Yıl: 2009 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 87 - 102 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler

Öz:
Literatür taraması yöntemi kullanılarak yürütülen bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji eğitim-öğretimine yönelik 2000 yılından günümüze kadar gerçekleştirilen araştırmaları tespit etmek ve konu alanlarına göre sınıflandırarak ülkemiz için bu alanın eğitimine yönelik öncelikli araştırma konularını belirlemektir. Gerçekleştirilen taramada; 9 basılı ve 3 internet erişimli olmak üzere toplam 12 derginin 2000-06 tarihleri arasındaki ulaşılabilen tüm yayınlanmış sayıları incelenmiştir. Ayrıca, ilgili tarihler arasında yapılan 3 ulusal kongrede sunulan ve basılan bildirilerde irdelenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, makaleler yayınlandığı yer ve yayın tarihlerine göre kodlanmış, yöntem, bulgu ve sonuçlarına göre irdelenerek 8 farklı konu başlığı altında gruplandırılarak ilgili tablolarda sunulmuştur.
Anahtar Kelime: makale inceleme araştırma fen ve teknoloji eğitimi ilk öğretim makale dağılımı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1.Akdeniz, A. R., Karamustafaoğlu, O. ve Keser, Ö. F. (2000). Fizik eğitim-öğretiminde güncel araştırma alanları, IV. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, s: 259-266.
  • 2.Cohen, L. & Manıion, L. (1990).Research methods in education (Third Edition) London: Routledge.
  • 3.McDermott, L. C. & Redısh E. F. (1999). Resource letter PER-1: physics education research, The American Journal of Physics, Vol 67 (9), 755-764.
  • 4.Yin, R. (1994)Case study research: design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
APA KARAMUSTAFAOĞLU O (2009). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. , 87 - 102.
Chicago KARAMUSTAFAOĞLU Orhan Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. (2009): 87 - 102.
MLA KARAMUSTAFAOĞLU Orhan Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. , 2009, ss.87 - 102.
AMA KARAMUSTAFAOĞLU O Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. . 2009; 87 - 102.
Vancouver KARAMUSTAFAOĞLU O Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. . 2009; 87 - 102.
IEEE KARAMUSTAFAOĞLU O "Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler." , ss.87 - 102, 2009.
ISNAD KARAMUSTAFAOĞLU, Orhan. "Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler". (2009), 87-102.
APA KARAMUSTAFAOĞLU O (2009). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 87 - 102.
Chicago KARAMUSTAFAOĞLU Orhan Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17, no.1 (2009): 87 - 102.
MLA KARAMUSTAFAOĞLU Orhan Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.17, no.1, 2009, ss.87 - 102.
AMA KARAMUSTAFAOĞLU O Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(1): 87 - 102.
Vancouver KARAMUSTAFAOĞLU O Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2009; 17(1): 87 - 102.
IEEE KARAMUSTAFAOĞLU O "Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17, ss.87 - 102, 2009.
ISNAD KARAMUSTAFAOĞLU, Orhan. "Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 17/1 (2009), 87-102.