Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki

Yıl: 2008 Cilt: 33 Sayı: 149 Sayfa Aralığı: 3 - 17 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki

Öz:
Bu çalışma, Ankara İli Özel Tevfik Fikret İlköğretim Okulu’nda yürütülen kapsamlı bir araştırmanın bir bölümünden yararlanılarak oluşturulmuştur. Bu çalışma kapsamında, öğrenenlerin bir proje dahilinde kendi öğrenme sorumluluklarını aldıkları basamaklı öğretim programı işe koşulmuştur. Basamaklı öğretim programı temel alınarak yürütülen etkinliklerde, öğrenenlerin özgür iradeleriyle seçtikleri öğrenme görevlerini tamamlamaları beklenmiştir. Öğrenenlerin bireysel öğrenme görevlerinde ortaya koydukları çabalar sonucu elde ettikleri puanlar ile öğrenenlerin zihinsel becerileri ve bilişsel faaliyet hızı arasında bir ilişkinin bulunup bulunmadığı test edilmek istenmiştir. Bu doğrultuda da öğrenenlerin zihinsel beceri ve bilişsel faaliyet hızları Raven Standart Progresif Matrisler Testi yardımıyla belirlenmiştir. Öğrenme görevlerinden elde edilen puanlar ile zihinsel beceri ve bilişsel faaliyet hızları arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi amacıyla da Spearman’ın sıra farkları korelasyon katsayısı istatistik tekniğinden yararlanılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı Öğretim Programı, Ö. Demirel (Ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler (2. Baskı) içinde (241-252). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Başbay, A. (2006). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin sürece, öğrenen ve öğretmen görüşlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Ö., Şahan, H. H., Ekinci, N., Özbay, A. ve Begimgil, M. (17 Ocak 2004). Basamaklı Öğretim Programının Süreç ve Ürün Açısından Değerlendirilmesi. Eğitimde İyi Örnekler Konferansında sunulmuş bildiri, Sabancı Üniversitesi, İstanbul.
  • Goad, M. D, & Kelly, L. (2002). The Layered Curriculum “How to Engage All Learners”. Retrieved October 15, 2006, from hptt:// ecdc.tamucc.edu/Induction/Seminars/lc.ppt.
  • Jackson, C. W. & Larkin, M. J. (2002). RUBRIC teaching students to use grading rubrics. Teaching Exceptional Childeren, 35, (40-45).
  • Karakaş, S. (2004). BİLNOT Bataryası El Kitabı: Nöropsikolojik Testler İçin Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları. Ankara: Dizayn Ofset.
  • Kiriş, N. ve Karakaş, S. (2004). Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun zekâ testlerinden ve ilgili diğer nöropsikolojik araçlardan yordanabilirliği. Klinik Psikiyatri Dergisi 7 (3): 139-152.
  • Kurt, M., Bekçi, B. ve Karakaş, S. (2004). Postmenopozal dönemdeki estrojen replasman tedavisinin bilişsel süreçlere etkisi. Klinik Psikiyatri Dergisi 7 (1): 5-16.
  • Mackintosh, N.J. & Bennet,t E.S. (2005). What do Raven’s Matrices Measure? An Analysis in Terms of Sex Differences. Intelligence 33, 663–674 [Online]: Retrieved on 23-June-2007, at URL:http://www.sciencedirect.com.
  • Nunley, K. F. (2004). Layered Curriculum. Amherst: Brain.org Publication.
  • Poyraz, H. (1993). Raven Standart Progressive Matrices Testi’nin İstanbul Özel İlkokul 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Uyarlama Ön Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İstanbul.
  • Stiggins, R. J. (1994). Student-Centered Classroom Assessment. New York: Macmillan Publishing Company.
  • Verguts, T. & Boeck, P D. (2002). The Induction of Solution Rules in Raven’s Progressive Matrices Test. European Journal of Cognıtive Psychology, 14 (4), 521–547. Retrieved June 20, 2007, from http://ppw.kuleuven.be/okp/v2/_pdf/Verguts2002TIOSR.pdf.
  • Vyborny, T. & Trowbridge, B. (2005). Layered Curriculum. Retrieved September 19, 2005, http://pt3.sbu.edu/students5/vvyborny/layered%20curriculum.ppt.
  • Yurdakul, B. (2004). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenenlerin problem çözme becerilerine, bilişötesi farkındalık ve derse yönelik tutum düzeylerine etkisi ile öğrenme sürecine katkıları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
APA BAŞBAY A (2008). Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. , 3 - 17.
Chicago BAŞBAY Alper Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. (2008): 3 - 17.
MLA BAŞBAY Alper Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. , 2008, ss.3 - 17.
AMA BAŞBAY A Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. . 2008; 3 - 17.
Vancouver BAŞBAY A Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. . 2008; 3 - 17.
IEEE BAŞBAY A "Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki." , ss.3 - 17, 2008.
ISNAD BAŞBAY, Alper. "Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki". (2008), 3-17.
APA BAŞBAY A (2008). Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim, 33(149), 3 - 17.
Chicago BAŞBAY Alper Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim 33, no.149 (2008): 3 - 17.
MLA BAŞBAY Alper Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim, vol.33, no.149, 2008, ss.3 - 17.
AMA BAŞBAY A Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim. 2008; 33(149): 3 - 17.
Vancouver BAŞBAY A Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim. 2008; 33(149): 3 - 17.
IEEE BAŞBAY A "Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki." Eğitim ve Bilim, 33, ss.3 - 17, 2008.
ISNAD BAŞBAY, Alper. "Öğrenenlerin Bireysel Öğrenme Görevleri ile Zihinsel Becerileri ve Bilişsel Faaliyet Hızları Arasındaki İlişki". Eğitim ve Bilim 33/149 (2008), 3-17.