Yıl: 2007 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 123 - 135 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırma, Gazi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Eğitim Fakültesi’nde okuyan öğretmen adayları, örneklemini ise 2005-2006 öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinin; Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dallarının birinci ve ikinci öğretimlerinde öğrenim gören 357 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada, Sosyo-Ekonomik Düzey ölçeği ve İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler belirlenen amaçlar doğrultusunda gruplandırılarak frekans ve yüzde olarak hesaplanmıştır. Parametrik verilere ilişkin ikili karşılaştırmalarda (t) testi, çoklu karşılaştırmalarda (ANOVA) kullanılmıştır. Tüm gruplar arasındaki ilişki ve farklar da 0.05 hata payı benimsenmiştir. Veriler SPSS for Windows paket programı kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda, bağımsız değişkenlerden olan sosyo-ekonomik düzey ve bölüm ile iletişim becerileri arasında bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Buna karşılık, Cinsiyet, Öğrenme biçimi (birinci öğretim ve ikinci öğretim) ve akademik başarı düzeyleri değişkenleri ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime: sosyoekonomik düzey gazi üniversitesi öğretmen algılamaları iletişim becerileri öğretmen adayları

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bacanlı, Hasan,1999, Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bacanlı, Hasan , 2003, Sosyo-Ekonomik Düzey ölçeği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Ankara, 3 (2). Kasım.
  • Batlaş, Zuhal. A. Batlaş, 1998, Beden Dili. İstanbul. Remzi Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Şener, 2002, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara, Pegem-A Yayıncılık.
  • Chant, Simon , 2002, Communication Skills Training in Healthcare:a Reviev Of The Literature. Nurse Education Today. 22.
  • Cüceloğlu, Doğan, 2002, Keşke’siz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları. İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • Demirci, Emine E, 2002, İletişim Becerileri Eğitiminin Merkez Eğitim Merkezi’ne Devam Eden Genç İşçilerin İletişim Becerilerini Değerlendirmelerine Etkisi. Ankara:
  • Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Deryakulu, D., 1992, Öğretim elemanı-öğrenci arası iletişimde istenilen öğretim elemanı davranışlarının gösterilmesini engelleyen faktörler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Deryakulu, D., 2000 Yapıcı Öğrenme.A.Şimşek (Editör): Sınıfta Demokrasi s.53-77). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Doğan, Süleyman, 1990, Yurt dışından Dönen Gençlerin Rehberlik İhtiyacı. Eğitim Bilimleri sempozyumu. İstanbul.
  • Ergin, Akif; Cem B., 2000, Eğitimde İletişim. Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Feller, R. Ve Diğerleri, 1994, School counselor Role in Planning and İntegraction Basic Skills. Eric Diegest.
  • Hortaçsu, Nuran, 1997, İnsan İlişkileri. Ankara, İmge Yayınevi.
  • Korkut, Fidan, 1996, İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları.Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2(7): 18-23.
  • Korkut, Fidan, 1999, Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerini Değerlendirilmesi. 4. Eğitim Bilimleri Kongresi Yayınları.
  • Küçükahmet, Leyla, 2002, Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara.
  • Miell, Dorothy, 1996, Social İnteraction and Personel Rlationship. London: SAGE.
  • Morgan, Clifford, 1995, Psikolojiye Giriş. Ankara, H.Ü. Psikoloji Yayınları.
  • Özer, A. Kadir, 2000, İletişimsizlik Becerisi. İstanbul, Sistem Yayıncılık.
  • Öztaş, Rukiye, 2001, Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Yeterlilikleri. Ankara, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi).
  • Razavi, D. ve Delvaux, N., 1997, Communication Skills and Psychological Training in oncology. European Journal of Cancer. Vol. 33 Suppl. 6.
  • Şimşek, Nurettin, 2004, Yapılandırmacı Öğrenme ve Öğretime Eleştirel Bir Yaklaşım. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 3, (5), 115-139.
  • VoltanAcar, N,Jeffries Mc. W., 2000, Ergen Ve Çocukla İletişim: Öğretme, Destekleme Ve Çocuk Yetiştirme Sanatı. İstanbul: US-A Yayıncılık.
  • Yalın, H.İ., 2003, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Yavuzer, Haluk, 1993, Çocuk ve Suç. İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • Yüksel-Şahin, Fulya, 1997, Grupla İletişim Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri Üzerine Etkisi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
APA ÖZERBAŞ M, Bulut M, USTA E (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. , 123 - 135.
Chicago ÖZERBAŞ MEHMET ARİF,Bulut Mehmet,USTA Ertuğrul Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. (2007): 123 - 135.
MLA ÖZERBAŞ MEHMET ARİF,Bulut Mehmet,USTA Ertuğrul Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. , 2007, ss.123 - 135.
AMA ÖZERBAŞ M,Bulut M,USTA E Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. . 2007; 123 - 135.
Vancouver ÖZERBAŞ M,Bulut M,USTA E Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. . 2007; 123 - 135.
IEEE ÖZERBAŞ M,Bulut M,USTA E "Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi." , ss.123 - 135, 2007.
ISNAD ÖZERBAŞ, MEHMET ARİF vd. "Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi". (2007), 123-135.
APA ÖZERBAŞ M, Bulut M, USTA E (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 123 - 135.
Chicago ÖZERBAŞ MEHMET ARİF,Bulut Mehmet,USTA Ertuğrul Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no.1 (2007): 123 - 135.
MLA ÖZERBAŞ MEHMET ARİF,Bulut Mehmet,USTA Ertuğrul Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.1, 2007, ss.123 - 135.
AMA ÖZERBAŞ M,Bulut M,USTA E Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(1): 123 - 135.
Vancouver ÖZERBAŞ M,Bulut M,USTA E Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(1): 123 - 135.
IEEE ÖZERBAŞ M,Bulut M,USTA E "Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, ss.123 - 135, 2007.
ISNAD ÖZERBAŞ, MEHMET ARİF vd. "Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (2007), 123-135.