Yıl: 2010 Cilt: 39 Sayı: 187 Sayfa Aralığı: 225 - 239 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği)

Öz:
Bu çalışma, TÜBİTAK-BİDEB tarafından desteklenen ortaöğretim öğretmenlerinin (fizik, kimya, biyoloji, matematik ve bilgisayar) bilimsel araştırma projesi yürütebilme ve öğrencilerine bilim danışmanlığı yapabilme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, 21–25 Ocak 2008’de Tokat’ta 54 öğretmenle düzenlenen çalıştayın amacına ulaşıp ulaşmadığı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkısının olup olmadığı, etkinliğin değerlendirilmesine öğretmenlerin cinsiyet, yaş, branş, mezun oldukları fakülte, kıdem, görevli oldukları il ve okullarının etkisinin olup olmadığını araştırılmıştır. Verilerin toplanması ve değerlendirilmesinde etkinliğe başlamadan önce ve sonra anket çalışmaları, etkinlikler sırasında yapılan nitel gözlemler ve yarı yapılandırılmış mülakat görüşmelerinden çalıştayın amacına ulaştığı belirlenmiştir. Hizmet içi kurslarının yapılan çalıştaya benzer şekilde yapıldığında öğretmenlerin mesleki gelişimlerine daha faydalı ve üretken olacaklarını düşündürmektedir.
Anahtar Kelime: orta öğretim öğretmenleri hizmet içi eğitim bilim danışmanlığı işlik Tokat

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Secondary education teacher training workshop their held and evaluation of scientific advisory (Tokat example)

Öz:
This study was supported by TUBITAK-BİDEB of secondary school teachers (physics, chemistry, biology, mathematics and computer) to conduct scientific research projects and students to develop their ability to make scientific advice have been conducted. For this purpose, 21-25 January 2008 in Tokat 54 teacher workshop was held to reach a goal whether or not reached, teachers’ professional development contribution of whether the month since the event’s evaluation of teacher gender, age, industry, alumni, their faculties, seniority, their provincial officials and the impact of the school and the not investigated. Data collection and evaluation activities before and after the survey, events and observations made during qualitative interviews of semi-structured interviews were determined to achieve the objectives of the workshop. In-service courses is made in a similar way to the workshop to teachers’ professional development will be more useful and productive to suggest.
Anahtar Kelime: inservice education scientific consultancy workshop Tokat secondary school teachers

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AYTAÇ, T. (2000). “Hizmet İçi Eğitim Kavramı ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar”. Millî Eğitim, S.147, ss.66–69.
  • BAĞCI, N. ve ŞİMŞEK, S. (2000). “Millî Eğitim Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış”. Millî Eğitim, S146, ss.9–12.
  • FELDMAN, A. (1996). “Enhancing the Practice of Physics Teachers: Mechanisms for the Generation and Sharing of Knowledge and Understanding in Collaborative Action Research”. Journal of Research in Science Teaching, 33(5) 513–540.
  • KANLI, U. ve YAĞBASAN, R. (2002). “Fizik Öğretmenleri için Düzenlenen Hizmet içi Eğitim Yaz Kursları”, Çağdaş Eğitim Dergisi, S. 283, ss.32–38.
  • KARAKÜÇÜK, S. (1987). “Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimlerinde Üniversitelerin Fonksiyonları”. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.31, ss.309–315.
  • KARAER, H., KARAER, F., ŞAHİN, N. ve AKSOY, A. (2008). “Amasya ve Kayseri İllerinde Biyoloji Öğretmenlerine Düzenlenen Çalıştayların Değerlendirilmesi”. XIII. Biyoloji Kongresi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Trabzon.
  • NAKİBOĞLU, C. ve İŞBİLİR, A. (2001). “Ortaöğretim Kurumlarında Biyoloji Derslerinde Görevli Öğretmenlerin Laboratuarlardan Yararlanma Durumlarının Değerlendirilmesi”. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • MEB. (1987). Millî Eğitim Temel kanunu, s. 23.
  • ÖZDEMİR, S. (1997). “Her Organizasyon Hizmet içi Eğitim Yapmak Zorundadır”. Millî Eğitim Dergisi, S.133, ss.17–19.
  • ÖZTÜRK AKAR, E. (2006). “Farklı Türde Okullarda Çalışan Biyoloji Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Deneyim ve İhtiyaçları”. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, S.30, ss.174–183
  • SABAN, A. (2000). “Hizmet içi eğitimde yeni yaklaşımlar”. Millî Eğitim, S.145, ss.25–30.
  • SEFEROĞLU, S. S. (2004). “Öğretmenlerin hizmet içi eğitiminde yeni yaklaşımlar”. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.1, ss.83–95.
  • SHALLCREOSS, T. & ROBİNSON, J. (1999). “A Model of Participation in continuing professional development and evaluation through action research in education for sustainability”. Journal of In-Service Education, 25 (3) 403–422.
  • ŞAHİN, M. (1996). “Öğretmen Eğitiminde Hizmet içi Eğitimin Yeri ve Önemi”. Çağdaş Eğitim Dergisi, S.226, ss.17–19.
  • TAYMAZ, A. H. SUNAY, Y. ve AYTAÇ, T. (1997). “Hizmet içi Eğitimde Koordinasyon Sağlanması Toplantısı”. Millî Eğitim Dergisi, Sayı:133, 12–16.
  • YALIN, H. İ. (1997). “Hizmet İçi Eğitim var olan ya da İleride Çözülmesi Gerekecek Bir Problem İçin Yapılır”. Millî Eğitim Dergisi, 133, 29–30.
APA KARAER H, Karaer F, ŞAHİN N, PARMAKSIZ İ (2010). Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). , 225 - 239.
Chicago KARAER Hatice,Karaer Fergan,ŞAHİN Nagihan,PARMAKSIZ İskender Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). (2010): 225 - 239.
MLA KARAER Hatice,Karaer Fergan,ŞAHİN Nagihan,PARMAKSIZ İskender Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). , 2010, ss.225 - 239.
AMA KARAER H,Karaer F,ŞAHİN N,PARMAKSIZ İ Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). . 2010; 225 - 239.
Vancouver KARAER H,Karaer F,ŞAHİN N,PARMAKSIZ İ Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). . 2010; 225 - 239.
IEEE KARAER H,Karaer F,ŞAHİN N,PARMAKSIZ İ "Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği)." , ss.225 - 239, 2010.
ISNAD KARAER, Hatice vd. "Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği)". (2010), 225-239.
APA KARAER H, Karaer F, ŞAHİN N, PARMAKSIZ İ (2010). Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). Milli Eğitim, 39(187), 225 - 239.
Chicago KARAER Hatice,Karaer Fergan,ŞAHİN Nagihan,PARMAKSIZ İskender Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). Milli Eğitim 39, no.187 (2010): 225 - 239.
MLA KARAER Hatice,Karaer Fergan,ŞAHİN Nagihan,PARMAKSIZ İskender Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). Milli Eğitim, vol.39, no.187, 2010, ss.225 - 239.
AMA KARAER H,Karaer F,ŞAHİN N,PARMAKSIZ İ Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). Milli Eğitim. 2010; 39(187): 225 - 239.
Vancouver KARAER H,Karaer F,ŞAHİN N,PARMAKSIZ İ Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği). Milli Eğitim. 2010; 39(187): 225 - 239.
IEEE KARAER H,Karaer F,ŞAHİN N,PARMAKSIZ İ "Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği)." Milli Eğitim, 39, ss.225 - 239, 2010.
ISNAD KARAER, Hatice vd. "Orta öğretim öğretmenlerine düzenlenen bilim danışmanlığı çalıştayının değerlendirilmesi (Tokat örneği)". Milli Eğitim 39/187 (2010), 225-239.