64 19

Proje Grubu: SOBAG Sayfa Sayısı: 0 Proje No: 116K865 Proje Bitiş Tarihi: 01.09.2018 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 19-09-2019

Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri

Öz:
Bu çalışmanın amacı Diyanet İşleri Başkanlığı?na bağlı Kur?an kurslarında eğitim gören öğrencilerden sosyoekonomik ve sosyokültürel sebeplerle dezavantajlı durumda olan kadınların sosyalleşme problemlerini ve Kur?an kursu eğitim sürecinin bu sorunların çözümüne ne gibi katkılarda bulunduğunu tespit etmektir. Çalışmanın temel hedefi ise dezavantajlı kadınların sosyalleşmesinde Kur?an kurslarının ve Kur?an kursu öğreticilerinin daha aktif rol almasına yönelik tekliflerde bulunmaktır. Nitel araştırma yönteminin esas alındığı çalışmada veri toplama araçları olarak literatür taraması, doküman incelemesi, gözlem ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın birincil veri kaynağını Kuran kursu öğreticileri ve öğrencileriyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular, Kur?an kurslarında eğitim gören kadınların önemli bir kısmının dezavantajlı bireylerden oluştuğunu göstermektedir. Yine yapılan alan araştırmasında, bu kadınların önemli bir kısmının birbiriyle iç içe geçmiş çeşitli sebeplerden kaynaklanan sosyalleşme sorunları yaşadığı görülmektedir. Bu anlamda mahallelerinde veya köylerinde açılan bir Kur?an kursu meslek sahibi olamayan, örgün veya yaygın eğitim kurumlarına düzenli olarak devam etmemiş kadınlar için önemli bir sosyalleşme imkânı sağlamaktadır. Çalışma kapsamında yapılan gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşmeler Kuran kurslarında eğitim gören/görmekte olan yetişkin kadınların önemli bir kısmının çeşitli sosyoekonomik ve sosyokültürel nedenlerden dolayı dezavantajlı bireylerden oluştuğunu göstermektedir. Kadınların dezavantajlı olmalarının sebepleri düşük eğitim seviyesi, ekonomik yetersizlikler, iletişim problemleri; özgüven eksikliği, çekingenlik ve utangaçlık gibi psikolojik faktörler ile aile yapısı ve göç gibi sosyolojik etmenler etrafında toplanmaktadır. Bu çalışma özellikle eğitim eksikliği sebebiyle dezavantajlı duruma düşmüş yetişkin kadınlara odaklanmaktadır. Kur?an kursu öğrencileri üzerinde yapılmış az sayıda nicel çalışma dışında, bu kurslardaki dezavantajlı kadınların sosyalleşme sorunlarını ve bu sorunların çözümünde Kur?an kurslarının oynayabileceği rolü inceleyen bir çalışmaya literatürde ulaşılamamıştır. Çalışmamız ilgili kurumlara yeni açılımlar sağlaması, Kur?an kurslarının daha işlevsel hale getirilmesi ve dezavantajlı kadınların sosyal uyumuna katkı sağlaması açısından önemli görülmektedir. Çalışma sonucunda Kur?an kurslarının dezavantajlı yetişkin kadınların sosyalleşmesinde önemli fonksiyonları olacağı görülmüştür.
Anahtar Kelime: Kur?an Kursları Din Sosyalleşme Dezavantajlı Kesimler

Konular: Din Bilimi Kadın Araştırmaları
Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acar, H. 2014. “Manevi İyi Oluş İle Dindarlık Arasındaki İlişki Üzerine Bir Değerlendirme”, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18 (12), 391-412.
  • Akın, A. 2007. “Öz-Güven Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 167-176.
  • Alparslan Özkan, F. N. 2017. “Bir Sosyalleşme Aracı Olarak Kuran Kursları”, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, II-1, 65-82.
  • Arabacı, F. 2003. “Türkiye’de Dini Sosyalleşmenin Temel Etkenleri”, Dini Araştırmalar, 6, 39- 54.
  • Aşkın, B. 2008. “Diyanet İşleri Başkanlığı Bünyesindeki Kur’an Kurslarının Kadının Sosyalleşmesi Üzerindeki Etkisi”, Uluslararası İslam Eğitimi Kongresi (27-28 Nisan 2018).
  • Atmaca, E. 2018. “Hz. Peygamber’in Hayatının Yetişkin Kadınlar Tarafından Öğrenilmesinde Görsel Medyanın Etkisi ve kur’an Kurslarının Yeterliliğinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma (Sakarya İli Örnekliğinde)”,Uluslar arası İslam Eğitimi Kongresi (27-28 Nisan 2018), İstanbul.
  • Ayhan, S. 1988. Halk Eğitiminde Katılma (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aytaş, G. ve Kardaş D. 2014. “Dezavantajlı Öğrencilerin Okuma Anlama Gelişimleri” Turkish Studies, 9/11, 79-92.
  • Balaban Salı, J. 2012. “Verilerin Toplanması”.Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, ed. Şimşek, A. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Baltacı, C. 1999. “Cumhuriyet Döneminde Kur'an Kursları”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 6, 181-186.
  • Başol, G. 2008. Bilimsel araştırma süreci ve yöntem, Kılıç, o. Cinoğlu M. (Editörler), Bilimsel araştırma yöntemleri, 113-143. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Berg, B. L. veLune, H. 2012. Qualitative Research Methods for the Social Sciences, Pearson Education.
  • Budak, S. (2009). Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Bulut, Z. 2009. 18–50 Yas Arası Bayanların Kur’an Kurslarına Devam Motivasyonları (Ankara-Keçiören Örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri. 2012. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Çayır, C. 2012. “Sosyo-Psikolojik Açıdan Sosyalleşme Üzerine Bir Araştırma” , Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14/2.
  • Doğan, İ., 2008. Sosyoloji Kavramlar ve Sorunlar. Ankara: Pegem Akademi. Erdoğdu, Y, M. ve Oto, R. 2004. “Sokakta Çalışan ve Çalışmayan Çocukların Atılganlık ve Saldırganlık Davranışları Açısından Karşılaştırılmaları”, Kriz dergisi, 12 (3), 11-23.
  • Erkul, E. 2010. “Kur’an Kurslarında Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi Yöntem ve Teknikleri”, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı, Sakarya.
  • Erpay, T. 2017. Tek başına olma ve tek başına olmayı tercih etmenin yalnızlık, yaşamda anlam ve utangaçlıkla ilişkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Esati, A. 2017. Ergenlerin Özgüven Oluşturmalarında Dindarlığın Rolü (Sancak Örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gastaud ve diğ. 2006. “Spiritual Well-Being and Minor Psychiatric Disorders in Psychology Students: A Crosssectional Study”, Revista De Psiquiatria Do Rio Grande Do Sul, 28, 2006.
  • Gecas, V. 2000. “Socialization”, Encyclopedia of Sociology,. Editör(ler). Borgatta, E. F., Rhonda J. Montgomery, V., New York: Macmillan Reference, vol:1, 2855-2864.
  • Giddens, A. 2013. Sosyoloji (Çev. Cemal Güzel). Kırmızı Yayınları.
  • Göknar, Ö. 2015. Özgüven Kazanmak. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Güngör, Ö. Ekim - Kasım - Aralık 2012. “Amerika’daki Türk Gençleri İçin Camı̇ ve Dinî Sosyalleşme (New Jersey Örneği)”, Diyanet İlmî Dergi, 48-4, 117-136.
  • Işıkdoğan, D. ve Aktürk, M. 2012. “Kuran Kurslarının Kadınların Din Eğitimine Katkısı (Diyarbakır Örneği)”, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, XIV-1, 75-106.
  • İnce, A. 2017a. “(Kur’an Kursu Öğreticisi Görüşlerine Göre) Kur’an Kurslarının Dinî Sosyalleşmeye Katkıları”, Diyanet İlmî Dergi (Diyanet İşleri Reisliği Yıllığı), LIII-2, 149- 174.
  • İnce, A. 2017b. “Kur’an Kurslarının Danışmanlık ve Rehberlik Fonksiyonu: Öğretici Görüşlerine Dayalı Sosyo-Psikolojik Bir Analiz (Sakarya İli Örnekliği)”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, XIX-35, 121-149.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. 1976. “Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Örnekler”, Toplum Bilimlerinde Araştırma ve Yöntem, ed.Keleş, R.Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. 2007. Kültürel Psikoloji Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Kaptan, S. 1995. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tek Işık Web Ofset Tesisleri.
  • Karakaş, S. 2018. “Öğrenilmiş Çaresizlik”. Prof. Dr. Sibel Karakaş Psikoloji Sözlüğü. http://www.psikolojisozlugu.com/learned-helplessness-ogrenilmis-caresizlik (15 Eylül 2018)
  • Karakaş, S. 2018. “Yetkinlik”. Prof. Dr. Sibel Karakaş Psikoloji Sözlüğü. http://www.psikolojisozlugu.com/searchapi1?search_api_views_fulltext=yetkinlik (15 Eylül 2018)
  • Karaköse, R. 2010. “Kur’an Kurslarında Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik”, Etkili Din Öğretimi, s. 447-498.
  • Kaynar, M. N. 2014. Dezavantajlı Grupların Eğitim Sürecine Kazandırılmasında Yerel Yönetimlerin Katkısı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi SBE.
  • Kılavuz, M. A. 2003. “Yetişkin Din Eğitimcilerinde Bulunması Gereken Özellikler”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, XII-1, 135-152.
  • Kıratlı, A. 2017. Kadınların Kuran Kurslarına Katılım Örüntüleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Koç, M. 2016. Manevi-Psikolojik Danışmanlık Müslüman Türk Diasporası Örneği. Bursa: Emin Yayınları.
  • Koç, M., Ayten, A., Tınaz, N. (Ed.) 2016. Manevi Danışmanlık ve Rehberlik İstanbul: DEM Yayınları.
  • Korkmaz, M. 2010. “Kur’an Kurslarını Konu Edinen Tezler Üzerine Bir İnceleme”, Değerler Eğitimi Dergisi, 8, 151-176.
  • Kuş, E. 2006. Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lidenfield, G. 1997. Confident Children (Kendine Güvenen Çocuk Yetiştirme) (Çev. Gülden Tümer). Ankara: HYB Yay.
  • Mendras, H. 2008. Sosyolojinin İlkeleri. Çev. Yılmaz, B. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mutluer, S. 2006. Özgüven Oluşmasında Manevi Değerlerin Rolü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Newman, D., 2013. Sosyoloji (Özet Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Oğul, E. 2017. “Diyanet İşleri Başkanlığında Kur’an Kursları – Toplumsal Boyut-“ (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Ok, Ü. 2008. “İnanç Bakım ve Danışmanlığı: Bir Model Geliştirme Denemesi,” I. Din Hizmetleri Sempozyumu, Cilt 2, Ed. Mehmet Bulut. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı 550-574.
  • Ok, Ü. 2015. “Dini Danışmanlık: Tanımı ve Tarihi”, Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri, Ed. Altaş, N., Köylü, M. İstanbul: Ensar Yayıncılık.
  • Örenoğlu-Toraman, S. 2009. Bilim Sanat Merkezlerine Devam Eden ve Etmeyen İlköğretim 12 Yaş Çocuklarının Saldırganlık, Atılganlık, Çekingenlik ve Mizah Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özbey, Ç. (2004). Çocuk Sorunlarına Yapıcı Çözümler. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Özdemir, M. 2008. Türkiye’de İçgöç Olgusu, Nedenleri Ve Çorlu Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı. Edirne.
  • Paloutzian, R. F. 2016. “The Spiritual Well-Being Scale: Portuguese Translation and Suggestions for Use”, Belo Horizonte, 14 (41), 76-88.
  • Patton, M.Q. 2002. Qualitative Research and Evaluation Methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Pehlivan, A. 2018. Manevi Bakım ve Danışmanlığın İmam Hatip Ortaokul Öğrencilerinin Ruh Sağlığı ve Manevi İyi Oluşlarına Etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Rahiem, F. T. ve Hamada H. 2015. “Ruh Sağlığı Görüşmesi ve Kültürel Formülasyon,” Müslümanlar İçin Psikolojik Danışma Kültüre ve Dine Duyarlı Ruh Sağlığı Müdahaleleri, Ed. Sameera Ahmed ve Mona M. Amer. Çev. Vahap Yorgun. Ankara: Nobel Yayınları. 51-69.
  • Sayışman, S. 2018. Ergenlerin Mükemmeliyetçilik Düzeyleri İle Özgüvenleri Arasındaki İlişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Semiz, H. 2011. “Kur’an Kurslarında Yetişkin Kadınların Din Eğitimi”, Rize Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı, Rize.
  • Smith, E. ve diğ. 2003. Atkinson & Hilgard's Introduction to Psychology. Fourteen Edition. Newyork and Paris: Thomson Learning Inc.
  • Süngü, S. 2011. “Kur’an Kurslarında Yetişkin Kadınların Din Eğitimi”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Şentepe, A. 2016. Ruh Sağlığı Belirtilerinin Yordayıcısı Olarak Affetme ve Dindarlık İlişkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şimşek, A. 2012. “Alanyazın Taraması”. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, ed. Şimşek, A. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Tekin, M. 1988. Ankara İlinde Yetişkinleri Örgün Yetişkin Eğitimi Programlarına Katılmaya Güdüleyen Etmenler ve Yetişkinlerin Katılmada Karşılaştıkları Güçlükler (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi.
  • Türkdoğan, O. 1995. Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Uyan Semerci, P. 2012. Ayrımcılık Bağlamında Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma. Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar. Ed. Çayır, K., Ayan Ceyhan, M., İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 393 / 189-199.
  • Vermeer, P. 2017. “Din Eğitimi ve Sosyalleşme”, (çev. Ramazan Diler), Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, V, 185-199.
  • Yaparel, R. 2013. “Pozitif Ruh Sağlığına Katkıları Açısından Kur’an Kurslarının Psiko-Sosyal Fonksiyonlarına İlişkin Bir Değerlendirme”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu-I (30 Mart-1 Nisan 2012, Ankara), I,125-132.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. 1999. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, Y.Z. 2011. Dezavantajlı Bir Grup Olarak Engellilere Yönelik Eğitim Faaliyetleri: İSMEK Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi SBE.
  • Yılmaz, F. 2006. “Kadınlar Arasındaki Hurafeler ve İslâm’ın Hurafelere Bakışı”, Diyanet İlmî Dergi, XLII-1, 21-40.
  • Yılmaz, H. 2008. “Kadınların Cami Eğitimi ve Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Buna Yönelik Hizmetleri”, I. Din Hizmetleri Sempozyumu (3-4 Kasım 2007), I, 277-292.
  • Zengin, H. 2015. Kadınların Kur’an Kurslarına Yönelik Algı Ve Düşünceleri (Öveçler Kandil Kız Kur’an Kursu Örneği).
APA İNCE A, ŞENTEPE A, Cevherli K, Baycar A, ATMACA E, AKYÜZ İ, KARTALOĞLU H (2018). Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. , 1 - 0.
Chicago İNCE Abdullah,ŞENTEPE Ayşe ,Cevherli Kübra,Baycar Abdulmuttalip,ATMACA ESRA,AKYÜZ İsmail,KARTALOĞLU Habib Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. (2018): 1 - 0.
MLA İNCE Abdullah,ŞENTEPE Ayşe ,Cevherli Kübra,Baycar Abdulmuttalip,ATMACA ESRA,AKYÜZ İsmail,KARTALOĞLU Habib Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. , 2018, ss.1 - 0.
AMA İNCE A,ŞENTEPE A,Cevherli K,Baycar A,ATMACA E,AKYÜZ İ,KARTALOĞLU H Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. . 2018; 1 - 0.
Vancouver İNCE A,ŞENTEPE A,Cevherli K,Baycar A,ATMACA E,AKYÜZ İ,KARTALOĞLU H Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. . 2018; 1 - 0.
IEEE İNCE A,ŞENTEPE A,Cevherli K,Baycar A,ATMACA E,AKYÜZ İ,KARTALOĞLU H "Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri." , ss.1 - 0, 2018.
ISNAD İNCE, Abdullah vd. "Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri". (2018), 1-0.
APA İNCE A, ŞENTEPE A, Cevherli K, Baycar A, ATMACA E, AKYÜZ İ, KARTALOĞLU H (2018). Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. , 1 - 0.
Chicago İNCE Abdullah,ŞENTEPE Ayşe ,Cevherli Kübra,Baycar Abdulmuttalip,ATMACA ESRA,AKYÜZ İsmail,KARTALOĞLU Habib Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. (2018): 1 - 0.
MLA İNCE Abdullah,ŞENTEPE Ayşe ,Cevherli Kübra,Baycar Abdulmuttalip,ATMACA ESRA,AKYÜZ İsmail,KARTALOĞLU Habib Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. , 2018, ss.1 - 0.
AMA İNCE A,ŞENTEPE A,Cevherli K,Baycar A,ATMACA E,AKYÜZ İ,KARTALOĞLU H Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. . 2018; 1 - 0.
Vancouver İNCE A,ŞENTEPE A,Cevherli K,Baycar A,ATMACA E,AKYÜZ İ,KARTALOĞLU H Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri. . 2018; 1 - 0.
IEEE İNCE A,ŞENTEPE A,Cevherli K,Baycar A,ATMACA E,AKYÜZ İ,KARTALOĞLU H "Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri." , ss.1 - 0, 2018.
ISNAD İNCE, Abdullah vd. "Kur'an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları Ve Çözüm Önerileri". (2018), 1-0.