Yıl: 2010 Cilt: 2010 Sayı: 38 Sayfa Aralığı: 177 - 188 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes

Öz:
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime (BDE) ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarını farklı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi tespit etmektir. Çalışma tarama modeline göre yapılmıştır. Çalışmaya 135 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak BDE’ye ilişkin tutum ve BDE’ye ilişkin özyeterlik algı ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t-testi, tek yönlü varyans analizi ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının BDE’ye ilişkin tutumlarının olumlu ve BDE’ye ilişkin öz-yeterlik algılarının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca BDE’ye ilişkin tutum; cinsiyete ve bilgisayar kullanım sıklığına göre farklılık gösterirken, programa, bilgisayara sahip olma durumuna ve bilgisayar kullanım yılına göre farklılık göstermemektedir. Diğer taraftan BDE’ye ilişkin öz-yeterlik algılarının; bilgisayar kullanım sıklığına ve bilgisayar kullanım süresine göre farklılık gösterirken, cinsiyete, kayıtlı oldukları programa ve bilgisayara sahip olma durumuna göre farklılık göstermemektedir. Öğretmen adaylarının BDE’ye ilişkin tutumları ve BDE’ye ilişkin özyeterlik algıları arasındaki ilişki düzeyi .67 olarak tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: öz yeterlik algısı tutum bilgisayar destekli eğitim öğretmen adayları

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KUTLUCA T, Ekici G (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. , 177 - 188.
Chicago KUTLUCA Tamer,Ekici Gülay Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. (2010): 177 - 188.
MLA KUTLUCA Tamer,Ekici Gülay Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. , 2010, ss.177 - 188.
AMA KUTLUCA T,Ekici G Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. . 2010; 177 - 188.
Vancouver KUTLUCA T,Ekici G Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. . 2010; 177 - 188.
IEEE KUTLUCA T,Ekici G "Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes." , ss.177 - 188, 2010.
ISNAD KUTLUCA, Tamer - Ekici, Gülay. "Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes". (2010), 177-188.
APA KUTLUCA T, Ekici G (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010(38), 177 - 188.
Chicago KUTLUCA Tamer,Ekici Gülay Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2010, no.38 (2010): 177 - 188.
MLA KUTLUCA Tamer,Ekici Gülay Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2010, no.38, 2010, ss.177 - 188.
AMA KUTLUCA T,Ekici G Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 2010(38): 177 - 188.
Vancouver KUTLUCA T,Ekici G Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 2010(38): 177 - 188.
IEEE KUTLUCA T,Ekici G "Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010, ss.177 - 188, 2010.
ISNAD KUTLUCA, Tamer - Ekici, Gülay. "Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmes". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2010/38 (2010), 177-188.