Yıl: 2011 Cilt: 0 Sayı: 7 Sayfa Aralığı: 89 - 102 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Pamukkale destinasyonunun marka imajını araştırmak, destinasyonu ziyaret eden turistlerin cinsiyetlerine ve kaldıklara yere göre marka imajını ne şekilde algıladıklarını ortaya koymaktır. Bu araŞtırmada, katılımcıların cinsiyetleri ve Pamukkale’de kaldıkları yerler ile destinasyon marka imajını algılamaları arasındaki farklar incelenmiŞtir. Bu farklılıklar T testi ve Tek Yönlü Anova ile analiz edilmiŞtir. AraŞtırmada anket yöntemi kullanılmıŞ ve anketler, Pamukkale destinasyonunu ziyaret eden katılımcılarla yüz yüze görüŞülerek gerçekleŞtirilmiŞtir. Öncelikle Pamukkale destinasyonunda bir ön uygulama yapılmıştır. Geçerlilik ve güvenilirlik analizinden sonra, Pamukkale’ye gelen ziyaretçiler üzerinde anket uygulanmıŞtır. Anket sonucunda elde edilen veriler, SPSS 15.0 programı ile bilgisayar ortamında eğerlendirilmiŞtir. Katılımcıların cinsiyetleri ve kaldıkları yerler ile destinasyon marka imajını algılamaları arasında önemli farklılıklar tespit edilmiŞtir.
Anahtar Kelime: marka imajı t-testi ANOVA turistler destinasyon imajı spss Pamukkale

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm İşletme

Destina brand images and an application in Pamukkale

Öz:
This study aims to inspect the brand image of Pamukkale destination and to determine how visitors of Pamukkale perceive brand image. In this study; the gender and accommodation preferences of tourists are analyzed in relation with their brand image perceptions. Techniques used for data analysis were T-Test, and one way ANOVA test. As data collection technique a structured questionnaire has been used. Questionnaires were completed via face-to-face interviews with tourists in Pamukkale. Before the application of questionnaire a pre-test has been realized. Following the validity and reliability analysis questionnaires were distributed to the visitors in Pamukkale town. Data obtained from the survey were analyzed with SPSS 15.0 statistics software. When the brand image of Pamukkale destination were inspected in terms of gender and accommodation preferences of tourists, significant differences aroused.
Anahtar Kelime: tourists destination image spss Pamukkale brand image t-test ANOVA

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm İşletme
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AAKER, David A. (2009), Güçlü Markalar Yaratmak, Ġstanbul: Mediacat Yayınları.
  • AR, Aybeniz Akdeniz (2007), Marka Ve Marka Stratejileri, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ATAY, Lütfi (2009), “Destinasyon Pazarlamasına ĠliĢkin Stratejik Bir YaklaĢım” http://lutfiatay.com/wp-content/uploads/2009/03/lutfi-atay-deu-isletmefakultesi- dergisi.doc. EriĢim tarihi: 29.12.2009
  • ATAY, Lütfi ve AKYURT, Hakan, (2009), “Uludağ Destinasyonunun Ġmajına Yönelik Ziyaretçi Algı Ve Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir AraĢtırma”, http://Soidergi.Com/Dergi/Mak17.Htm., EriĢim tarihi: 05.01.2010
  • BALOGLU, Seyhmus and MCCLEARY, Ken W. (1999), “A Model Of Destination Image Formation”, Annals of Tourism Research, 26 (4), 868-897.
  • BEERLI, Asuncion and MARTIN, Josefa D. (2004), “Factors Influencing Destination Image”, Annals of Tourism Research, 3 (3), 657-681.
  • BOZKURT, Ġzzet (2004), ĠletiĢim Odaklı Pazarlama, 3. Baskı, Ġstanbul: Mediacat Yayınları.
  • ÇABUK, Serap ve OREL, Fatma Demirci (2008), “Marka Karakteristikleri ile Marka Ve Üretici Firmaya Duyulan Güven Arasındaki ĠliĢkilerin Belirlenmesi: Çukurova Üniversitesi Ölçeğinde Bir AraĢtırma”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (17), 103-116.
  • COP, Ruziye ve BEKMEZCĠ, Mustafa (2005), “Marka Ve Bilinirliği Yüksek Markalı Çamaşır Deterjanı Üzerine Bir Uygulama”, Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 66-83.
  • İLBAN, Mehmet Oğuzhan (2008), “Seyahat Acenta Yöneticilerinin Destinasyon Marka Ġmajı Algılamaları Üzerine Bir AraĢtırma”, Ege Akademik BakıĢ, 8 (1), 121-152.
  • İLBAN, Mehmet Oğuzhan, KÖROĞLU, Ahmet, BOZOK, Düriye (2008), “Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon Ġmajı: Gönen Örneği”, Ġstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (13), 105-129. KAYIŞ, Aliye (2005), SPSS Uygulamalı Çok değişkenli İstatistik Teknikleri, (Ed: Şeref Kalaycı), Asil Yayınları, Ankara.
  • KIRDAR, Yalçın (2005), “Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği”, Review Of Social, Economic&Studies, 3(4), 233-250.
  • KOZAK, Nazmi (2008), Turizm Pazarlaması, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • MURPHY, L. (1999), “Australia’s Image As A Holiday Destination- Perceptions Of Backpacker Visitors”, Journal of Travel And Tourism Marketing, 8(3).
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2007), Pazarlama ĠletiĢimi Yönetimi, 7. Baskı, Ġstanbul: Mediacat Yayınları.
  • ÖZDEMİR, Gökçe (2008), Destinasyon Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ÖZDEMİR, Gökçe (2007), “Destinasyon Yönetimi Ve Pazarlama Temelleri: İzmir İli için Bir Destinasyon Model Önerisi”, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez2.yok.gov.tr, EriĢim Tarihi: 06.01.2010.
  • TÜREMEZ, Yüksel ve KALPAKLIOĞLU, Nur Ündey, “Bozcaada’da Turistik Ürün GeliĢtirme Ve ÇeĢitlendirme Üzerine Bir ÇalıĢma”, http://www.istanbulaydin.edu.tr/sem/bozcaada.pdf. EriĢim Tarihi: 26.12.2009.
  • YARAŞLI, Göker Yarkın (2007), “Destinasyon imajı Ve Trabzon Yöresine Dönük Bir ÇalıĢma”, Yüksek Lisans Tezi, http://tez2.yok.gov.tr, EriĢim tarihi: 07.01.2010
  • YAYLI, Ali ve ÖZTÜRK, Yüksel (2006) “Konaklama İşletmeleri Yöneticilerinin Bedensel Engelliler Pazarına BakıĢ Açıları Üzerine Bir AraĢtırma”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1) 87-97.
  • YAZICIOĞLU Yahşi ve ERDOĞAN Samiye, (2004), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık,Ankara
  • YILMAZ, Yusuf (2006), “Pazarlama ĠletiĢiminde BütünleĢtirici Bir Boyut: BütünleĢik Pazarlama İletişimi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (18), 54-75.
  • YÜKSELEN, Cemal ve GÜLER, Gönenç Emel (2009), Antakya Marka Kent GörüĢ Ve Öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık. www.turizm.gov.tr, EriĢim Tarihi: 29.01.2010
APA CEYLAN S (2011). Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. , 89 - 102.
Chicago CEYLAN SEHER Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. (2011): 89 - 102.
MLA CEYLAN SEHER Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. , 2011, ss.89 - 102.
AMA CEYLAN S Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. . 2011; 89 - 102.
Vancouver CEYLAN S Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. . 2011; 89 - 102.
IEEE CEYLAN S "Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama." , ss.89 - 102, 2011.
ISNAD CEYLAN, SEHER. "Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama". (2011), 89-102.
APA CEYLAN S (2011). Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 0(7), 89 - 102.
Chicago CEYLAN SEHER Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi 0, no.7 (2011): 89 - 102.
MLA CEYLAN SEHER Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, vol.0, no.7, 2011, ss.89 - 102.
AMA CEYLAN S Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi. 2011; 0(7): 89 - 102.
Vancouver CEYLAN S Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi. 2011; 0(7): 89 - 102.
IEEE CEYLAN S "Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama." Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 0, ss.89 - 102, 2011.
ISNAD CEYLAN, SEHER. "Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama". Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi 7 (2011), 89-102.