Yıl: 2008 Cilt: 8 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 251 - 260 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri

Öz:
Özet: Ülkelerin kalkınmasında önemli bir rol üstlenen bankalar, hedef kitlelerinde marka bağımlılığını yaratabilmek, piyasadaki paylarını arttırabilmek amacıyla pazarlama iletişiminden yararlanmaktadırlar. Bankalar bu amaçları gerçekleştirebilmek için iletişim sürecini kullanırken, halkla ilişkiler, kişisel satış ve reklam iletişiminden faydalanmaktadırlar. Özellikle reklam iletişimi, bankaların hedef kitleye kendilerini ve ürünlerini ifade etmede, müşterilerin o bankanın hizmetlerini tercih etmesinde önemli bir role sahiptir. İşletmeler, ürün reklamları ile ürettikleri mal ve hizmetlerinin satışını artırmak ve kar sağlamayı hedeflerken, satışlar üzerinde dolaylı yoldan etkisi olan kurumsal reklamlar ile de kurumun iletişim amacını gerçekleştirmektedirler. Kurumsal banka reklamlarında müşteriye ,bankanın faaliyetleri, çalışmalarının iktisadi sonuçları, gelecek dönemde uygulanması planlanan çalışma programı, yeni hizmetler, pazarın durumu, devletçe alınan kararlar, dış alım ve satım konusundaki görüş ve tahminler, bankanın ürünleri gibi bilgiler iletilmektedir. Diğer reklam kampanyalarında olduğu gibi, banka reklamlarının hazırlık süreci de, araştırma ve amaçların belirlenmesi, hedef kitlenin tespiti ve reklam mesajının oluşturulması, reklam bütçesi ve reklam ortamlarının tespiti gibi başlıca üç aşamadan meydana gelmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Halkla İlişkiler İktisat

Communication Process in Banking Services: Advertising Activities

Öz:
Abstract: Banks have a very important influence in economies and politics for centuries. As a service enterprise, banks use the marketing communications to provide brand loyalty and to increase their shares in the market. While using the communication process to realize the market objectives, banks benefit from public relations, personal sale and advertising communication. Especially advertising communication has an important role on the customer purchasing behaviors. Banks aim to provide profit and affect the target audience by using advertising messages. By using corporate advertising, banks provide the communication target. In banking advertisements, corporate advertising is used to reflect the company's mission, vision, future programs and plans, the situation of the market, company's products and product services and the financial situation of the institution. Like any other common advertising campaign, the preparation process of the banking advertisements are consist of three phases: Research and determination of the goals, determination of the target audience and developing the advertising message, advertising budget and the determination of the advertising medium.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Halkla İlişkiler İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • [1]Kocabaş, F. (2005). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam. İstanbul: Dönence Yayınları.
  • [2]Büyükbaykal, G.N. (2000). Bankacılık Sektöründe Tutundurma Karması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
  • [3]Akat, Ö. (1998). Uluslararası Pazarlama karması ve Yönetimi. 2. Baskı. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları.
  • [4]Onan, G. (2006). Hizmet Sektöründe Marka Sadakati ve TEB Üzerine Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [5]Artun, T. (1983). Türkiye'de Bankacılık. Ankara: Tekin Yayıncılık.
  • [6]Mishkin, F.S. (1997). The Economics of Money, Banking and Financial Markets. 5th Ed. Massachusetts: Addison-Wesley Publications.
  • [7]Water, S. (1997). Global banking. New York: Oxford University Press.
  • [8]Parasız, İ. (200). Moden Bankacılık, Teori ve Uygulama. İstanbul: Banksis Yayınları, No:82.
  • [9]Günal, M. (2001). Türk Bankacılık Sektörünü Sorunları ve Geleceği. Ankara: Ankara Ticaret Odası Yayınları.
  • [10]Coşkun, M. (2004). Bankacılık Uygulamaları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, A.Ö.F. Yayınları.
  • [11]Heath, R.L. & Coombs, W.T. (2006). Today's Public Relations. California: Sage Publications.
  • [12]Onal, G. (2000). Halkla İlişkiler. 2. Basım. Istanbul: Türkmen Kitapevi.
  • [13]Bernays, E. (1970). Public Relations. Oklahoma: University of Oklahoma Press.
  • [14]Hendrix, J.A. & Hayes, D.C. (2007). Public Relations Cases. 7. Basım. Belmont: Thomson Wadsworth Publications.
  • [15]Seitel, F. P. (2007). The Practice of Public Relations. 10. Basım. New Jersey: Pearson International Edition.
  • [16]Sjöberg, G. (1998). Mesleki Uygulama İçin Bir Halkla İlişkiler Modeli. Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği Altın Kitap Serisi. İstanbul: Rota Yayınları, Altın Kitap-Sayı:4.
  • [17]Erdoğan, İ. (2006). Teoride ve Pratikte Halkla İlişkiler. Ankara: Erk Yayınları.
  • [18]Budak, G. & Budak, G. (2000). Halkla İlişkiler: Davranışsal Bir Yaklaşım. 3. Basım. İzmir: Barış Yayınları.
  • [19]Karafakioğlu, M. (2000). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. 3. Basım. İstanbul: Beta Basım Dağıtım.
  • [20]Jefkins, F. (2000). Advertising. 4. Basım, Essex: Pearson Education Limited.
  • [21]Berger, B.; Bryan, K. & Reber, H. (2006). Gaining Influence in Public Relations. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Inc. Publications.
  • [22]Alpugan O.; Demir, M.H.; Oktav, M. & Üner, N. (1997). İşletme Ekonomisi ve Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • [23]Keegan, W.J. (2002). Global Marketing Management. 1. Basım. New Jersey: Prentice Hall.
  • [24]Timur, M.N. (2006). Banka ve Sigorta Pazarlaması. (Ed.: Odabaşı, Y.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Yayın No:885.
  • [25]Gürağaç, N. (2006). Doğrudan Pazarlama Yönelimlerinden Çok katlı Pazarlama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupmar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [26]Dyer, G. (1999). Advertising As Communication. London: Routledge Publications.
  • [27]Jefkins, F. (2001). Kurumsal Reklamcılık. (Çev.: Okay, A.). Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, (11), 325-335.
  • [28]Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • [29]Mattelard, A. (1994). Reklamcılık, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • [30]Elden, M. & Yeygel, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • [31]Kocabaş, F. & Elden, M. (2001). Reklamcılık. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • [32]Ekinciler Yatırım ve Menkul Kıymetler A.Ş. (2006). İMKB Sektörel Bakış. Araştırma Raporu, İstanbul, 9 Mayıs.
  • [33]Tekinay, A. (2006). Hedefimiz 4 Bin KOBİ'yi Reklamveren Yapmak. . Capital Dergisi. 1 Şubat. (http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD==3327). [28.02.2007].
  • [34](http://www.bilesimedya.com). [28.02.2007].
APA MERAL P (2008). Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. , 251 - 260.
Chicago MERAL Pınar Seden Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. (2008): 251 - 260.
MLA MERAL Pınar Seden Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. , 2008, ss.251 - 260.
AMA MERAL P Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. . 2008; 251 - 260.
Vancouver MERAL P Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. . 2008; 251 - 260.
IEEE MERAL P "Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri." , ss.251 - 260, 2008.
ISNAD MERAL, Pınar Seden. "Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri". (2008), 251-260.
APA MERAL P (2008). Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. ÖNERİ, 8(30), 251 - 260.
Chicago MERAL Pınar Seden Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. ÖNERİ 8, no.30 (2008): 251 - 260.
MLA MERAL Pınar Seden Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. ÖNERİ, vol.8, no.30, 2008, ss.251 - 260.
AMA MERAL P Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. ÖNERİ. 2008; 8(30): 251 - 260.
Vancouver MERAL P Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri. ÖNERİ. 2008; 8(30): 251 - 260.
IEEE MERAL P "Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri." ÖNERİ, 8, ss.251 - 260, 2008.
ISNAD MERAL, Pınar Seden. "Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri". ÖNERİ 8/30 (2008), 251-260.