Yıl: 2008 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 141 - 149 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?

Öz:
Bu araştırmada, farklı bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının kopya çekme nedenleri farklı değişkenler boyutunda incelenmiştir. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde gerçekleştirilen çalışmaya farklı bölümlerin 4. sınıfında öğrenim gören toplam 194 öğretmen adayı katılmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın verilerinin toplaması amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS programından yararlanılmış ve gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak, araştırmanın verileri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda üniversite sürecinde yoruma dayalı soruların çok fazla tercih edilmemesi ve bilginin birkaç sınavla kısa zamanda sınanmasının öğrencileri ezbere ittiği ve fırsatını bulan herkesin kopya çekmesine neden olduğu görülmüştür. Bu durumun öğrenciler tarafından dersten geçmek için sadece sınav notunun önemli olduğu şeklinde algılandığı ve daha yüksek not alma gerekliliği ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Bu nedenle dersten kalma korkusu duyan öğrencilerin çeşitli içsel nedenlerden (heyecandan unuttuklarını hatırlama, sınavlara yeteri kadar hazırlık yapmama, okulu uzatıp ailesine ve çevreye rezil olmama, kendine güvenmeme, dersi ya da dersin hocasını sevmeme vs.) dolayı kopya çektikleri tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Why do Teacher' Candidates Cheat ?

Öz:
In this research, the reason why the teacher candidates studying in different departments have been investigated in different variable dimensions. 194 teacher candidates studying at the last (senior) classes in different departments have joined this study which has been taken place in 2006-2007 Educational year at the Teachers’ Training college of Ahi Evran University. With the purpose of collecting the data-research used Hatching Method; a questionnaire-form developed by the researchers has been used for. To analyze the dataresearch, the SPSS programme has also been utilized. Data-research have been analyzed using the statistical techniques necessary. At the end of the research; during the university education duration: not preferring the exams based on comments so much; but testing the knowledge with a few ways in short times – leads students to memorizing. Moreover, every students who have chance to cheat appeal to cheat. Thus, it has been perceived by the students that only the exam mark is important to pass the lesson and it has also been determined that the necessity of getting high marks is come out. So, the students who feel fear of lesson-failure has been determined to cheat various spiritual reasons (not remembering due to excitement, not studying enough for exams, not being disgraceful to people around him/her and his/her family due to failing in the class, not feeling self-confidence, disliking lesson and its teacher etc…)
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akdağ, M. ve Güneş, H. (2002). Kopya çekme davranışları ve kopya çekmeye karşı tutumlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 8 (31); 330- 343.
  • Bacaksız, T. ve Öztürk M. (2006). Kopya: çekmek ya da çekmemek. Gazi Üniversitesi İletişim Yazıyor 1 (5). Ankara.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (3. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, Ş. (2007). Üniversite öğrencilerinin kopya çekme davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi. 75 (yaz); 129-142.
  • Kaymakcan, R. (2002). İlahiyat öğrencilerinin kopya çekmeye karşı yaklaşımları. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 5 (2002); 121-138.
  • Oksal, B. ve Bilgin, A. (1999). Üniversitede kopya sorunu. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 12(1); 85-90.
  • Selçuk, Z. (1995). Bir eğitim ve rehberlik sorunu: Okullarda kopya çekme. Eğitim Yönetimi Dergisi. 3; 397- 418.
  • Semerci, Ç. (2004). Tıp fakültesi öğrencilerinin kopya çekmeye ilişkin tutum ve görüşleri. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 18(3); 139- 146.
  • Serengil, Y. (2006). İntihal. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi. Cilt:6, Sayı:1.
  • Şahin, H. (2000). Kopya çekmek üzerine. Radikal Gazetesi İki Eki 30. 01.2000.
  • Tan, Ş. (2001). Sınavlarda kopya çekmeyi önlemeye yönelik önlemler. Eğitim ve Bilim.26(126); 3240.
  • Tan, Ş. (2006). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Tolun, A. (2007). Etik ihlaline karşı önlemler ve etik eğitimi. http://www.tuba.gov.tr/files_tr/haberler/haberdata/egtimdeetikihonlemler1.doc
  • Yeşilyaprak, B. ve Öztürk, B. (1996). Üniversite öğrencilerinin kopya çekmeye yönelik tutumları. Eğitim Yönetimi Dergisi. 2; 227- 240.
APA Bozdoğan A, ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç (2008). Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. , 141 - 149.
Chicago Bozdoğan Aykut Emre,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ ÇAĞRI Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. (2008): 141 - 149.
MLA Bozdoğan Aykut Emre,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ ÇAĞRI Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. , 2008, ss.141 - 149.
AMA Bozdoğan A,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. . 2008; 141 - 149.
Vancouver Bozdoğan A,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. . 2008; 141 - 149.
IEEE Bozdoğan A,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç "Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?." , ss.141 - 149, 2008.
ISNAD Bozdoğan, Aykut Emre - ÖZTÜRK DEMİRBAŞ, ÇAĞRI. "Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?". (2008), 141-149.
APA Bozdoğan A, ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç (2008). Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. İlköğretim Online (elektronik), 7(1), 141 - 149.
Chicago Bozdoğan Aykut Emre,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ ÇAĞRI Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. İlköğretim Online (elektronik) 7, no.1 (2008): 141 - 149.
MLA Bozdoğan Aykut Emre,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ ÇAĞRI Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. İlköğretim Online (elektronik), vol.7, no.1, 2008, ss.141 - 149.
AMA Bozdoğan A,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(1): 141 - 149.
Vancouver Bozdoğan A,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?. İlköğretim Online (elektronik). 2008; 7(1): 141 - 149.
IEEE Bozdoğan A,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç "Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?." İlköğretim Online (elektronik), 7, ss.141 - 149, 2008.
ISNAD Bozdoğan, Aykut Emre - ÖZTÜRK DEMİRBAŞ, ÇAĞRI. "Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?". İlköğretim Online (elektronik) 7/1 (2008), 141-149.