 1(1), 195-229
APA ARSLAN Ç, Altun M (2007). Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. , 50 - 61.
Chicago ARSLAN Çiğdem,Altun Murat Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. (2007): 50 - 61.
MLA ARSLAN Çiğdem,Altun Murat Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. , 2007, ss.50 - 61.
AMA ARSLAN Ç,Altun M Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. . 2007; 50 - 61.
Vancouver ARSLAN Ç,Altun M Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. . 2007; 50 - 61.
IEEE ARSLAN Ç,Altun M "Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems." , ss.50 - 61, 2007.
ISNAD ARSLAN, Çiğdem - Altun, Murat. "Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems". (2007), 50-61.
APA ARSLAN Ç, Altun M (2007). Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. İlköğretim Online (elektronik), 6(1), 50 - 61.
Chicago ARSLAN Çiğdem,Altun Murat Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. İlköğretim Online (elektronik) 6, no.1 (2007): 50 - 61.
MLA ARSLAN Çiğdem,Altun Murat Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. İlköğretim Online (elektronik), vol.6, no.1, 2007, ss.50 - 61.
AMA ARSLAN Ç,Altun M Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. İlköğretim Online (elektronik). 2007; 6(1): 50 - 61.
Vancouver ARSLAN Ç,Altun M Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems. İlköğretim Online (elektronik). 2007; 6(1): 50 - 61.
IEEE ARSLAN Ç,Altun M "Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems." İlköğretim Online (elektronik), 6, ss.50 - 61, 2007.
ISNAD ARSLAN, Çiğdem - Altun, Murat. "Learning To Solve Non-routine Mathematical Problems". İlköğretim Online (elektronik) 6/1 (2007), 50-61.