Yıl: 2008 Cilt: 18 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 175 - 188 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları

Öz:
Betimsel nitelik taşıyan bu çalışma, öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerden yüksek derecede başarı elde etme, öğrencilere daha fazla bilgi ve beceri kazandırma, derslerin verimini artırma ve işlenmesini zevkli hale getirme, öğrenme-öğretme süreçlerine çeşitlilik, renklilik ve değişiklik katma, gerçek hayatı derslere yansıtma ile öğrencilerin; yaparak ve yaşayarak öğrenmesine katkı sağlama, motivasyon ve dikkatini artırma, kalıcı öğrenmelerine yardımcı olma ve bilgi ihtiyacını karşılama öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanma amaçları arasında yer almıştır. Ancak öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirme, problem çözme ve eleştirel düşünmelerine katkı sağlama, başarısını değerlendirme ile sınıf kontrolünü sağlama, verbalizmi önleme ve zaman kullanımını azaltmanın öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları arasında yer almadığı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alkan, C. (2005), Eğitim Teknolojisi, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Baytekin, Ç. (2004), Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Birol, C, Ergin, A. (2000), Eğitimde İletişim, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Boster, F.J., Meyer, G.S., Roberto, A.J., and Inge, C.C. (2002), A report on the effect of the unitedstreaming application on educational performance, Erişim tarihi, 20.07.2006, http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issuesmethods/technlgy/teSOO.htm#esearchresult
  • Cnets, (2006), Technology Foundation Standards for Students, Erişim tarihi, 10.07.2006, http://cnets.iste.org/students/s_stands.html
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. ve Yağcı, E. (2001), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • EMINTS National Center. (2005), Fact sheet, Columbia, MO, Erişim tarihi, 20.07.2006, http://www.emints.org/about/emintsfactsheet.pdf
  • Hasançelebi, H. (2005), Eğitimde Teknoloji Kullanımının Amaçlan, Erişim tarihi, 17.12.2005, http://politics.ankara.edu.tr/~aksoy/eky/hhasancebi.doc
  • Hersh C. W., Meng-Fen L. and Georgette M. M. (2003), A Meta-Analysis of the Effectiveness of Teaching and Learning With Technology on Student Outcomes, Erişim tarihi, 10.07. 2006, http://www.ncrel.org/tech/effects2/abstract.htm
  • Jan Gahala, M.A. (2005), Promoting Technology Use in Schools, Erişim tarihi, 10.15.2005, http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/methods/technlgy/te200.htm
  • Koşar, E., Yüksel, S. Özkılıç, R. Avcı, U. Alyas, Y. ve Çiğdem, H. (2003), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Pegem A Yayınları.
  • Rıza, E. T. (2000), Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme, İzmir, Anadolu Matbaası.
  • Roschelle, J.M. Pea, R.D., Hoadley, CM., Gordin, D.N. and Means, B.M. (2000), "Changing how and what children learn in school with computer-based Technologies", The Future of Children, 10(2)76-101.
  • Rüzgâr, B. (2005), "Bilginin Eğitim Teknolojilerinden Yaralanarak Eğitimde Paylaşımı",The Turkish Online Journal of Educational Technology, TOJET July 2005 ISSN: 1303-6521 Volume 4, Issue 3, Article 16.
  • Sivin-Kachala, J., Bialo, E. (2000), 2000 research report on the effectiveness of technology in schools (7th ed.), Washington, DC: Software and Information Industry Association.
  • Smith, G., Ferguson, D., and Caris, M. (2001), "Teaching college courses online vs. faceto- face [Electronic version]", Technology Horizons in Education Journal, Vol. 28, No. 9, 18-26.
  • Şahin, Y. T., Yıldırım, S. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Uşun, Ş. (2000), Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Pegem Yayınları.
  • Yalın, İ. H. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Nobel Dağıtım.
  • Yıldırım, V. (2000), ilköğretim Okulu Beşinci Sınıf Öğretmenlerinin Öğretim Yöntemleri Konusundaki Görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
APA KAZU H, YEŞİLYURT E (2008). Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. , 175 - 188.
Chicago KAZU Hilal,YEŞİLYURT Etem Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. (2008): 175 - 188.
MLA KAZU Hilal,YEŞİLYURT Etem Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. , 2008, ss.175 - 188.
AMA KAZU H,YEŞİLYURT E Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. . 2008; 175 - 188.
Vancouver KAZU H,YEŞİLYURT E Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. . 2008; 175 - 188.
IEEE KAZU H,YEŞİLYURT E "Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları." , ss.175 - 188, 2008.
ISNAD KAZU, Hilal - YEŞİLYURT, Etem. "Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları". (2008), 175-188.
APA KAZU H, YEŞİLYURT E (2008). Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175 - 188.
Chicago KAZU Hilal,YEŞİLYURT Etem Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, no.2 (2008): 175 - 188.
MLA KAZU Hilal,YEŞİLYURT Etem Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.18, no.2, 2008, ss.175 - 188.
AMA KAZU H,YEŞİLYURT E Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008; 18(2): 175 - 188.
Vancouver KAZU H,YEŞİLYURT E Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008; 18(2): 175 - 188.
IEEE KAZU H,YEŞİLYURT E "Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları." Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, ss.175 - 188, 2008.
ISNAD KAZU, Hilal - YEŞİLYURT, Etem. "Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/2 (2008), 175-188.