Yıl: 2008 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 45 - 50 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışma, sınıf öğretmenliği ile beden eğitimi öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin psiko-sosyal uyum düzeylerini belirlemek ve öğrencilerin psiko-sosyal uyum düzeylerinin sınıf düzeyine ve cinsiyete göre değişip değişmediğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Gazi Üniversitesi, Ahi Evran Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi sınıf öğretmenliği ve beden eğitimi öğretmenliğinde öğrenim gören 561 birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri dahil edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin psiko-sosyal uyum düzeylerini belirlemek için “Hacettepe Kişilik Envanteri”, öğrenciler hakkında bilgi edinmek amacıyla “Genel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler t-testi ve çift yönlü varyans analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda okul türü, cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre öğrencilerin kişisel uyum düzeyleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Ancak, okul türü ile cinsiyet ve sınıf etkileşimine göre ise öğrencilerin kişisel uyum düzeyleri puanları ortalamaları arasında anlamlı fark olmadığı saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akandere, M. (1998) “Üniversite Gençliğinde Görülen Kaygının Giderilmesinde Sporun Farklı Yaş Gruplarına Etkisinin İncelenmesi”, G.Ü. BESYO Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, s-42-50, Ankara.
  • Akcalı, Ö. (2003) “Ceza Evindeki Mahkumların Sosyal Uyum Sürecinde Sporun Yeri”, G.Ü.BESYO Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, s-165-176, 10-11 Ekim, Anakara.
  • Aktaş, Y. (1997) Üniversite öğrencilerinin uyum düzeylerinin incelenmesi: uzunlamasına bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 107-110.
  • Arı, R. (1989). Üniversite Öğrencilerinin Baskın Ben Durumları ile Bazı Özlük Niteliklerinin, Ben Durumlarına, Uygunluk ve Uyum Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Balabanlı, F. (1990) Öğretmen Liselerinde Okuyan Öğrencilerin Kişisel ve Sosyal uyum Düzeylerini Etkileyen Bazı Etmenler, Yayınlanmamış Doktora Tezi, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ceylan, E. (2000) Mesleki Sorun Düzeyleri Farklı Okul Rehber Öğretmenlerinin Kişisel ve Sosyal Uyum Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, A.Ü. Yayınları No:1185, s-15,19-21, Eskişehir.
  • Ersanlı, K. (1996) Benliğin Gelişimi ve Görevleri, 2.Baskı, s-1-2, Eser Ofset, Samsun.
  • Kızıltan, G. (1984) Üniversite Öğrencilerinin Kişisel ve Sosyal Uyum Düzeylerini Etkileyen Etmenler, Yayınlanmamış Doktora Tezi , H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurç, G. (1989) Bazı kişisel sosyal ekonomik ve kültürel değişkenlerin lise öğrencilerinin uyum alanları ve uyum yöntemlerine etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi , H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kuru, E. (2003) Farklı Statüdeki Beden Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri, G.Ü.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: I, s-175-191, Ankara.
  • Marsh, H.W., Kleitman, S. (2002) Exracurricular School Activites: The good, the bad and the nonlinear, Harvard Educational Review, 72(4): 464-514.
  • McHale, J.P. (2005) Patterns of Personal and Social Adjustment Among Sport-Involved and Noninvolved Urban Middel-School Children, Sociology of Sport Journal, 22 (2): 119-136.
  • Oerter, R und Montada, L.(Hrsg.) (1995) Entwicklungspsychologie, PVU. Weinheim.
  • Özgüven, E. (1992). Hacettepe Kişilik Envanteri El Kitabı, Odak Ofset, Ankara.
  • Özoğlu, S.Ç. (1985) Gençliğin Eğitimi ve Sorunları. Türk Eğitim Derneği Yayınları. Bilim Dizisi:9. Eğitim Toplantısı 20-22 Kasım, Ankara.
  • Smith, R., Darling, N., Cardwell, L.L. (2005) Participation in school-Based Extracurricular Activites and Adolescent Adjustment, Journal of Research, Vol.37, No.1, pp.51-76.
  • Sivrikaya, K. (1992) Fatih Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü öğrencilerinin uyum düzeylerinin belirlenmesi ve uyum düzeyleri arasındaki farklılıkların araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, K.T.Ü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Usta, H.E. (1995). Öğretmen-Öğretmenlik ve Öğretimin Birliği Kanunu, Çağdaş Eğitim Dergisi, Yıl.20, S:206, s-17-18.
  • Yaman, M., Yaan, T., Türkmen ,M. (2003). Sporun Öğretmen Adayı Üniversite Öğrencilerinin Ataklık ve Pratik Olma Kişilik Özelliklerine Etkisi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:5, s-116-132.
  • Yeşilyaprak, B. (1993). Kişiliğin Gelişiminde Ailesel Faktörlerin Etkisine İlişkin Bir Araştırma, Aile ve Toplum Dergisi, Sayı:3, Cilt:1, Yıl:3, s-3-16, Eylül-Aralık.
  • Yılmaz, F. (1990). Lise ve dengi okullara devam eden öğrencilerin uyum düzeylerini etkileyen faktörler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Yörükoğlu, A. (1990). Gençlik Çağı. 7. Basım. Özgür Yayın Dağıtım, Ankara.
APA ŞAHİN C (2008). Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. , 45 - 50.
Chicago ŞAHİN Cengiz Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. (2008): 45 - 50.
MLA ŞAHİN Cengiz Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. , 2008, ss.45 - 50.
AMA ŞAHİN C Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. . 2008; 45 - 50.
Vancouver ŞAHİN C Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. . 2008; 45 - 50.
IEEE ŞAHİN C "Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi." , ss.45 - 50, 2008.
ISNAD ŞAHİN, Cengiz. "Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi". (2008), 45-50.
APA ŞAHİN C (2008). Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 45 - 50.
Chicago ŞAHİN Cengiz Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no.2 (2008): 45 - 50.
MLA ŞAHİN Cengiz Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, 2008, ss.45 - 50.
AMA ŞAHİN C Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 45 - 50.
Vancouver ŞAHİN C Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 45 - 50.
IEEE ŞAHİN C "Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.45 - 50, 2008.
ISNAD ŞAHİN, Cengiz. "Sınıf Öğretmenliği ve Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Psikososyal Uyum Düzeylerinin İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2008), 45-50.