Yıl: 2010 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 209 - 226 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği öğrencilerinin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmış olup, çalışma grubunu 6 teknik eğitim fakültesinin otomotiv öğretmenliği programında ölçme aracına cevap veren 329 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada elde edilen bulgular, öğrencilerin öğrenim gördükleri fakültenin yönetimi, fakültedeki sosyal faaliyetler, eğitim-öğretim etkinlikleri ve uygulama çalışmaları boyutlarına ilişkin memnuniyetlerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Çalışmada ayrıca, öğrenim görülen üniversiteye ve programı tercih nedenine göre görüşler arasında bazı boyutlarda anlamlı düzeyde fark bulunurken, mezun olunan liseye göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Assessment of student satisfaction levels in automotive teacher education programme at selected Turkish faculties of technical education

Öz:
The purpose of this study is to determine the satisfaction levels of students enrolled in automotive teacher education programme in Turkish technical education faculties. The study was designed in accordance with the survey model. The universe of the present study is pre-service automotive teachers who study in twelve universities throughout Turkey. The sample consisted of 329 students who responded to the instrument implemented at six randomly selected technical education faculties. The results of the study indicated that students feel moderate levels of satisfaction with faculty management, social and cultural activities, curricular activities and practical applications.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Toffler, A. (1981).Üçüncü dalga. Çev. Ali Seda. İstanbul: Altın Kitaplar, 32-33.
  • 2. Alkan, C., Doğan, H., & Sezgin, S.İ. (2001).Mesleki ve teknik eğitimin esasları. Ankara: Nobel Yayınları.
  • 3. Eşme, İ. (2007). Mesleki ve teknik eğitimin bugünkü durumu ve sorunlar. T.C. Yükseköğretim Kurulu, Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı. Ankara. 27 Nisan 2008 tarihinde http://www.yok.gov.tr/duyuru/isa_esme.ppt adresinden alınmıştır.
  • 4. Temel, M. (1996). Orta kademede mesleki ve teknik eğitim ile meslek yüksekokulları arasında uyum sorunları. 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılanması Sempozyumunda sunulmuş bildiri. Ankara Üniversitesi, Çankırı.
  • 5. DPT (Devlet Planlama Teşkilatı). (1963). Kalkınma Planı (Birinci Beş Yıl) 1963-1967. İnternetten 20 Mayıs 2008 tarihinde http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/plan1.pdf adresinden alınmıştır.
  • 6. MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (1999). 16. Millî Eğitim Şûrası. 13-17 Kasım 1999. İnternetten 20 Mayıs 2008 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/16_sura.pdf adresinden alınmıştır.
  • 7. MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2006). 17. Millî Eğitim Şûrası. 13-17 Kasım 2006. İnternetten 20 Mayıs 2008 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/17_sura.pdf adresinden alınmıştır.
  • 8. Kılıç, A., & Kuyumcu, A. (2008). Teknik eğitim fakültelerinin öğrenci kaynakları. 17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • 9. TİSK (Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu). (2004). Mesleki eğitim sistemimiz ve işletmelerdeki beceri eğitimi sorunlar ve çözüm önerileri raporu. İnternetten 14 Mayıs 2008 tarihinde http://www.tisk.org.tr/yayinlar.asp?sbj=ana&ana_id=53 adresinden alınmıştır.
  • 10. Şahin, İ., Okay, Ş., & Özdemir, S.M. (2007) Türkiye’de mesleki teknik eğitimin durumu ve karşılaşılan sorunlar. Ulusal Teknik Eğitim Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacı Sempozyumunda sunulmuş bildiri. Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • 11. DPT (Devlet Planlama Teşkilatı). (2006). Dokuzuncu Kalkınma Planı (2007-2013). İnternetten 20 Mayıs 2008 tarihinde http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/plan9.pdf adresinden alınmıştır.
  • 12. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • 13. Erdoğan, M., & Uşak, M. (2005). Fen bilgisi öğretmen adayları memnuniyet ölçeğinin geliştirilmesi. G.Ü, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (2), 35-54.
  • 14. Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
  • 15. Elliott, K.M., & Shin, D. (2002) Student satisfaction: an alternative approach to assessing this important concept, Journal of Higher Education, Policy and Management, 24 (2), 197 -209.
  • 16. Ekinci, C.E., & Burgaz, B. (2007). Hacettepe Üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134.
  • 17. Yeşilyaprak, B., Öztürk, B., & Kısaç, İ. (2001). Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi öğrencilerinin fakülteye ilişkin algı ve değerlendirmeleri. Mesleki Eğitim Dergisi, 3 (6), 1-52.
  • 18. Erdoğan, S., Şanlı, H.S., & Bekir, H.Ş. (2005). Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (2), 479-496.
APA OKAY Ş, ÖZDEMİR S, SEMİZ S (2010). Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. , 209 - 226.
Chicago OKAY Şenol,ÖZDEMİR Soner Mehmet,SEMİZ Süleyman Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. (2010): 209 - 226.
MLA OKAY Şenol,ÖZDEMİR Soner Mehmet,SEMİZ Süleyman Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. , 2010, ss.209 - 226.
AMA OKAY Ş,ÖZDEMİR S,SEMİZ S Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. . 2010; 209 - 226.
Vancouver OKAY Ş,ÖZDEMİR S,SEMİZ S Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. . 2010; 209 - 226.
IEEE OKAY Ş,ÖZDEMİR S,SEMİZ S "Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi." , ss.209 - 226, 2010.
ISNAD OKAY, Şenol vd. "Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi". (2010), 209-226.
APA OKAY Ş, ÖZDEMİR S, SEMİZ S (2010). Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 209 - 226.
Chicago OKAY Şenol,ÖZDEMİR Soner Mehmet,SEMİZ Süleyman Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 18, no.1 (2010): 209 - 226.
MLA OKAY Şenol,ÖZDEMİR Soner Mehmet,SEMİZ Süleyman Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.18, no.1, 2010, ss.209 - 226.
AMA OKAY Ş,ÖZDEMİR S,SEMİZ S Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2010; 18(1): 209 - 226.
Vancouver OKAY Ş,ÖZDEMİR S,SEMİZ S Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2010; 18(1): 209 - 226.
IEEE OKAY Ş,ÖZDEMİR S,SEMİZ S "Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18, ss.209 - 226, 2010.
ISNAD OKAY, Şenol vd. "Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 18/1 (2010), 209-226.