Yıl: 2010 Cilt: 0 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 31 - 56 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net"

Öz:
Bu çalışma, sosyal paylaşım ağlarından Twitter'm gündelik yaşamla ilişkisi üzerinedir. Gündelik yaşamın akışı içinde kullanıcıları içeriği tüketen üreticiler olarak kabul ederek, Twitter'm hangi amaçla, ne sıklıkla, nasıl kullanıldığı ve bu yeni iletişim ortamının kullanıcılar tarafından nasıl anlamlandırıldığı çalışmanın odak noktalarını oluşturmaktadır. Ayrıca, Twitter'in, kullanıcıların gündelik yaşam rutin/eriyle nasıl ve hangi araçlarla iletişime geçip bir rutine dönüştüğüne de bakılmıştır. Bu soruların yanıtlanabilmesi amacıyla çoklu yönteme başvurulmuştur: 1) Araştırmaya katılan kullanıcıların Twitter sayfa içerikleri, katılımcı gözlem tekniğine başvurularak taranmış, 2) Bu süreçte elde edilen nitel veriler, yarı-yapılandırılmış, açık uçlu görüşmelerden elde edilen verilerle birlikte analiz edilmiştir. Elde edilen nitel veri setleri, tema tik kategorilere ayrılarak ve etnograf ik bir perspektiften yorumlanmıştır. Analiz aşamasında Twitter kullanma pratiğinin süre, içerik, sıklık gibi nicel boyutları da dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda Twitter ve gündelik yaşam arasında karmaşık ve etkileşimli bir ilişki olduğu ve Twitter kullanımının makro, homojen bir kullanım pratiği olmaktan çok, her bir kullanıcının daha mikro düzeyde, bireysel bir kullanım biçimi geliştirdiği saptanmıştır.
Anahtar Kelime: popüler kültür iletişim günlük yaşam yeni medya twitter internet sosyal ağlar içerik analizi kullanıcı profili

Konular: İletişim

The everyday life and social network sites: Twitter or "pit pit net"

Öz:
In this study, / look at Twitter, a new media product and social network site, and its relation to the everyday life of the Twitter users in Turkey. / consider the users/consumers as the producers of what they consume within the flow of everyday life. Through the rich qualitative data, / try to answer the questions such as the following: How, and in what ways is Twitter being used?; How often and for what purposes do the users use the site?; How do the Twitter users perceive and make sense of the site's content within their daily routines? To answer the questions above, / utilize a multiple methodological approach that brings content analysis and online ethnography together. Based on the data collected from the field, there is a complex and reciprocal relationship between Twitter and the everyday life of the users. One of the important characteristics of Twitter that makes it popular amongst its users is its flexible nature, which allows its users to personalize and customize the ways in which they produce and consume the content along with their daily routines.
Anahtar Kelime: internet social networks content analysis user profile popular culture communication everyday life new media twitter

Konular: İletişim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BARANSELİ, Ebru S. (2009). Gelişen İletişim Teknolojileri ile Grafik Anlatım Dili ve Grafik Tasarımın Yeni Uzantıları. Eskişehir: Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • BİNARK, Mutlu (der.) (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • BROWN, Rob (2009). Public Relations and The Social Web: Using Social Media and Web 2.0 in Communications. Michigan: Kogan Page Ltd.
  • CASTELLS, Manuel (2006). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. (Çev. Ebru Kılıç) İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • CASTELLS Manuel, MIREIA Fernandez-Ardevol, JOCK Linchuan Qiu and ARABA Sey (2007). Mobile Communication and Society. Cambridge, Mass.: MIT Press.
  • DANAH Boyd and NICOLE Ellison (2007). "Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship." Journal of Computer-Mediated Communication, 13 (1), article 11.
  • DANAH Boyd, SCOTT Golder, and GILAD Lotan (2010). "Tweet Tweet Retweet: Conversational Aspects of Retweeting on Twitter." Proceedings of HICSS-42, Persistent Conversation Track. Kauai, HI: IEEE Computer Society. January 5-8, 2010.
  • Demographics (2010). http://www.quantcast.com/twitter .com#demographics Ulaşılma tarihi: 10.01.2010
  • ERDOĞAN, İrfan ve ALEMDAR Korkmaz (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk.
  • GARDINER, Michael E (2000). Critiques of Everyday Life. London&NewYork: Routledge.
  • Genç Girişim Dergisi (2006), "21. Yüzyılın Günlüğü: WEB + LOG = BLOG". http://www.isletmekulubu.com/index.php/yayinlarmiz/gencgirisim/49-yy.html, 16.01.2010
  • GERAY, Haluk (2003). İletişim ve Teknoloji: Ulusal Medya Düzeninde Yeni Medya Politikaları. İstanbul: Ütopya Yayınları.
  • KELLY, Ryan (2009) "Twitter Study - August 2009" www.pearanalytics.com. (Ulaşılma tarihi: 5.01.2010)
  • KOTLER, Philip (1986). "The Prosumer Movement: A New Challenge for Marketers", Advances in Consumer Research, Vol. 13 Issue 1, 510-513.
  • LEFEBVRE, Henri (1992). Modern Dünyada Gündelik Hayat. (Çev. Işın Gürbüz) istanbul: Metis.
  • Nielsen Online (2009). "Twitter's Tweet Smell Of Success". http://blog.nielsen.com/nielsenwire/online_mobile/twitters-tweet-smell-of-success/ Ulaşılma tarihi: 13.01.2010
  • O'REILLY, Tim (2005). "What Is Web 2.0" http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html Ulaşılma tarihi: 07.01.2010
  • O'REILLY, Tim ve MILSTEIN, Sarah (2009). The Twitter Book. Sebastopol: O'Reilly Media.
  • RHEINGOLD, Howard (1993). The Virtual Community. Homesteading on the Electronic Frontier. Massachussetts: Addison-Wesley Pub.
  • SAGOLLA, Dom (2009). "How Twitter Was Born", http://www.140 characters.com/2009/01/30/how-twitter-was-born/ (Ulaşılma tarihi: 02.01.2010)
  • "Spam Nedir?" http://www.spam.org.tr/nedir.html (Ulaşılma tarihi: 11.01.2010)
  • TOFFLER, Alvin (1981). Üçüncü Dalga. (Çev.Ali Saban) İstanbul : Altın Kitaplar.
  • TOPRAK, Ali. ve d. (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: "Görülüyorum Öyleyse Varım!", istanbul: Kalkedon.
  • Top Sites in Turkey (2010). http://www.alexa.com/topsites/countries/TR Ulaşılma tarihi: 09.01.2010
  • TÖRENLİ, Nurcan (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • WILLIAMS. Raymond (1990). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. (Çev. Ahmet Ulvi Türkbağ) Ankara: Dost Yayınları.
APA CEMİLOĞLU ALTUNAY M (2010). Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". , 31 - 56.
Chicago CEMİLOĞLU ALTUNAY MELTEM Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". (2010): 31 - 56.
MLA CEMİLOĞLU ALTUNAY MELTEM Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". , 2010, ss.31 - 56.
AMA CEMİLOĞLU ALTUNAY M Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". . 2010; 31 - 56.
Vancouver CEMİLOĞLU ALTUNAY M Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". . 2010; 31 - 56.
IEEE CEMİLOĞLU ALTUNAY M "Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net"." , ss.31 - 56, 2010.
ISNAD CEMİLOĞLU ALTUNAY, MELTEM. "Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net"". (2010), 31-56.
APA CEMİLOĞLU ALTUNAY M (2010). Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". İleti-ş-im, 0(12), 31 - 56.
Chicago CEMİLOĞLU ALTUNAY MELTEM Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". İleti-ş-im 0, no.12 (2010): 31 - 56.
MLA CEMİLOĞLU ALTUNAY MELTEM Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". İleti-ş-im, vol.0, no.12, 2010, ss.31 - 56.
AMA CEMİLOĞLU ALTUNAY M Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". İleti-ş-im. 2010; 0(12): 31 - 56.
Vancouver CEMİLOĞLU ALTUNAY M Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net". İleti-ş-im. 2010; 0(12): 31 - 56.
IEEE CEMİLOĞLU ALTUNAY M "Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net"." İleti-ş-im, 0, ss.31 - 56, 2010.
ISNAD CEMİLOĞLU ALTUNAY, MELTEM. "Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net"". İleti-ş-im 12 (2010), 31-56.