Yıl: 2008 Cilt: 43 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 112 - 119 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler

Öz:
Birçok kıyaslama (benchmarking) türü olmasına rağmen süreç kıyaslaması kıyaslama konusunda çalışma yapan araştırmacılar ve uygulamacılar tarafından en etkili kıyaslama yöntemi olarak düşünülmektedir. Bununla birlikte araştırmacılar bu tür bir kıyaslamanın başarı şansının kıyaslama yapan ve yapılan işletme (ortak) ile ilgili bilgileri elde etmenin güç olmasından dolayı düşük olduğundan bahsetmişlerdir. Bu çalışma için yapılan bir literatür taraması kıyaslama yapmak için gerekli verileri toplamaya etki eden faktörlerin yeterince aydınlatılmamış olduğunu göstermiş ve bu çalışma ile literatürdeki bu eksiklik giderilmeye çalışılmıştır. Veri toplamaya etki eden faktörler üç kısımda incelenmiştir. Bunlardan birincisi süreç özellikleri ile ilgili olanlar, ikincisi kıyaslama yapan ve yapılan işletme ile ilgili olanlar ve üçüncüsü ise sadece kıyaslama yapılan işletme ile ilgili olanlardır.
Anahtar Kelime: rekabetçi kıyaslama veri toplama

Factors affecting data collection for process benchmarking

Öz:
Although there are many types of benchmarking, process benchmarking is considered as the most effective type of benchmarking. However, researchers and practitioners agree that success rate in process benchmarking is relatively low, because data collection from both benchmarking company and its partner is difficult. A literature review for this study indicated that factors affecting data collection were understudied. This study aims to fill this gap by identifying factors affecting data collection. These factors are then categorized into three: factors associated with process; factors related to both benchmarking company and its partner; and factors only associated with partner company.
Anahtar Kelime: data collection benchmarking

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Andersen, B. ve Pettersen, P. 1996. The Benchmarking Handbook Chapman & Hall, England
  • Bagchi, P.K 1997. Logistics Benchmarking as a Competitive Strategy Some Insights. Logistics Mormation Management Sayi:10(l): 28-39
  • Bhutta, KS. ve Huq, F. 1999. Benchmarking Best Practices: An Integrated Approach. Benchmarking: an International Journal Sayı:6(3): 254-268
  • Bran, SA, Ong, AL ve Rao, M. 2000. Understandingthe BenchmarkingProcess in Singapore, international Journal of Quality & Reliability Management Sayı: 17(3): 259-275
  • Chan, J.W.K ve Burns, N.D. 2002. Benchmarking Manufacturing Planning and Control MPC Systems: An Empirical Study of Hong Kong Supply Chains. Benchmarking: An International JoumaL Sayi:9(3): 256-277
  • Cohen, W. ve Levinthal, D. 1990. Absorptive Capacity: A New Perspective on Learning and Innovation Administrative Science Quarterly. Sayi:35:128-152
  • Delpachitra, S. ve Beal, D. 2002. Process Benchmarking: An Application to Lending Products. Benchmarking: An International JoumaL Sayi:9(4): 409420
  • Elmuti, D. and Kathawala, Y. 1997. An Overview of Benchmarking Process: A Tool For Continuous Improvement and Competitive Advantage. Benchmarking: An International Journal Sayi:4:229-243
  • Freytag, P.V. ve Hollensen, S. 2001. The Process of Benchmarking, BenchleamingAnd Benchaction The TQMMagazine. Sayi:13(l): 2533
  • Harrison, A 2000. Continuous Improvement The Tradeoff Between Self-Manage¬ment and Discipline. Integrated Manufacturing Systems. Sayi:ll(3): 180-187
  • Klein, KJ. ve Sora, J.S. 1996. The Challenge of Innovation Implementation Academy of Management Review. Sayi:21:1055-1080
  • Kyro, P. 2000. Revising The Concept And Forms of Benchmarking Benchmarking: An international Journal Sayi:10(3): 210-225
  • Langley, A 1999. Strategies for Theorizing From Process Data Academy of Management The Academy of Management Review. Sayi:24(4): 691-710
  • Lee, KT ve Chuah, KB. 2001. A SUPER Methodology for Business Process Improvement An Industrial Case Study in Hong Kong/China International Journal of Operations & Production Management Sayi:21(5/6): 687-706
  • Leung, S.N.H., Chan, J.W.K ve Lee. W.B. 2004. Benchmarking the Role-Modification Process for Successful Knowledge Transfer. Benchmarking: An International Journal. Sayi:ll(6): 601-618
  • Love, R, Bunney, HS., Smith, B.G. ve Dale. B.G. 1998. Benchmarking in Water Supply Services: The Lessons Learnt Benchmarking for Quality Management & Techlogy. Sayi:5(l): 59-70
  • McAdam, R 2001. Fragmenting the Function-Process Interface: The Role of Process Benchmarking Benchmarking: An International Journal. Sayi:8(4): 332-348
  • Ralston. D, Wright, A ve Kumar, J. 2001. Process Benchmarking as a Market Research Tool For Strategic Planning Marketing lntelligence & Planning Sayi:19(4): 273-281
  • Ramabadron, R, Dean, J.W. ve Evans, J.R 1997. Benchmarking and Project Manage ment A Review and Organizational Model Benchmarking for Quality Management & Technology. Sayi:4(l): 47-58
  • Rigby, D. 2001. Management Tools and Techniques: A Survey. California Management Review. Sayi:43(2): 13960
  • Robson, A, Prabhu, V.B. ve Mitchell, E. 2002. TQM Enablers and Business Sustainability: An Empirical Study of The Service Sector in The North East of England. International Journal of Quality & Reliability Management Sayi:19(5): 610-632
  • Scarborough, H. 1998. BPR and the Knowledge-Based View of the Firm Knowledge and Process Management Sayi:5(3): 192-201
  • Simatupang, TM ve Sridharan, R 2004, A Benchmarking Scheme for Supply Chain Collaboration, Benchmarking: An International Journal. Sayi:ll(l): 9-30
  • Simonin, B.L 1999. Ambiguity and the Process of Knowledge Transfer in Strategic Alliances. Strategic Management Journal Sayi:20:595-623
  • Stork,K 1999. Five Mistakes that Cause Benchmarkingto Fail Purchasing Sayi:127:43
  • Voss, CA, Ahlstrom, P. ve Blackmon, K1997. Benchmarking and Operational Performance: Some Empirical Results. International Journal of Operations & Production Management Sayi:17(10): 1046-1058
  • Wanous, J.P., Reichers, AE. ve Austin, J.T 2000. Cynicism about Organizational Change. Group and Organization Management Sayı: 25:132-153
  • Wanberg C.R ve Banas, J.T 2000. Predictors and Outcomes of Openness to Change in a Reorganizing Workplace. Journal of Applied Psychology. Sayi:85:132-142
APA UNGAN M (2008). Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. , 112 - 119.
Chicago UNGAN Mustafa Cahit Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. (2008): 112 - 119.
MLA UNGAN Mustafa Cahit Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. , 2008, ss.112 - 119.
AMA UNGAN M Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. . 2008; 112 - 119.
Vancouver UNGAN M Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. . 2008; 112 - 119.
IEEE UNGAN M "Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler." , ss.112 - 119, 2008.
ISNAD UNGAN, Mustafa Cahit. "Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler". (2008), 112-119.
APA UNGAN M (2008). Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik, 43(1), 112 - 119.
Chicago UNGAN Mustafa Cahit Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik 43, no.1 (2008): 112 - 119.
MLA UNGAN Mustafa Cahit Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik, vol.43, no.1, 2008, ss.112 - 119.
AMA UNGAN M Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik. 2008; 43(1): 112 - 119.
Vancouver UNGAN M Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik. 2008; 43(1): 112 - 119.
IEEE UNGAN M "Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler." Üçüncü Sektör Kooperatifçilik, 43, ss.112 - 119, 2008.
ISNAD UNGAN, Mustafa Cahit. "Süreç kıyaslamasında veri toplamaya etki eden faktörler". Üçüncü Sektör Kooperatifçilik 43/1 (2008), 112-119.