Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi

Yıl: 2010 Cilt: 0 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 563 - 580 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi

Öz:
Öğrenmede kullanılan bilgi edinme yollarından birisi okumadır. Bireyler bilgiye ulaşmak için okuma becerilerini en etkili şekilde kullanmaya çalışırlar. Bu becerilerini kullandıkları sürece okurlar ve okuduklarını anlarlar. Bu durum bireylerin öğrenmelerini de okuma becerileri doğrultusunda olumlu ya da olumsuz yönde etkileyebilir. Bu nedenle araştırmanın amacı ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerini gidermektir. Belirlenen amaç doğrultusunda 2006-2007 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Ankara ili, Beypazarı ilçesi Faruk Kefelioğlu İlköğretim Okulundaki okuma ve okuduğunu anlama güçlüğü olan 4. sınıfta öğrenim gören 4 öğrenciyle araştırma yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin okuduğunu anlama durumlarının tespiti için açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır. Öğrencilerin sesli okumadaki temel ve akıcı okuma hatalarını belirlemek için rubrikler kullanılmıştır. Öğrencilerin değerlendirilmesini sağlamak için üç alan uzmanı puanlayıcı olarak belirlenmiştir. Araştırma sürecinde öğrencilerde var olan okuma ve okuduğunu anlama güçlüklerinin düzeyi belirlendikten sonra öğrencilerin okuma ve okuduğunu anlama hataları nedenleriyle birlikte belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin sesli okuma, akıcı okuma ve okuduğunu anlama hatalarının sıklığının azaldığı gözlemlenmiştir. Bu doğrultuda öğrencilerin okuma ve anlama düzeylerinde artış gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

An action research: Correcting the fourth grade students' reading and comprehension problems

Öz:
One of the ways to obtain information used in learning is reading. To have access to the information most effectively, individuals use their reading skills. Use these skills unless they understand what they read and comprehend. In this case the reading skills of individuals to learn from is in line with either a positive or negative factor. The main purpose of the study is to diagnose and correct the reading miscues of fourth-grade students’ readings and comprehension. The data was collected during the spring semester of 2006-2007 academic year from the district of Beypazarı, Ankara. The fourth grade students (n = 4) were recruited from the Faruk Kefelioğlu primary school fort he purpose of evaluating their reading difficulties. Open-ended questions have been used to determine students' reading comprehension. Rubrics were used to determine students’ read alouds and reading fluency errors. To ensure students' assessment scores as a specialist three areas have been identified. Existing in the research process in students reading and reading comprehension after determining the reading level of difficulty and reading comprehension of students with errors has been identified. As a result of the research, it is observed that students when reading aloud, their reading fluency and reading comprehension errors decreased. In addition, the results of the study revealed that students’ reading and comprehension levels have been increased.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BAMBERGER, R. (1990), Okuma Alışkanlığını Geliştirme, (çev. Bengü Çapar), Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • BAZERMAN, C.-Wiener, H. (2005), Basic Reading Skills Handbook, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • BORGİA, E.T.-Schuler, D. (1996), “Action Research in Early Childhood Education”, ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Urbana IL. ED401047.
  • CARTER, C.- Bishop, J.-Kravits, S.L. (2002), Keys to Effective Learning, 3nd. Ed. New Jersey, Printice Hall.
  • FLYNT, E.S.-Cooter, R. (1996), Teaching Reading in Content Areas, Simon ve Schuster Company, New Jersey, USA.
  • FOORMAN, B. R.-Francis, D. J.-Fletcher, J. M.-Schatschneider, C.-Mehta, P. (1998), “The Role of Instruction in Learning to Read: Preventing Reading Failure in at-risk Children”, Journal of Educational Psychology, 90, s. 37- 55.
  • GÜNEŞ, F. (2007a), Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • GÜNEŞ, F. (2007b), Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • McKENNA, M.C.-Stahl, S.A. (2005), Assessment for Reading Instruction, The Guilford Press, New York.
  • PARDON, L.S. (2004), “What Every Teacher Needs to Know About Comprehension”, The Reading Teacher, v:58, i:3, p:272(9).
  • RASİNSKİ, T. V. (2003), “Theory and Practice”, The Fluent Reader, Scholastic Professional Book. Printed in the U.S.A.
  • REUTZEL, D.R.-Smith, J.-Fawson, P. (2005), An Evaluation of Two Approaches for Teaching Reading Comprehension Strategies in Primary Years Using Science Information Texts, Early Childhood Reseatrch Quarterly, v:20, i:3, p:276-305.
  • ROYER, J. M.-Sinatra, G. M. (1994), A Cognitive Theoretical Approach to Reading Diagnostics, Plenum Publishing Corporation.
  • SİDEKLİ, S. (2005), İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öğretici ve Öyküleyici Metinlere Göre Okuduğunu Anlama Becerilerinin Sınanması, (Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara.
  • SİDEKLİ, S. ve Yangın S. (2005), “Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Uygulama”, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 11.
  • TALADA, J.A. (2007), The Relationship Between Oral Reading Fluency and Comprehension, Liberty University (Doctor of Education).
APA Sidekli S (2010). Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. , 563 - 580.
Chicago Sidekli Sabri Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. (2010): 563 - 580.
MLA Sidekli Sabri Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. , 2010, ss.563 - 580.
AMA Sidekli S Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. . 2010; 563 - 580.
Vancouver Sidekli S Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. . 2010; 563 - 580.
IEEE Sidekli S "Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi." , ss.563 - 580, 2010.
ISNAD Sidekli, Sabri. "Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi". (2010), 563-580.
APA Sidekli S (2010). Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 0(27), 563 - 580.
Chicago Sidekli Sabri Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları 0, no.27 (2010): 563 - 580.
MLA Sidekli Sabri Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, vol.0, no.27, 2010, ss.563 - 580.
AMA Sidekli S Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları. 2010; 0(27): 563 - 580.
Vancouver Sidekli S Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları. 2010; 0(27): 563 - 580.
IEEE Sidekli S "Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi." Türklük Bilimi Araştırmaları, 0, ss.563 - 580, 2010.
ISNAD Sidekli, Sabri. "Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi". Türklük Bilimi Araştırmaları 27 (2010), 563-580.