Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması

17 14

Proje Grubu: SOBAG Sayfa Sayısı: 87 Proje No: 113K453 Proje Bitiş Tarihi: 15.11.2014 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması

Öz:
-
Anahtar Kelime:

Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aslan, T. 2009. Zihinsel yetersizliği olan bireylere elektrikli çim biçme makinesiyle çim biçme becerisi öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Aslan, Y. 2009. Zihinsel yetersizliği olan bireylere kumaş üzerine çizilen desene pul işleme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Aktaş, C., Gergin, S., Kuz, T., Mutluoğlu, L., Uğurlu, B., Yılmaz, Z. 2004. “Türkiye korumalı işyerleri araştırmaları”, Öz-Veri Dergisi, T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, 1(2), 153- 375.
  • Aydınonat, N. E. 2012 Engelli İstihdamını Arttırmanın Yolları, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı, Değerlendirme Notu.
  • Başar-Coşgun, M. 2010. Özel gereksinimi olan bireylerin okul hayatından iş hayatına geçiş becerilerinin anne-baba görüşlerine göre belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Brault, M. 2013. Disability Statistics from the U.S. Census Bureau in 2013/2014. U.S. , Department of Commerce, Economics and Statistics Administretion. United States Census Bureu.
  • Bureau of Labor Statistics of The U.S. Erişim Tarihi: 29. 11. 2014. http://www.bls.gov/bls/infohome.htm
  • Bureau of Lanor Statistic, Erişim Tarihi: 11. 09 2014 . http://www.bls.gov/news.release/pdf/disabl.pdf
  • Bureau of Lanor Statistic Erişim Tarihi: 03.12.2014 http://www.bls.gov/regions/home.htm
  • Cavkaytar, S. 2009. Dengeli okuma yazma yaklaşımının türkçe öğretiminde uygulanması: İlköğretim 5. sınıfta bir eylem araştırması. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Cavkaytar, A. 2012. Eskişehir'in Renkleri Gökkuşağında Buluşuyor: Zihin Yetersizliği Olan Yetişkinlere Garsonluk Mesleği Eğitimi Projesi-Eskişehir Tepebaşı Belediyesi İŞKUR Meslek kazandırma kursu, 2012, 01/08/2012.
  • Chandler, W. Schuster, J.W., & Stevens, K.B. 1993. “Teaching employment skills to adolescents with mild and moderate diabilities using a constant time delay procedure”, Educatin and Training in Mental Retardation, 28(2)155-168.
  • Cihak, D.F., Kessler, K., & Alberto, P.A. 2008. “Use of a handheld prompting system to transition independently through vocational tasks for students with moderate and severe intellectual disabilities”, Education and Training in Developmental Disabilities, 43(1), 102-110.
  • Costello, P.J.M. 2007. Action research. New York: Continuum.
  • Cuvo, A.J., Leaf, R.B., & Borakove, L.B. 1978. “Teaching janitorial skills to the mentally retarded: acquisition, generalization, and maintenance”, Journal of Applied Behavior Analysis, 11(3), 345-355.
  • Çetinkaya E. 2012. Sakarya İşgücü Piyasası Analiz Çalışması. Sakarya Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü: Sakarya.
  • Değirmenci, H.D. 2010. Zihinsel yetersizliği olan bireylere otel kat hizmetleri becerilerinin öğretiminde videoyla model olma yönteminin etkililiği. Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Demirel, Ö. 2012. Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya, Ankara: Pegem Akademi.
  • Department of Labor's Office of Disability Employment Policy. Erişim Tarihi: 29.11.2014 . http://www.dol.gov/odep/
  • Disability Status Report - United States , Erişim Tarihi: 11.09.2014 http://www.disabilitystatistics.org/StatusReports/2012-PDF/2012- StatusReport_US.pdf?CFID=14923614&CFTOKEN=24075feb8615ea46-9545BE7B- 5056-B400- 0DB2F19241C60D99&jsessionid=8430e1852ab47d00b1897656318213f56582#cgi.S CRIPT_NAME#
  • Doğan , H. 1983. “Mesleki ve teknik eğitimin ilkeleri ve gelişmesi. Ankara Üniversitesi”, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16(1).
  • Ellen L. S., John W. S., Belva C. C., Jennifer Grisham-Brown 1999. “Teaching Gift Wrapping Skills in a Quadruple Instructional Arrangement Using Constant Time Delay”, Journal of Developmental and Physical Disabilities, 11(2).139-158.
  • Eren , A. 2010. Engellilerin İş Yerlerinde Çalıştırılması İçin Yapılabilecekler Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erişen, Y. 1997. “Program geliştirme modelleri üzerine bir inceleme”, Eğitim Yönetimi, 3(3) , 163-180.
  • Gündoğdu, A. 2010. Bir İlköğretim Okulu Ve İş Okulunda Çalışan Okul Yöneticisi Ve Öğretmenlerin Zihin Engelli Bireylerin İşe Yerleştirilmelerine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gürsel, O., Ergenekon, Y., & Batu, S. 2007. “Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Okuldan İşe Geçiş Becerilerinin Kazandırılmasına İlişkin Öğretmenlerin Ve Yöneticilerin Görüşleri”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7( 2), 54-7.
  • Hasırcıoğlu, A. 2006. İşverenlerin Özürlü İstihdamına Yaklaşımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • İnalkaç, L. 2010. Nakış sanayinde çalışan elemanların mesleki yeterliliklerinin belirlenmesi ve yeterliliklere dayalı program modeli nakış sanayinde çalışan elemanların mesleki yeterliliklerinin belirlenmesi ve yeterliliklere dayalı program modeli. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İŞKUR. İstatistikler, Erişim Tarihi: 02. 12. 2014. http://www.iskur.gov.tr/KurumsalBilgi/istatistikler.aspx
  • Johnson, A.P. 2005. A Short Guide To Action Research. United States of America: Pearson.
  • Konuk, P. 2010. Hastane temizlik personelinin iş analizi yoluyla iş standartlarının belirlenmesi Ankara ilindeki hastanelerde bir alan araştırması. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Köksal, A. 2010. Türkiye’de Engelli Istihdamı Ve Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Maciag, K. G., Schuster, J. W., Collins, B. C, & Cooper, J. T. 2000. “Training adults with moderate and severe mental retardation in a vocational skill using a simultaneous prompting procedures”, Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 35(3), 306-316.
  • Mechling, L.C. & Ortega-Hurndon, F. 2007. “Computer-based video instruction to teach young adults with moderate intellectual disabilities to perform multiple step, job tasks in a generalized setting”, Education and Training in Developmental Disabilities, 42(1), 24-37
  • Mertler, C.A. 2006. Action Research: Teachers As Researchers İn The Classroom. London: Sage publication.
  • Meşhur, H.F. 2004. “Engellilerin çalışma yaşamına katılma gereği ve uygulanan istihdam politikalarının değerlendirilmesi”, Öz-Veri Dergisi, T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, 1(2), 153-375.
  • Mitchell, R.J. Schuster, J.W., & Collins, B.C. 2000. “Teaching vocational skills with a faded auditory prompting system”, Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 35(4), 415-427.
  • Özdemir, S. 2008. Türkiye’de Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylere Meslek Edindirme Ve İstihdamlarına İlişkin Politikaların Değerlendirilmesine Yönelik Yönetici, İşveren Ve Veli Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sarıkaya, T. 2004. Trikotaj Endüstrisinde çalışan ortaöğretim mezunlarının mesleki yeterliklerinin belirlenmesi ve yeterliklere dayalı bir program modeli. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sezgin, İ. 2009. Mesleki ve teknik eğitimde program geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Schuster, J.W., Gast, D.L., & Wolery, M. 1988. “The effectiveness of a constant time-delay procedure to teach chained responses to adolescents with mental retardation”, Journal of Applied Behavior Analiysis, 21(2), 169-178.
  • Steed, S.E., & Lutzker, J.R. 1997. “Using Picture prompts to teach an adult with developmental disabilities to independently complete vocational tasks” Journal of Developmental and Physical Disabilities, 9(2), 117-133.
  • Steed, S.E., & Lutzker, J.R. 1999. “A strategy to increase independent prevocational task completion in individuals with dual diagnosis” Behavior Modification, 23(1),152-168.
  • Toplu, A. 2009. Sosyal Dışlanma Perspektifinde Türkiye’de Özürlü İstihdamı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Topsakal, M. 2004. Zihinsel özürlü çocuklara oto yıkama becerisinin öğretimine hata düzeltmesi yapılarak gerçekleştirilen eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskisehir.
  • TUİK Türkiye İstatistik Kurumu . Erişim Tarihi: 03.12.2014. http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1017
  • Wolery, M. 1991. “Teaching chained tasks in dyads: Acquisition of target and observational behaviors” The Journal of Special Education, 25(2), 198-220.
  • Yalçın, B. 2007. Engelli Bireylerin İşgücü Piyasasina Katilim Sistemleri. Grundtvig 2 Öğrenme Ortakliği Proje Raporu.
  • Yılmaz, Z. 2004. “Çalışan özürlülerin iş yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve bunları etkileyen etmenler” Öz-Veri Dergisi, T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, 1(2), 153-375.
  • Yücesoy, Ş. 2006. “Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fotokopi çekme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği” Özel Eğitim Dergisi, 7(2), 29-45.
APA ÖZBEY F, CAVKAYTAR A (2014). Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. , 1 - 87.
Chicago ÖZBEY Fidan,CAVKAYTAR Atilla Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. (2014): 1 - 87.
MLA ÖZBEY Fidan,CAVKAYTAR Atilla Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. , 2014, ss.1 - 87.
AMA ÖZBEY F,CAVKAYTAR A Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. . 2014; 1 - 87.
Vancouver ÖZBEY F,CAVKAYTAR A Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. . 2014; 1 - 87.
IEEE ÖZBEY F,CAVKAYTAR A "Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması." , ss.1 - 87, 2014.
ISNAD ÖZBEY, Fidan - CAVKAYTAR, Atilla. "Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması". (2014), 1-87.
APA ÖZBEY F, CAVKAYTAR A (2014). Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. , 1 - 87.
Chicago ÖZBEY Fidan,CAVKAYTAR Atilla Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. (2014): 1 - 87.
MLA ÖZBEY Fidan,CAVKAYTAR Atilla Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. , 2014, ss.1 - 87.
AMA ÖZBEY F,CAVKAYTAR A Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. . 2014; 1 - 87.
Vancouver ÖZBEY F,CAVKAYTAR A Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması. . 2014; 1 - 87.
IEEE ÖZBEY F,CAVKAYTAR A "Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması." , ss.1 - 87, 2014.
ISNAD ÖZBEY, Fidan - CAVKAYTAR, Atilla. "Zihin Engelli Öğrencilere Atölye ve Gerçek İş Ortamında Tekstil-Paketleme İşinin Öğretim Sürecinin Betimlenmesi: Bir Eylem Araştırması". (2014), 1-87.