Yıl: 2008 Cilt: 33 Sayı: 149 Sayfa Aralığı: 62 - 67 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?

Öz:
Tüm uluslararası karşılaştırmalı çalışmalarda, ortaokul yedi ve sekizinci sınıfta okuyan Japon öğrenciler matematikte çok iyi bir performans göstermişlerdir. Matematik eğitimi araştırmacıları, bu önemli başarının en önemli sebeplerinden birinin, Japon öğretmenler tarafından uygulanan ders araştırması olduğuna inanmaktadırlar. Bu yüzden bu çalışmanın amacı Japon ders araştırmasını açıklamak, Japon öğretmenler tarafından nasıl planlanıp uygulandığını incelemek ve sonunda Türkiye’deki öğretmenlerin bu model içinde öğrenci öğrenimini artırmak ve kendi öğretim uygulamalarını geliştirmek için ortaklaşa çalışıp çalışamayacaklarını tartışmaktır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Berberoğlu, G., Çelebi, O., Özdemir, E., Uysal, E., ve Yayan, B. (2003). Üçüncü uluslararası matematik ve fen çalışmasında Türk öğrencilerin başarı düzeylerini etkileyen etmenler. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(3), 3-14.
  • Darling-Hammound, L., & McLaughlin, M. V. (1995). Policies that support professional development in an era of reform, Phi Delta Kappan, 76(8), 597-604.
  • Fernandez, C. (2002). Learning from Japanese approaches to professional development: the case of lesson study. Journal of Teacher Education, 53(5), 393-405.
  • Kinney, C. J. (1998). Building an excellent teacher corps: How Japan does it. American Educator, 21(4),16-23.
  • Lampert, M., & Ball, D. L. (1998). Teaching, multimedia, and mathematics: Investigations of real practice. New York: Teachers College Press.
  • Lewis, C., & Tsuchida, I. (1997). Planned educational changed in Japan: The shift to student-centered elementary science. Journal of Educational Policy, 12(5), 313-331.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM.
  • Peterson, B. E. (2005). Student teaching in Japan: The lesson. Journal of Mathematics Teacher Education, 8, 61-74.
  • Shimizu, Y. (1999). Aspects of mathematics teacher education in Japan: Focusing on teachers’ roles. Journal of Mathematics Teacher Education, 2, 107-116.
  • Stein, M. K., Silver, E. A., & Smith, M. S. (1998). Mathematics reform and teacher development: A community of practice perspective. In J. G. Greeno & S. V. Goldman (Eds.), Thinking practices in mathematics and science learning (pp. 17-52). Mahwah, NJ: Lawrance Erlbaum.
  • Stepanek, J. (2001, Spring). A new view of professional development. Northwest Education Magazine, 2-11.
  • Stigler, J. W., & Hiebert, J. (1999). The teaching gap: Best ideas from the world’s teachers for improving education in the classroom. New York, NY: Free Press.
  • TIMSS (Third International Mathematics and Science Study). (1995). Retrieved January 11, 2007 from the World Wide Web: http://timss.bc.edu/timss1995.html.
  • TIMSS (Third International Mathematics and Science Study). (1999). Retrieved January 11, 2007 from the World Wide Web: http://isc.bc.edu/timss1999.html.
  • TIMSS (Third International Mathematics and Science Study). (2003). Retrieved January 11, 2007 from the World Wide Web: http://isc.bc.edu/timss2003i/technicalD.html
  • Yoshida, M. (1999). Lesson study in elementary school mathematics in Japan: A case study. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada.
APA ERASLAN A (2008). Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. , 62 - 67.
Chicago ERASLAN Ali Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. (2008): 62 - 67.
MLA ERASLAN Ali Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. , 2008, ss.62 - 67.
AMA ERASLAN A Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. . 2008; 62 - 67.
Vancouver ERASLAN A Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. . 2008; 62 - 67.
IEEE ERASLAN A "Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?." , ss.62 - 67, 2008.
ISNAD ERASLAN, Ali. "Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?". (2008), 62-67.
APA ERASLAN A (2008). Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. Eğitim ve Bilim, 33(149), 62 - 67.
Chicago ERASLAN Ali Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. Eğitim ve Bilim 33, no.149 (2008): 62 - 67.
MLA ERASLAN Ali Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. Eğitim ve Bilim, vol.33, no.149, 2008, ss.62 - 67.
AMA ERASLAN A Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. Eğitim ve Bilim. 2008; 33(149): 62 - 67.
Vancouver ERASLAN A Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?. Eğitim ve Bilim. 2008; 33(149): 62 - 67.
IEEE ERASLAN A "Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?." Eğitim ve Bilim, 33, ss.62 - 67, 2008.
ISNAD ERASLAN, Ali. "Japanese Lesson Study: Can it Work in Turkey?". Eğitim ve Bilim 33/149 (2008), 62-67.