Yıl: 2008 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 113 - 127 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Öz:
Kimya öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının; mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim düzeyi, bölümü tercih sırası, akademik başarı ve yüksek lisans yapma isteği faktörlerine göre nasıl değiştiğinin incelendiği bu araştırma genel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemi 2005-2006 ve 2006-2007 öğretim yılında çeşitli üniversitelerin kimya öğretmenliği bölümünde okuyan 4. ve 5. sınıftaki 331 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada veri çeşitlemesi sağlamak için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi ile kimya öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili görüşleri alınmıştır. Tutum ölçeğiyle elde edilen verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi tekniği kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden içerik analiziyle çözümlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

An Investigation of Chemistry Student Teachers' Attitudes Toward Teaching Profession According to Some Factors

Öz:
The survey model is used in this research. The participants were 331 chemistry student teachers who attending fourth and fifth class of chemistry teacher program of different universities in 2005-2006 and 2006-2007 academic year. Attitude scale toward teacher profession and interwiev form were used for collecting the data. In analyzing data One Way Anova statistical tecnique and content analysis metod were used. In this way data triangulation was provided.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alım, M., Bekdemir, Ü. (2006). Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Milli Eğitim Dergisi, 172, 263-275.
  • Çakmak, M., (1999). İngiltere ve Türkiye‟de Deneyimli Sınıf Öğretmenleri ve Aday Öğretmenlerin, İlköğretim Matematik Dersinde İzledikleri Öğretim Stratejileri ve Kullandıkları Öğretim Teknikleri Üzerinde Bir Araştırma. MEGP Doktora Bursiyerleri Tez Özetleri, Ankara: YÖK, s. 69-73.
  • Çeliköz, N., Çetin, F. (2004). Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Etmenler, Milli Eğitim Dergisi,Yıl:32, Sayı:162, Sayfa:136-145.
  • Erol, M., Çallıca, H., Aygün, M., Sezgin, G., Kavcar, N. (2000). Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılmasının Fizik Eğitimi Anabili Dalı Açısından Değerlendirilmesi. D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 185-188.
  • Gödek, Y. (2002). The Development Of Science Student Teachers‟ Knowledge Base In England. Unpublished EdD Thesis, University of Nottingham, Nottingham.
  • Hacıoğlu, F. (1990). Öğretmenlik Uygulaması Modeli, Doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Hacıoğlu, F. (1991). Öğretmenlik Uygulamalarında Öğretmen adaylarının Değerlendirilmeleri. 1. Eğitim Kongresi Bildirileri, Buca Eğitim Fakültesi Yayını, 341-347, İzmir.
  • Hesapçıoğlu, M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Kavcar, C. (1999). Nitelikli Öğretmen Sorunu. D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 11, 1-13.
  • Lapido, B. (1984). Motivational Factors and Attitude Changes in Teachers. Nortwestern Universty.
  • Lubis, S. (1988). Attitude Toward The Teaching Proffesion of Students of The Vocational and Tecnical Teacher Education College. Padang, Indonesia. The Ohio State University.
  • Özden, Y. (1997). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: PEGEMA Yayıncılık.
  • Özgür, F. N. (1994). Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutum, Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Saracalıoğlu, S.A. (1991). Fen ve Edebiyat Fakülteleri Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. 1. Eğitim Kongresi Bildirileri (25-26-27 Kasım 1991), İzmir: D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Yayınları, 565-569.
  • Saraç, C. (2001). Türk Dili ve Edebiyatı/ Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yeterlilikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2001). Öğrenci Görüşlerine Göre Öğretmen Yeterlilikleri, Eğitimde Yansımalar: VI (11-13 Ocak 2001), Ankara: Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları, s.193-215
  • Üstün, A. (2007). Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 339, 20-27.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2007). Öğretmen Yetiştirme Ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). Yüksek Öğretim Kurulu Yayını, Ankara.
APA DERMAN A, ÖZKAN E, ALTUK GÖDEK Y, MÜLAZIMOĞLU İ (2008). Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. , 113 - 127.
Chicago DERMAN AYSEGÜL,ÖZKAN Erdal,ALTUK GÖDEK Yasemin,MÜLAZIMOĞLU İbrahim E. Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. (2008): 113 - 127.
MLA DERMAN AYSEGÜL,ÖZKAN Erdal,ALTUK GÖDEK Yasemin,MÜLAZIMOĞLU İbrahim E. Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. , 2008, ss.113 - 127.
AMA DERMAN A,ÖZKAN E,ALTUK GÖDEK Y,MÜLAZIMOĞLU İ Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. . 2008; 113 - 127.
Vancouver DERMAN A,ÖZKAN E,ALTUK GÖDEK Y,MÜLAZIMOĞLU İ Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. . 2008; 113 - 127.
IEEE DERMAN A,ÖZKAN E,ALTUK GÖDEK Y,MÜLAZIMOĞLU İ "Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi." , ss.113 - 127, 2008.
ISNAD DERMAN, AYSEGÜL vd. "Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". (2008), 113-127.
APA DERMAN A, ÖZKAN E, ALTUK GÖDEK Y, MÜLAZIMOĞLU İ (2008). Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 113 - 127.
Chicago DERMAN AYSEGÜL,ÖZKAN Erdal,ALTUK GÖDEK Yasemin,MÜLAZIMOĞLU İbrahim E. Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no.2 (2008): 113 - 127.
MLA DERMAN AYSEGÜL,ÖZKAN Erdal,ALTUK GÖDEK Yasemin,MÜLAZIMOĞLU İbrahim E. Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, 2008, ss.113 - 127.
AMA DERMAN A,ÖZKAN E,ALTUK GÖDEK Y,MÜLAZIMOĞLU İ Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 113 - 127.
Vancouver DERMAN A,ÖZKAN E,ALTUK GÖDEK Y,MÜLAZIMOĞLU İ Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 113 - 127.
IEEE DERMAN A,ÖZKAN E,ALTUK GÖDEK Y,MÜLAZIMOĞLU İ "Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.113 - 127, 2008.
ISNAD DERMAN, AYSEGÜL vd. "Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2008), 113-127.