Yıl: 2009 Cilt: 5 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 59 - 71 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı, lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarını bilgisayar oyunu oynama durumlarına göre incelemektir. Bu amaçla Kırşehir’de farklı liselerde öğrenim gören 224 öğrenciye sınıf içi güven ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan ölçek temel güven, tehdit algılaması ve ifade özgürlüğü isimli üç alt boyuttan oluşmaktadır. Nitel veri toplamak amacıyla açık uçlu sorular kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, genel olarak bilgisayarda oyun oynamanın öğrencilerin temel güven, ifade özgürlüğü ve tehdit algılama alt boyutlarına ilişkin algılarında farklılığa neden olmadığını ortaya koymuştur. Oyun çeşitleri dikkate alınarak yapılan analizde ise strateji, yarış ve futbol oyunlarının bireyin temel güven, ifade özgürlüğü ve tehdit algılarında farklılık yaratmadığı bulunmuştur. Dövüş ve savaş oyunları, bireyin temel güven ve ifade özgürlüğü algılarına etki etmezken, tehdit algılamalarına etki etmiştir. Sonuç olarak, dövüş ve savaş içerikli oyunları oynayan lise birinci sınıf öğrencileri sınıfta kendilerini daha çok tehdit altında hissetmektedirler.
Anahtar Kelime: lise öğrencileri güven motivasyon sınıf içi güven ölçeği ifade özgürlüğü açık uçlu sorular güven algısı bilgisayar oyunları tehdit algısı bilişsel gelişim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

An analysis of the computer games on the high school students' perception of confidence

Öz:
An Analysis of the Computer Games on the High School Students' Perception of Confidence The purpose of this research is to determine the effects of the playing computer games on the first grade high school students’ perceptions of confidence in-class. To that end, in-class confidence questionnaire consisting of three factors which are basic confidence, freedom of speech, and the perception of threat was conducted to 224 students at different high schools in Kirsehir, Turkey. The results show that playing computer games generally do not cause any differences in the perception of the students relating to the factors. As far as the analysis carried out by considering the types of games, it was found out that strategy, car race, and football games do not cause any differences in the students’ perceptions of basic confidence, freedom of speech, and the perception of threat. However, fight and combat games influence the students’ perceptions of threat.
Anahtar Kelime: freedom of expression open ended questions security perception computer games threat perception cognitive development high school students confidence motivation in-class confidence scale

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKBAŞ, O. (2005). Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven düzeylerinin belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(2), 275-292.
  • ALESSI, S. , TROLLIP, S. (2001). Multimedia for learning. methods and development. Trollip & Associates, Inc.
  • ANDERSON, C.A., BUSHMAN B.J. (2001). Effects of violent video games on aggressive behavior, aggressive cognition, aggressive affect, physiological arousal and prosocial behavior: a metaanalytic review of the scientific literature. Psychological Science, 12(5), 353–359.
  • BENSLEY, L., VAN EENWYK, J. (2001). Video games and real-life aggression: review of the literature. Journal of Adolescent Health, 29, 244–257.
  • BACANLI, H. (2003). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Becta Report, (2006). Engagement and motivation in games development processes. www.becta.org. uk. adresinden 01 Ekim 2007 tarihinde erişilmiştir.
  • BRACE, N., KEMP, R., SNELGAR, R. (2003). A guide to data analysis using SPSS for windows. New York: Palgrave Macmillan.
  • BROWN, J. S., COLLINS, A., DUGUID. P. (1989). Situated cognition and the culture of learning. Educational Researcher, 18(1), 32-42
  • CAINE, R.N., CAINE, G. (2002). Beyin temelli öğrenme. (Çeviri Editörü: Gülten Ülgen) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • CHOI, J. L., HANNAFIN. M. (1995). Situated cognition and learning environments: Roles, structures and implications for design. Educational Technology Research and Development, 42(2), 53-69.
  • COLWELL, J., GRADY, C., RHAITI, S. (1995). Computer games, self-esteem and gratification of needs in adolescents. Journal of Community and Applied Social Psychology, 5, 195–206.
  • DEMPSEY, J.V., RASMUSSEN, K., LUCASSEN, B. (1996). İnstructional gaming: implications for instructional technology. Paper presented at the annual meeting of the Association for Educational Communications and Technology, Nasville, TN.
  • ELLIS, J. (1990). Computer games and aggressive behavior: a review of the literature. Educational Technology, (2), 37–40.
  • GEE, J.P. (2003). What video games have to teach usabout learning and literacy. New York: Plagrave Macmillan
  • GLISSOV, P., SIANN, G., DURNDELL, A. (1994). Chips with everything: personal attributes of heavy computer users. Educational Studies, 20(3), 367–377.
  • FENGFENG, K. (2006). Computer based game playing within alternative classroom goal structures on fifth graders’ math learning outcomes: cognitive, metacognitive and affective evaluation and interpration, Unpublished Doctoral Dissersation, Graduate School of Education, Pennsylvania State University
  • GRIFFITHS, M.D., (2002). Research note – excessive online computer gaming: implications for education. Journal of Computer Assisted Learning, 18(3), 379–380.
  • KAPTELININ, V., COLE, M. (2001). Individual and collective activities in educational computer game playing. In T Koschmann and R Hall (eds) CSCL2 Carrying forward the conversation. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 303–316
  • LAUREL, B. (1991). Computer as theatre. Boston, MA: Addison-wesley Longman Mcmillan.
  • MITCHELL, A., SMITH, C. S. (2004). The use of computer and video games for learning. A review of the literature Learning and Skills Development Agency
  • MALONE, T.W. (1981). What makes computer games fun? Byte, 6, 258-277.
  • OYEN, A. S., BEBKO, J. M. (1996). The effects of computer games and lesson contexts on children’s mnemonics strategies. Journal of Child Psychology, 62(2), 173-189.
  • SCHLECHTY, P. C. (2005). Okulu yeniden kurmak. (Çeviren: Yüksel Özden). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • STRAUSS, A., Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • RANDEL, J., Morris, B., Wetzel, C. D., Whitehall. B., (1992). The effectiveness of games for educational purposes: A Review Of Recent Research. Simulation & Gaming, 23(3), 261-276.
  • RIEBER, L.P. (1996). Seriously considering play: Designing interactive learning environments based on blending of microworlds, simulations and games. Educational Technology, Research and Development, 44(1), 43-58.
  • ROE ,K., MUIJS, D. (1998). Children and computer games – a profile of the heavy user. European Journal of Communication, 13(2), 181–200.
  • SALOMON, C., PERKINS, D.N., GLOBERSON, T. (1991). Partners in cognition: Extending human intelligence with intelligence Technologies. Educational Researcher, 20(3), 2-9.
  • SOLOMON, R.C., FLORES, F. (2001). İş dünyasında, politikada, ilişkilerde ve yaşamda güven yaratmak. (Çeviren: Ahmet Kardam) İstanbul: Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Yayınları.
  • SHIMOJI, M., WATSON, J. (1998). Conditional dominance, rationalizability and game forms. Journal of Economic Theory, 83 (2).
  • SUBRAHMANYAM, K., GREENFIELD, P., KRAUT, R., GROSS, E. (2001). The impact of computer use on children’s and adolescents’ development. Journal of Applied Development Psyhology, 22,7-30.
  • The Cognition and Technology Group at Vanderbilt, (1991). Anchored instruction and its relationship to situated cognition. Educational Researcher, 19(6), 2-10.
  • YAVUZER, H. (2007). İnternette büyüyen yeni kuşaklar. Türkiye Özel Okullar Birliği Bülteni, 5(15).
  • YILDIRIM, A., ŞİMŞEK, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA akbaş o, USTA E, Çakır R (2009). Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. , 59 - 71.
Chicago akbaş oktay,USTA Ertuğrul,Çakır Recep Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. (2009): 59 - 71.
MLA akbaş oktay,USTA Ertuğrul,Çakır Recep Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. , 2009, ss.59 - 71.
AMA akbaş o,USTA E,Çakır R Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. . 2009; 59 - 71.
Vancouver akbaş o,USTA E,Çakır R Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. . 2009; 59 - 71.
IEEE akbaş o,USTA E,Çakır R "Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi." , ss.59 - 71, 2009.
ISNAD akbaş, oktay vd. "Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi". (2009), 59-71.
APA akbaş o, USTA E, Çakır R (2009). Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. Aile ve Toplum, 5(18), 59 - 71.
Chicago akbaş oktay,USTA Ertuğrul,Çakır Recep Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. Aile ve Toplum 5, no.18 (2009): 59 - 71.
MLA akbaş oktay,USTA Ertuğrul,Çakır Recep Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. Aile ve Toplum, vol.5, no.18, 2009, ss.59 - 71.
AMA akbaş o,USTA E,Çakır R Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. Aile ve Toplum. 2009; 5(18): 59 - 71.
Vancouver akbaş o,USTA E,Çakır R Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi. Aile ve Toplum. 2009; 5(18): 59 - 71.
IEEE akbaş o,USTA E,Çakır R "Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi." Aile ve Toplum, 5, ss.59 - 71, 2009.
ISNAD akbaş, oktay vd. "Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi". Aile ve Toplum 5/18 (2009), 59-71.