Yıl: 2011 Cilt: 16 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 25 - 43 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları

Öz:
Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin “Çevre” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Karabük Üniversitesinde öğrenim gören toplam 615 öğrenci katılmıştır. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmış ve veriler içerik analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın verileri, üniversite öğrencilerinin “Çevre… gibidir; çünkü…” cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre: (1) Öğrenciler çevre kavramına ilişkin toplam 92 adet geçerli metafor üretmişlerdir. (2) Bu metaforlar, ortak özellikleri bakımından irdelenerek 10 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, Çevre” kavramını, üniversite öğrencilerinin %27’si “yaşamın” ifadesi, %21’i “önemin” ifadesi, %15’i “yansıtıcılığın” ifadesi, %9’u “mekânın” ifadesi, %8’i “korunmanın” ifadesi, %7’si “mutluluğun ve huzurun” ifadesi, %5’i “sevginin” ifadesi, %3’ü “güzelliğin” ifadesi, %2’si “kirliliğin” ifadesi ve %1’i “çeşitliliğin” ifadesi olarak algıladıkları görülmüştür. Sonuç olarak metaforlar, üniversite öğrencilerinin “Çevre” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları anlamada ve açıklamada, önemli birer araştırma aracı olarak kullanabilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The metaphoric perceptions of university students towards “environment” concept

Öz:
This research was carried out to put forward the metaphors produced by university students’ towards “environment” concept. The study group of the research are 615 students that attend Karabük University in 2010-2011 Academic year. The analysis and interpretation of the data was done with the phenomenological science design, content analysis technique of qualitative research method. The research data was gathered by completing “Environment is like….. Because …….” statement. According to the findings of the research (1) University students have created 92 different and acceptable metaphors related to environment concept. (2)These metaphors were classified under 10 different conceptual categories after studied carefully in relation with their common qualities. At the end of the research, It was understood that 27% of the university students perceived environment as a way of “expressing life”, 21% as a way of expressing “importance”; 15% as a way of “reflection”, 9% as a way of expressing “place” , 8% as a way of expressing “protection”, 7% as a way of expressing “happiness and peace”, 5% as a way of expressing “love”, 3% as a way of expressing “beauty”, 2% as a way of expressing “pollution” and 1% perceived it as a way of expressing “variation”. As a result, metaphors can be used as a important research tool in understanding and explaining the perceptions of university students towards environment.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDIN F (2011). Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. , 25 - 43.
Chicago AYDIN FATIH Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. (2011): 25 - 43.
MLA AYDIN FATIH Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. , 2011, ss.25 - 43.
AMA AYDIN F Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. . 2011; 25 - 43.
Vancouver AYDIN F Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. . 2011; 25 - 43.
IEEE AYDIN F "Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları." , ss.25 - 43, 2011.
ISNAD AYDIN, FATIH. "Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları". (2011), 25-43.
APA AYDIN F (2011). Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. Doğu Coğrafya Dergisi, 16(26), 25 - 43.
Chicago AYDIN FATIH Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. Doğu Coğrafya Dergisi 16, no.26 (2011): 25 - 43.
MLA AYDIN FATIH Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. Doğu Coğrafya Dergisi, vol.16, no.26, 2011, ss.25 - 43.
AMA AYDIN F Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. Doğu Coğrafya Dergisi. 2011; 16(26): 25 - 43.
Vancouver AYDIN F Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları. Doğu Coğrafya Dergisi. 2011; 16(26): 25 - 43.
IEEE AYDIN F "Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları." Doğu Coğrafya Dergisi, 16, ss.25 - 43, 2011.
ISNAD AYDIN, FATIH. "Üniversite öğrencilerinin “çevre” kavramına ilişkin metaforik algıları". Doğu Coğrafya Dergisi 16/26 (2011), 25-43.