Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi

Yıl: 2007 Cilt: 15 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 521 - 536 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi

Öz:
Bu araştırma, öğretim süreçlerinde, özellikle sınıfta toplam kalite ilkelerinin uygulanabilirliğini ortaya koymaya yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü, İngilizce Öğretmenliğinde öğrenim gören 47 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla iki tür ölçek geliştirilmiş ve bunlar deney ve kontrol grubundaki öğrencilere program öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Bu ölçeklerden ilki öğrencilerin toplam kalite ilkelerine uygun öğretmen davranışlarına ilişkin tutumlarını ölçmek amacıyla geliştirilen tutum ölçeği ve diğeri, dersteki hazır bulunuşluk düzeylerini ve başarı durumlarını belirlemek için geliştirilen başarı testidir. Araştırma sonunda, toplam kalite ilkelerine dayalı öğretimin, diğer grupta yapılan öğretimle karşılaştırıldığında öğrencilerin tutumlarını ve başarılarını artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Flood, Robert L. (1993). Beyond Total Quality Management. John Wiley & Sons Ltd. Chichester.
  • 2. Bryan, William A. (1996). What is Total Quality Management?. New Directions for Student Services. no76, p3-15 Wint '96.
  • 3. Sallis, Edward. (1993). Total Quality Management in Education. Kogan Page Limited. London.
  • 4. Kaufmann Roger and Dougles Zahn. (1993). Quality Management Plus: The Continious Improvement of Education. Corwin Press Inc.
  • 5. Dahlgard, Jens and Kai Kristensen. (1995). Total Quality Management and Education. Total Quality Management. Volume 6, Issue 5/6, December.
  • 6. Schargel, Franklin P. (1996). Why We Need Total Quality Management in Education? Volume 7, April, Issue 2.
  • 7. Ensari, Hoşcan. (2000). 21. Yüzyıl Okulları için Toplam Kalite Yönetimi. Sistem Yayıncılık. İstanbul.
  • 8. Arcaro, Jerome S. (1995). Quality in Education: An Implementation Handbook. St. Lucie Press. Delray Beach, Florida.
  • 9. Cafoğlu, Zuhal. (1999). Davranışa Dönüşen Kalite. Yeni Türkiye. Kalite Özel Sayısı. Yıl 5, Mart-Nisan, Sayı 26.
  • 10. Celep, Cevat. (1998). Okul Yönetiminde Toplam Kalite Yönetimi. Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Prensiplerinin Uygulanması Sempozyumu. Haberal Eğitim Vakfı, Başkent Üniversitesi. Editör: Prof. Dr. Mithat Çoruh. 18-19 Aralık, Ankara.
  • 11. Ünal, Semra. (2000). Toplam Kalite Yönetiminde Eğitim Örgütleri Yöneticilerinin Sorumlulukları. Eğitim Yönetimi. Yıl 6, Bahar, Sayı 22.
  • 12. Küçükahmet, Leyla. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Nobel Yayınları. 5. Baskı. Ankara.
  • 13. Byrnes, Margaret A, Robert A. Cornesky and Lawrence W. Byrnes. (1993). The Quality Teacher: Implementing Total Quality Management in the Classroom. Cornesky & Associates Press.
  • 14. Hertzke Eugene R. and Olson Warren E. (1994). TQE, Technology and Teaching. Total Quality Education for the World’s Best Schools. Corwin Press, Inc. California.
  • 15. Lachlan E. D. Crawford and Paul Shutler. (1999). Total Quality Management in Education: Problems and Issues for the Classroom Teacher. The International Journal Of Educational Management. 13/2.
  • 16. Glickman, Carl D. (2002). Leadership for Learning. Assocation for Supervision and Curriculum Development. Alexandria. Virginia.
  • 17. Büyüköztürk, Şener. (2001). Deneysel Desenler. PegemA Yayıncılık. 1. baskı. Ankara.
APA ÖZDEMİR S (2007). Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. , 521 - 536.
Chicago ÖZDEMİR Soner Mehmet Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. (2007): 521 - 536.
MLA ÖZDEMİR Soner Mehmet Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. , 2007, ss.521 - 536.
AMA ÖZDEMİR S Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. . 2007; 521 - 536.
Vancouver ÖZDEMİR S Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. . 2007; 521 - 536.
IEEE ÖZDEMİR S "Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi." , ss.521 - 536, 2007.
ISNAD ÖZDEMİR, Soner Mehmet. "Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi". (2007), 521-536.
APA ÖZDEMİR S (2007). Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 521 - 536.
Chicago ÖZDEMİR Soner Mehmet Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 15, no.2 (2007): 521 - 536.
MLA ÖZDEMİR Soner Mehmet Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.15, no.2, 2007, ss.521 - 536.
AMA ÖZDEMİR S Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2007; 15(2): 521 - 536.
Vancouver ÖZDEMİR S Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2007; 15(2): 521 - 536.
IEEE ÖZDEMİR S "Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15, ss.521 - 536, 2007.
ISNAD ÖZDEMİR, Soner Mehmet. "Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 15/2 (2007), 521-536.