Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri
Yıl: 2008 Cilt: 9 Sayı: 16 Sayfa Aralığı: 369 - 376 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri
Öz: Günümüzde bilgisayar teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ile bilgisayar donanım maliyetlerindeki önemli gerilemeler; işletmelerin bütün etkinliklerinde yoğun bir biçimde bilgisayar teknolojilerini kullanmasına yolaçmıştır. İşletmeler; bilgisayar teknolojilerini salt mühendislik alanında kullanmamakta; pazarlama etkinliklerinden, lojistik ve servis hizmetine kadar her aşamada bilgisayar ve iletişim teknolojilerinden yararlanmaktadır. Özellikle Internet'in "Elektronik İşletmecilik" ve "Elektronik Ticaret" uygulamalarında kullanılmasıyla birlikte, elektronik ortamda pazarlama faaliyetleri (e-marketing); küresel pazarlara girilmesinde, işletmenin ve sahip olduğu markaların bilinirliğinin artmasında ve işletmenin pazar payının artırılmasında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu araştırmada; özellikle dış pazarlara açılmada ve finansal açıdan önemli sorunlar yaşan küçük ve orta ölçekli sanayi işletmelerinde (KOSİ); elektronik pazarlama uygulamalarının işletme performansına ve marka bilinirliği üzerine katkıları incelenmiş, araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri tablolar yardımıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen kuramsal ve amprik bulguların ışığında işletme yöneticilerine birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Brondomo H. and Moore G., The Engaged Customer, HarperBusiness, USA, s.78., 2000.
- Calin G., Ranchhod A., ve Hackney R., "Internet Transactions and Physical Logistics: Conflict or Complementary", Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, Volume 14, s.36, 2001.
- Capital Dergisi, Mart 2004 Sayısı.
- Cemalcılar, İ., Pazarlama, Kavramlar-Kararlar, Beta Basım Yayım, s. 142,1987.
- Chan, M., ve Chung, W.C., "A Framework to Develop an Enterprise Information Portal for Contract Manufacturing", International Journal of Production Economics, Vol 75, s.115, 2002.
- Christensen G., "Single Most Effective Way to Advertise on the Web"' http://cynted.com /articles/single.html
- Demirel H., Markanın Yeni Tanımı, Capital Dergisi, Yıl: 11 Sayı:2003/3, s.76„ 2003.
- Fenoulhet T. R., "The Regulatory Dynamics of the Information Society", The Economics of the Information Society, (Ed.) Alain Dumort&John Dryden, OECD ve European Communities, s 9., 1997.
- Godin, S., Permission Marketing, Simon & Schuster, USA, s.45., 1999.
- Mahadevan, B., "Business Models for Internet-Based E-Commerce: An Anatomy", California Managament Review, Vol 42, No 4, s.231, 2001.
- Morgan A., Büyük Balığı Yutmak Meydan Okuyan Markaların Lider Markalarla Rekabet Etme Yolları, Çev:Muhsin Karaş, MediaCat Yayınları, Ankara, s.30., 2001.
- Odabaşı, Y., ve Oyman, M., Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Kitapları, Eskişehir, s.360, 2002.
- Öğüt, A., "Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi İşletmelerinde Kriz Yönetimi:Tekstil Sektörü Uygulaması", Konya:Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:9, 2003.
- Poon, S. ve Strom, J. Small Businesses use of the Internet: Some Realities", Associaton for Information Systems Americas Conference, Indianapolis, 15-17, August, s. 4, 1997.
- Purao, S. and Campbell B., "Critical Concerns for Small Business Electronic Commerce: Some Reflections Based on Interviews of Small Business Owners", Proceeding of the Association for Information Systems Americas Conference, Baltimore, 14 August 1998, s.325.
- Şahin A., ve Demir H., "KOBİ'lerin Pazarlama Sorunlarının Çözümünde Elektronik Ticaret ve Elektronik Pazarlamanın Önemi:Adana ve Kayseri İllerinde Tekstil Sektöründe Faaliyet Gösteren KOBİ'lerin Bu Konuya Yaklaşımları", Orta Anadolu Kongresi, s. 175, 2000.
- Uslu A. ve Bayraktar A., "İnternet'te Marka Yaratımı," Pazarlama Dünyası, (Temmuz-Ağustos, Yıl: 14, Sayı: 2000-04) s. 10,2000.
- Whiteley, R., The Customer Driven Company, McGraw Hill, New York, USA, s. 108, 2000.
- Yurill V., "Successful Internet Marketing", David Grant Publishing Company, s. 13., 1999.
- www.die.gov.tr/analiz/ist.023g.04.html
- www.kobinet.org/bilgibankasi/01.html
- www.kosgeb.gov.tr
APA | Elibol H (2008). Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. , 369 - 376. |
Chicago | Elibol Halil Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. (2008): 369 - 376. |
MLA | Elibol Halil Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. , 2008, ss.369 - 376. |
AMA | Elibol H Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. . 2008; 369 - 376. |
Vancouver | Elibol H Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. . 2008; 369 - 376. |
IEEE | Elibol H "Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri." , ss.369 - 376, 2008. |
ISNAD | Elibol, Halil. "Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri". (2008), 369-376. |
APA | Elibol H (2008). Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(16), 369 - 376. |
Chicago | Elibol Halil Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 9, no.16 (2008): 369 - 376. |
MLA | Elibol Halil Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, vol.9, no.16, 2008, ss.369 - 376. |
AMA | Elibol H Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2008; 9(16): 369 - 376. |
Vancouver | Elibol H Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2008; 9(16): 369 - 376. |
IEEE | Elibol H "Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri." Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9, ss.369 - 376, 2008. |
ISNAD | Elibol, Halil. "Kobilerde elektronik ticaretin marka bilinirliğine etkileri". Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 9/16 (2008), 369-376. |