Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Yıl: 2011 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 5 - 28 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerini saptamak ve bu görüşlerin bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Çalışmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, seçkisiz yöntemle seçilen 514 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının geleneksel, evrensel ve hedonistik değer alanlarına ilişkin görüşleri cinsiyet, yaş, mezun oldukları okul türü, katıldıkları sosyal etkinlik sayısı, anne/baba eğitim düzeyi, ailenin gelir düzeyi ve yaşamının büyük çoğunluğunu geçirdiği yer değişkenlerine göre incelenmiştir. Verilerin analizinde, yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının geleneksel, evrensel ve hedonistik değer alanlarına yüksek düzeyde önem verdikleri görülmüştür. Değer alanlarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri çok önemli düzeyindedir. Bunun yanında öğretmen adaylarının cinsiyet, yaş, mezun oldukları lise türü ve katıldıkları sosyal etkinlik sayısına göre değer alanlarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Anahtar Kelime: bilgi toplumu değerler öğretmen adayları

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ALTUNAY E, YALÇINKAYA M (2011). Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. , 5 - 28.
Chicago ALTUNAY Esen,YALÇINKAYA Münevver Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (2011): 5 - 28.
MLA ALTUNAY Esen,YALÇINKAYA Münevver Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. , 2011, ss.5 - 28.
AMA ALTUNAY E,YALÇINKAYA M Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. . 2011; 5 - 28.
Vancouver ALTUNAY E,YALÇINKAYA M Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. . 2011; 5 - 28.
IEEE ALTUNAY E,YALÇINKAYA M "Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi." , ss.5 - 28, 2011.
ISNAD ALTUNAY, Esen - YALÇINKAYA, Münevver. "Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi". (2011), 5-28.
APA ALTUNAY E, YALÇINKAYA M (2011). Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 5 - 28.
Chicago ALTUNAY Esen,YALÇINKAYA Münevver Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17, no.1 (2011): 5 - 28.
MLA ALTUNAY Esen,YALÇINKAYA Münevver Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.17, no.1, 2011, ss.5 - 28.
AMA ALTUNAY E,YALÇINKAYA M Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2011; 17(1): 5 - 28.
Vancouver ALTUNAY E,YALÇINKAYA M Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2011; 17(1): 5 - 28.
IEEE ALTUNAY E,YALÇINKAYA M "Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17, ss.5 - 28, 2011.
ISNAD ALTUNAY, Esen - YALÇINKAYA, Münevver. "Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 17/1 (2011), 5-28.