Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi

3 10

Proje Grubu: MAG Sayfa Sayısı: 28 Proje No: 116M732 Proje Bitiş Tarihi: 01.11.2017 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 13-03-2020

Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi

Öz:
Bu proje kapsamında yakıt hücresinin aktif alanındaki akım dağılımının homojen olması için gerekli çalışmaların yapılması planlanmıştır. Proje bütçesi ile temin edilecek olan hızlı bağlantı elemanı ile hücrenin homojen basınç dağılımının sağlanması planlanmakta idi. Ancak proje başvurusunun 15 aylık bir süre sonunda sonuçlanması bizi başka çözümler bulmaya yönlendirmiştir. Bu çalışma doktora tezimin bir kısmı olduğu için projenin sonuçlanmasını beklemeden farklı bir yol izlenmiştir. Fujifilm markalı basınç ölçüm kağıtları (Pressure measurement film - prescale) ile yakıt hücresinin homojen basınç altında çalışmasını sağlayacak tasarım deneme yanılma ile tespit esilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre yakıt hücresi testleri yapılmış ve akım yoğunluğunun eski tasarımlara göre daha homojen akım yoğunluğuna sahip olduğu gözlemlenmiştir. Bu yüzden proje bütçesi kullanılmadan istenilen sonuçlara ulaşılabilmiştir.
Anahtar Kelime: akım yoğunluğu dağılımı PEM yakıt pili

Konular: Mühendislik, Makine Malzeme Bilimleri, Özellik ve Test
Erişim Türü: Erişime Açık
  • ÇETİNKAYA, M., KARAOSMANOĞLU, F., “21. Yüzyılın Enerjisi; Hidrojen Enerji Sistemi”, IV. Güneş ve Diğer Yenilenebilir Enerjiler Sergisi ve Sempozyumu, İzmir, 1-3, 2003
  • BOSSEL, U., The birth of the FuelCell; European FuelCell Forum: Oberrohrdorf, 2000.
  • OĞUZ, A.E., ‘Hidrojen Yakıt Pilleri ve PEM Yakıt Pilinin Analizi’, Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, Nisan 2006.
  • KORDESCH, K., SIMADER, G., Fuel Cells and Their Applications, John Wiley & Sons, Inc., 1996
  • COSTAMAGNA, P., SRINIVASAN, S., Quantum jumps in the PEMFC science and technology from the 1960s to the year 2000: Part II. Engineering, technology development and application aspects, Journal of Power Sources, Volume 102, Issues 1-2, 1, Pages 253-269, 2001
  • HENTALL, P.L., LAKEMAN, J.B., MEPSTED, G.O., ADCOCK, P.L., MOORE, J.M., Journal of Power Sources 80-235, 1999.
APA KAHRAMAN H (2017). Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. , 1 - 28.
Chicago KAHRAMAN Hüseyin Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. (2017): 1 - 28.
MLA KAHRAMAN Hüseyin Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. , 2017, ss.1 - 28.
AMA KAHRAMAN H Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. . 2017; 1 - 28.
Vancouver KAHRAMAN H Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. . 2017; 1 - 28.
IEEE KAHRAMAN H "Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi." , ss.1 - 28, 2017.
ISNAD KAHRAMAN, Hüseyin. "Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi". (2017), 1-28.
APA KAHRAMAN H (2017). Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. , 1 - 28.
Chicago KAHRAMAN Hüseyin Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. (2017): 1 - 28.
MLA KAHRAMAN Hüseyin Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. , 2017, ss.1 - 28.
AMA KAHRAMAN H Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. . 2017; 1 - 28.
Vancouver KAHRAMAN H Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi. . 2017; 1 - 28.
IEEE KAHRAMAN H "Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi." , ss.1 - 28, 2017.
ISNAD KAHRAMAN, Hüseyin. "Akış Kanal Tasarımının PEM Yakıt Hücresi Performansına Etkisinin İncelenmesi". (2017), 1-28.