Yıl: 2007 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 117 - 127 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları

Öz:
Bu araştırmanın amacı, farklı bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının, yenilenen ilköğretim programının öngördüğü ölçme ve değerlendirme araç ve yaklaşımlarına ilişkin yeterlik algılarını saptamaktır. Araştırma 2006-2007 eğitim-öğretim yılında öğrenimine devam eden 753 öğretmen adayı ile gerçeklestirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen ve her maddesi dört seçenekli olan anket, veri toplamak amacıyla kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme araç ve yaklaşımlarına ilişkin olarak, kendilerini çogunlukla yetersiz veya kısmen yeterli olarak algıladıkları saptanmıştır. Yapılan Kay-Kare Testi’ne göre, Sınıf Öğretmenligi Programı’nda öğrenim gören öğretmen adayları, Türkçe Öğretmenligi Programı’nda öğrenim gören öğretmen adaylarına göre kendilerini daha yeterli algılamaktadırlar.
Anahtar Kelime: ilk öğretim programı ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ölçme ve değerlendirme öğretmen yeterliliği ölçme araçları öğretmen adayları öğretmen nitelikleri

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

-

Öz:
The general purpose of this study is to determine the levels of competencies related to measurementevaluation tools and approaches of candidate teachers. The survey developed by the researchers was administered to 753 students who were attending teacher training programs (Classroom Teacher Program and Turkish Teacher Program) in the 2006-2007 academic year. The findings revealed that most of the candidate teachers from the two groups perceived themselves as unqualified in preparing measurement-evaluation tools and using approaches. The Chi-Square Test was utilized to determine the differences between the two candidate teacher groups in terms of levels of competencies. In comparison to candidate Turkish candidate teachers, Classroom Teacher candidates perceived themselves as more qualified.
Anahtar Kelime: instruments prospective teachers teacher qualifications primary school program measurement and evaluation approaches assesment and evaluation teacher competency

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Büyüköztürk, S. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (4.baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gullickson, A. R. (1984). Teacher perspectives of their ınstructional use of tests. Journal of Educational Research, 77 (4), 244-248.
  • Karaca, E. (2003). Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme yeterliklerine ilişkin algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • MEB. (2002). Öğretmen yeterlikleri. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Özoğlu, S. Ç. & Koç, N. (1995). Çağdas üniversitede öğrencinin akademik başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Yayını, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Seferoglu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 5 58).http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi58/icindekiler.htm internet adresinden 21. 10. 2006 tarihinde edinilmiştir.
  • Sözer, E. (1991). Türk üniversitelerinde öğretmen yetiştirme programlarının öğretmenlik davranışlarını kazandırma yönünden etkililiginin incelenmesi. Eskisehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • TTKB (2005). İlköğretim 1-5 Sınıf programları tanıtım kitapçığı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Turgut, F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları (9. Baskı). Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Türkoglu, A. (1991). Öğretmen yetiştirmede amaçlar. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (5), 105-111.
  • YÖK (1998). Fakülte-okul işbirligi. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Projesi. Ankara
APA KILMEN S, AKIN KÖSTERELİOĞLU M, KÖSTERELİOĞLU İ (2007). Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. , 117 - 127.
Chicago KILMEN SEVILAY,AKIN KÖSTERELİOĞLU MELTEM,KÖSTERELİOĞLU İlker Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. (2007): 117 - 127.
MLA KILMEN SEVILAY,AKIN KÖSTERELİOĞLU MELTEM,KÖSTERELİOĞLU İlker Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. , 2007, ss.117 - 127.
AMA KILMEN S,AKIN KÖSTERELİOĞLU M,KÖSTERELİOĞLU İ Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. . 2007; 117 - 127.
Vancouver KILMEN S,AKIN KÖSTERELİOĞLU M,KÖSTERELİOĞLU İ Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. . 2007; 117 - 127.
IEEE KILMEN S,AKIN KÖSTERELİOĞLU M,KÖSTERELİOĞLU İ "Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları." , ss.117 - 127, 2007.
ISNAD KILMEN, SEVILAY vd. "Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları". (2007), 117-127.
APA KILMEN S, AKIN KÖSTERELİOĞLU M, KÖSTERELİOĞLU İ (2007). Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 117 - 127.
Chicago KILMEN SEVILAY,AKIN KÖSTERELİOĞLU MELTEM,KÖSTERELİOĞLU İlker Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.1 (2007): 117 - 127.
MLA KILMEN SEVILAY,AKIN KÖSTERELİOĞLU MELTEM,KÖSTERELİOĞLU İlker Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.1, 2007, ss.117 - 127.
AMA KILMEN S,AKIN KÖSTERELİOĞLU M,KÖSTERELİOĞLU İ Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 7(1): 117 - 127.
Vancouver KILMEN S,AKIN KÖSTERELİOĞLU M,KÖSTERELİOĞLU İ Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 7(1): 117 - 127.
IEEE KILMEN S,AKIN KÖSTERELİOĞLU M,KÖSTERELİOĞLU İ "Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.117 - 127, 2007.
ISNAD KILMEN, SEVILAY vd. "Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlik Algıları". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/1 (2007), 117-127.