Yıl: 2008 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 51 - 58 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi

Öz:
Bu çalışmada V diyagramlarının deneysel öğrenme açısından önemi, dersteki teorik bilgiler ile laboratuvar uygulamaları arasındaki ilişkiyi ortaya koyması ve nasıl hazırlandığı konuları üzerinde durulmuştur. Bu amaçla, matematik öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerinin, genel kimya laboratuvarı dersi içerisinde yer alan, asit ve bazlar, basit gaz yasaları, çözeltiler ve çözünürlük, sıcaklığın çözünürlüğe etkisi, konsantrasyonun reaksiyon hızına etkisi, tuzların hidrolizi, elektroliz, ve kimyasal kinetik deneylerinin raporlaştırılmasında V-diyagramı kullanımının öğrenme başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma deney (N= 67) ve kontrol (N= 67) grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Uygulama öncesinde deney grubuna ön-test uygulanmış ve testin değerlendirilmesi sonucunda deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır (t= 0.225; p= 0,823). Uygulama sonunda elde edilen son-test başarı puanları ise, öğretimde V diyagramlarının kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir farklılık (t= 16.880; p=0.000) göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Effect of Using V Diagrams on the Achievement of Student in Basic Chemistry Laboratory Courses

Öz:
In this study, importance of V-diagrams for experimental learning, using of it for integration of theoretic knowledge with laboratory observations and how the V-diagrams can be prepared have been explained. The aim of the present study is to investigate the effects of V-diagrams on the learning achievement of acids and bases, simple gas Laws, solutions and solubility, effect of temperature on solubility, effect of concentration on reaction rate, hydrolysis of salts electrolysis and chemical kinetics, in chemistry laboratory of second year mathematic trainer teachers. The subjects were divided into two groups: experimental (N=67) and control (N=67). Before the application, both groups received a pre-test. The results of the test showed no significance difference between the experimental and control groups (t= 0.225; p= 0,823). The post-test achievement scores of the experimental group using V-diagrams in teaching showed a significant difference in favor of the experimental group (t= 16.880; p=0.000)
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Çelikler D, GÜNEŞ M, GÜNES T, ŞENDİL K (2008). V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. , 51 - 58.
Chicago Çelikler Dilek,GÜNEŞ M. Handan,GÜNES TOHIT,ŞENDİL Kıvılcım V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. (2008): 51 - 58.
MLA Çelikler Dilek,GÜNEŞ M. Handan,GÜNES TOHIT,ŞENDİL Kıvılcım V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. , 2008, ss.51 - 58.
AMA Çelikler D,GÜNEŞ M,GÜNES T,ŞENDİL K V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. . 2008; 51 - 58.
Vancouver Çelikler D,GÜNEŞ M,GÜNES T,ŞENDİL K V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. . 2008; 51 - 58.
IEEE Çelikler D,GÜNEŞ M,GÜNES T,ŞENDİL K "V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi." , ss.51 - 58, 2008.
ISNAD Çelikler, Dilek vd. "V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi". (2008), 51-58.
APA Çelikler D, GÜNEŞ M, GÜNES T, ŞENDİL K (2008). V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 51 - 58.
Chicago Çelikler Dilek,GÜNEŞ M. Handan,GÜNES TOHIT,ŞENDİL Kıvılcım V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no.2 (2008): 51 - 58.
MLA Çelikler Dilek,GÜNEŞ M. Handan,GÜNES TOHIT,ŞENDİL Kıvılcım V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, 2008, ss.51 - 58.
AMA Çelikler D,GÜNEŞ M,GÜNES T,ŞENDİL K V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 51 - 58.
Vancouver Çelikler D,GÜNEŞ M,GÜNES T,ŞENDİL K V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 51 - 58.
IEEE Çelikler D,GÜNEŞ M,GÜNES T,ŞENDİL K "V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.51 - 58, 2008.
ISNAD Çelikler, Dilek vd. "V Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2008), 51-58.