Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi
Yıl: 2009 Cilt: 42 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 69 - 86 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi
Öz: Araştırmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve kayıtlı olunan programa göre öğrenme stillerini tespit etmek, akademik başarı durumlarının öğrenme stillerine göre değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmaya 2006-2007 Akademik Yılında Erzincan Eğitim Fakültesine kayıtlı 443 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmış, öğrencilerin akademik başarı puanları fakülte kayıtlarından elde edilmiştir. Veri analiz sürecinde bağımsız örnek t-testi, tek yönlü varyans analizi ve ki kare testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, kız öğrencilerin akademik başarı ortalaması erkek öğrencilerin akademik başarı ortalamalarından daha yüksek bulunurken, öğrenme stillerinin cinsiyete göre farklı olmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin kayıtlı olduğu öğretmen yetiştirme programına göre akademik başarıları arasındaki fark anlamlı bulunmuş ve kayıtlı olunan programa göre öğrenme stillerinin farklı olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin en çok ayrıştıran (% 43.6), ikinci olarak özümseyen (% 29.3) öğrenme stilini tercih ettikleri, yerleştiren (% 16.3) ve değiştiren (% 10.8) öğrenme stilini tercih etme oranının daha düşük olduğu bulunmuştur. Yerleştiren, değiştiren, ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stiline sahip öğrencilerin ağırlıklı not ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olmadığı bulunmuştur.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, s.105-109.
- Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri, Eğitim ve Bilim, 87, s.37-47.
- Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Learning Styles and Preferences For Students of Computer Education and Instructional Technologies, Eurasian Journal of Educational Research, 30, s. 1-16.
- Babadoğan, C. (2000). Öğretim Sitili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme, Millî Eğitim Dergisi, 147, s.61-63.
- Bahar, H. (2006). KPSS Puanlarının Akademik Başarı ve Cinsiyet Açısından Değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim, 31 (140), s. 68-74.
- Büyüköztürk, Ş., Denizkulu, D. (2002). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği ile sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 187-204.
- Boydak, A. (2001). Öğrenme Stilleri, İstanbul: Beyaz Yayınları.
- Mahiroğlu, A. (1999). Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
- Celkan, H. (1983). Öğrencilerin Akademik Başarılarında Zihin Dışındaki Faktörlerin Etkisi (Yayımlanmamış Doçentlik Tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi.
- Dunn, R., Beudury, J., Klavas, A. (1989). Survey of Research on Learning Styles, Education Leadership, s. 50-57, (Çev. Cem Babadoğan, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2001, 24 - 2, s.604-619).
- Çubukçu, Z. (2005). Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerini Tercih Etmelerindeki Etkisi, Çağdaş Eğitim, 324, s. 22-31.
- Dalkılıç, N. (2004). İngilizce Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.esosder. com), 3 (10), s. 38-47.
- Duckworth, A.L., Seligman, M.E. (2006). Self-discipline gives girls the edge: gender in self-discipline, grades, and achievement test scores. Journal of Educational Psychology, 98 (1), 198-208.
- Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, s. 48-55
- Kaf Hasırcı, Ö. (2005). Görsel Öğrenme Stillerine Göre Düzenlenen Öğretimin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), s. 299-314.
- Kaf Hasırcı, Ö. (2006), Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Çukurova Üniversitesi Örneği, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2 (1), s. 15-25.
- Kalaycı, Ş. (Ed.) (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
- Kılıç, E. (2002). Baskın Öğrenme Stilinin Öğrenme Etkinlikleri Tercihi ve Akademik Başarıya Etkisi, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1 (1), s. 1-15.
- Kılıç E. ve Karadeniz Ş. (2004). Cinsiyet ve Öğrenme Stilinin Gezinme Stratejisi ve Başarıya Etkisi Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3), s. 129-146.
- Koç,M., Avşaroğlu, S., Sezer, A. (2004). Üniversite öğrencilerinin akademik başarıları ile problem alanları arasındaki ilişki, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 483-498.
- Kolb, D. (1985). Learning Style Inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet, Boston: Mc Ber and Company.
- Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim-Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Kitabevi.
- Oral, B. (2003). Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, s. 418-435.
- Özgüven, İ. (1998). Bireyi Tanıma Teknikleri, Ankara: Pdrem Yayınları.
- Pomerantz, E. M., Altermatt, E. R., Saxon, J. L. (2002). Making the grade but feeling distressed: gender differences in academic performance and internal distress. Journal of Educational Psychology, 94 (2), 396-404.
- Özkan, Ş., Sungur, S. ve Tekkaya, C. (2004). Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Tercih Ettikleri Öğrenme Stillerinin Biyoloji Başarılarına Etkisi, Eğitim ve Bilim, 29 (134), s. 75-79.
- Uluğ, F. (1996). Okulda Başarı, İstanbul: Remzi Kitapevi.
- Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İlköğretim Düzeyi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri Tercihleri ile Cinsiyetleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, s. 182-187.
APA | BAHAR H, ÖZEN Y, GÜLAÇTI F (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. , 69 - 86. |
Chicago | BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,ÖZEN Yener,GÜLAÇTI Fikret Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. (2009): 69 - 86. |
MLA | BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,ÖZEN Yener,GÜLAÇTI Fikret Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. , 2009, ss.69 - 86. |
AMA | BAHAR H,ÖZEN Y,GÜLAÇTI F Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. . 2009; 69 - 86. |
Vancouver | BAHAR H,ÖZEN Y,GÜLAÇTI F Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. . 2009; 69 - 86. |
IEEE | BAHAR H,ÖZEN Y,GÜLAÇTI F "Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi." , ss.69 - 86, 2009. |
ISNAD | BAHAR, HÜSEYIN HÜSNÜ vd. "Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi". (2009), 69-86. |
APA | BAHAR H, ÖZEN Y, GÜLAÇTI F (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 69 - 86. |
Chicago | BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,ÖZEN Yener,GÜLAÇTI Fikret Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 42, no.1 (2009): 69 - 86. |
MLA | BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,ÖZEN Yener,GÜLAÇTI Fikret Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.42, no.1, 2009, ss.69 - 86. |
AMA | BAHAR H,ÖZEN Y,GÜLAÇTI F Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2009; 42(1): 69 - 86. |
Vancouver | BAHAR H,ÖZEN Y,GÜLAÇTI F Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2009; 42(1): 69 - 86. |
IEEE | BAHAR H,ÖZEN Y,GÜLAÇTI F "Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42, ss.69 - 86, 2009. |
ISNAD | BAHAR, HÜSEYIN HÜSNÜ vd. "Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 42/1 (2009), 69-86. |