Yıl: 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 211 - 234 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler

Öz:
Bu çalışmada önce Balasagunlu Yûsuf‟un 1070 tarihinde kaleme aldığı KutadguBilig‟den XVIII. asra kadar olan dönem içindeki mesnevi edebiyatı hakkında kısa bilgiverilerek, her dönemin öne çıkan özelliği vurgulanmıştır. Akabinde XVIII. asır mesneviedebiyatı kısaca değerlendirilip hüviyeti ortaya konulmaya çalışılmış, özellikle mesnevîninkonusunda oluşan değişikliğe dikkat çekilmiştir. Daha sonra mesneviler konularına göre tasnifedilmiş, mesnevîler hakkında bilgi verilmiş, özelliği belirtilmiş ve değeri ortaya konulmayaçalışılmıştır. Ayrıca taşıdığı yenilikler dikkatlere sunulmuş ve üzerinde yapılan çalışmalarbelirtilmiştir.
Anahtar Kelime:

XVIII Century classical Turkish literature: mesnevi

Öz:
Masnavi is one of the most widely used forms of classical Turkish poetry verse. Boththe rhyming couplets formed themselves and to be free in the number of couplets, especially inoff-balance as long mesnevi issues are discussed. In this study, we will give knowledge fromKutadgu Bilig which was written by Yusuf Has Hacip than XVIII. century mesnevi literaturein the period up to be informed about the short.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • ABDULKADİROĞLU Abdulkerim (1999), “Beliğ’in Gül-i Sadberg‟i [Manzum Yüz Hadis Tercümesi]”, Kültürümüzden Esintiler, Ankara, s. 151-99).
  • ABDULKADİROĞLU Abdulkerim (1999a), “Şehrengizler Üzerine Düşünceler ve Beliğ‟in Bursa Şehrengizi”, Kültürümüzden Esintiler, Ankara, s. 228-84.
  • ABDULKADİROĞLU Abdulkerim (1999b), “Sergüzeşt-nâme-i Fakir be-Azîmet-i Tokat”, Kültürümüzden Esintiler, Ankara, s. 200-27.
  • AKKAYA Hüseyin (trhs.), “Nevres-i Kadîm‟in Gazve-i Bedr Adlı Mesnevîsi”, http://www.cumhuriyet.edu.tr/akademik/fak_ilahiyat/der2/1HAkkaya.htm (23/08/2010).
  • AKSOY Hasan (2002), “Türk Edebiyatında Mevlidler”, Türkler, 11, Ankara, s. 758-61.
  • AKSOYAK İ. Hakkı (trhs.), “XVIII. Yüzyıl ġâiri Edirneli Nâtık‟ın Kaleminden Edirne‟de Bir Aşk Hikâyesi”, 1. Edirne Kültür AraĢtırmaları Sempozyumu Bildirileri (23-25 Ekim 2003), trhs.: 573-88
  • ALICI Lütfi (2004), “Ârif Süleyman ve Hilye-i Nebî Adlı Eseri”, Akademik Araştırmalar Dergisi, nr. 19, İstanbul, s. 129-48.
  • ALPARSLAN Ali (1988), Şeyh Galib, Ankara.
  • ARSLAN Mehmet (1994), Pendnâme-i Zarîfî, Sivas.
  • ARSLAN Mehmet (1994a), Zâtî Süleymân Efendi, Divan ve Sevânihu’n-nevâdir fî-Ma’rifeti’l- anâsır, Sivas.
  • ARSLAN Mehmet (1999), Subhî-zâde Feyzî, Hamse, Sivas.
  • ALTAY Emine (1998), Subhizâde Feyzî’nin Hayatı-Eserleri ve Aşk-nâme Mesnevîsi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • AYDOGDU Orhan (2009), “İstanbul Hakkında Bilinmeyen Bir Mesnevî: İstanbul-nâme”, Turkish Studies [Klâsik Türk Edebiyatında Mesnevî, Prof. Dr. Halûk İPEKTEN Anısına], c. 4/7, s. 158-86.
  • BALKAYA Halit (1997), Na‟tî Mustafa ve Edhem-nâme Mesnevîsinin Tenkidli Metni ile İncelemesi, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • BATİSLAM Hanife Dilek (2003), Hasbihâl-i Sâfî, İstanbul: Kitabevi.
  • BEYZADEOĞLU Süreyya Ali (1993), Sübülzâde Vehbî, İstanbul: İklim Yayınları.
  • BEYZADEOĞLU Ali (2004), Sünbülzâde Vehbî, Lutfiyye, İstanbul: Milî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • BİLKAN Ali Fuat (2006), “Mesneviler”, Türk Edebiyatı Tarihi, c. 2, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, s. 291-306.
  • BTK (1987), Büyük Türk Klâsikleri, 6, İstanbul: Ötüken-Söğüt.
  • CEYHAN Semih (1998), Abdullâh Salâhî Uşşâkî’nin Vücûd Risâleleri, Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.
  • CEYHAN Adem (2000), “Süleyman Nahîfî‟nin Mevlidü’n-nebî Mesnevîsi”, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 17, Erzurum, s. 89-141.
  • COŞKUN Menderes (2002), Manzum Bir Şairler Tezkiresi [Hasîb’in Silkü’l-le’âl-i Âl-i Osmân’ındaki Şâir Biyografileri], Ankara.
  • COSKUN Menderes (2007), Bosnalı Muhlis’in Manzum Seyahatnamesi, Delîlü’l-menâhil ve Mürşidü’l-merâhi, Isparta.
  • ÇAPAN Pervin (2005), Mustafa Safâyî Efendi, Tezkire-i Safâyî, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.
  • ÇELEBİOĞLU Âmil (1972), “Süleyman Nahîfî ve Fazîlet-i Savm [Zuhrü’l-âhire] Adlı Eseri”, Diyanet Dergisi, 12, Ankara, s. 342-50.
  • ÇELEBİOĞLU Âmil (1987), “Süleyman Nahîfî‟nin Hicretü’n-nebî Adlı Mesnevîsi”, Türklük Araştırmaları Dergisi, 2, İstanbul, s. 53-87.
  • ÇOMAR Arife (2001), Süleyman Nahîfî, Enîsü’l-âfâk, Yükssek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.
  • DEMİREL Gamze (2005), 18.Yüzyıl Şairlerinden Belîğ Mehmed Emîn Dîvânı [İnceleme-Tenkitli Metin-Tahlil], 2 cilt, Doktora tezi, Fırat Üniversitesi.
  • DERDİYOK İ. Çetin (1997), “XVI. Yüzyıl Şairlerinden Azîzî‟nin Nigâr-nâme‟sinin Yeni Bir Nüshası”, Türkoloji Araştırmaları, Fuat Özdemir Anısı, Adana, s. 141-54.
  • DOĞAN Muhammed Nur (1990) Lâle Devri Şairlerimizden İshak Efendi ve Divanı’ndan Seçmeler, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • DOĞAN Muhammet Nur (2002), Hüsn ü Aşk [Metin Nesre Çeviri, Notlar ve Açıklamalar], İstanbul: Ötüken.
  • ERCAN Özlem (2002), “Kâmî Mehmed Efendi ve Firûznâme”, U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, s. 115-34.
  • ERDEM Sadık (2001), Subhî-zâde Azîz ve Dîvân’ı [İnceleme-Metin-Sözlük], Isparta: Fakülte Kitabevi.
  • ERDEM Sadık (2005), Neylî ve Dîvânı, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.
  • ERDOGAN Mustafa (2008), “Lütfî Mehmed Dede ve Hilye-i Mevlânâ Adlı Eserine Göre Mevlânâ‟nın Özellikleri”, Erdem –Doğumunun 800. Yılında Mevlana Özel Sayısı-, sy. 50, s. 59-81.
  • GİBB E.J. Wilkinson (1999), Osmanlı Şiir Tarihi, c. III-V, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • GÖLPINARLI Abdülbâki (1968), Şeyh Galib-Hüsn ü Aşk, İstanbul.
  • GÖLPINARLI Abdülbâki (1971), Şeyh Gâlib Divanı’ndan Seçmeler, İstanbul.
  • GÖRE Zehra (2008), “Lutfî Muhammed Efendi‟nin Hilye-i Hazret-i Mevlânâ‟sı”, Erdem – Doğumunun 800. Yılında Mevlana Özel Sayısı-, sy. 50, s. 111-28.
  • GÜÇLÜ Âgâh (1968), Ahmet Diyarbekrî, Pend-i Ahmedî Kitâb-ı Mürşid, İstanbul.
  • GÜRGENDERELİ Müberra (trhs.), “Edirneli Örfî ve Mesnevîleri”, 1. Edirne Kültür Araştırmaları Sempozyumu Bildirileri (23-25 Ekim 2003), trhs., s. 445-55.
  • GÜRTUNCA M. Faruk (1973), Diyarbekrî Es-Seyyid Ahmed Efendi, Kitâb-ı Mürşid Pend-i Ahmediyye, İstanbul.
  • HOLBROOK Victoria R. (1998), Aşkın Okunmaz Kıyıları, terc. Erol Köroğlu - Engin Kılıç, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • HORATA Osman (1998), Esrâr Dede [Hayatı-Eserleri-Şiir Dünyası ve Dîvânı], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • HORATA Osman (2002), “Zihniyet Çözülüşünden Edebî Çözülüşe: Lâle Devri‟nden Tanzimat‟a Türk Edebiyatı”, Türkler, XI, Ankara, s. 573-92.
  • HORATA Osman (2004), “Son Klâsik Dönem: Nazım”, Türk Dünyası Edebiyat Tarihi, V, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, s. 443-551.
  • HORATA Osman (2006), “Klasik estetikte hazan rüzgârları: Son Klasik Dönem (1700-1800) Mesneviler, Türk Edebiyatı Tarihi, c. 2, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, s. 543-60.
  • HORATA Osman (2009), Has Bahçede Hazan Vakti, XVIII. Yüzyıl: Son Klasik Dönem Türk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yay.
  • İKTYDK, İstanbul Kütüphaneleri Türkçe Yazma Divanlar Kataloğu (1967), 4 c., İstanbul.
  • İNCE Adnan (1994), Mîrzâ-zâde Mehmed Sâlim Dîvânı [Tenkitli Basım], Ankara.
  • İNCE Adnan (2005), Tezkiretü’ş-şu’arâ, Sâlim Efendi, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.
  • İPEKTEN Haluk – İsen, Mustafa – Toparlı, Recep – Okçu, Naci – Karabey, Turgut (1988), Tezkirelere Göre Divan Edebiyatı İsimler Sözlüğü, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay.
  • KADIOĞLU İdris (2003), Lebîb-i Âmidî [Hayatı-Edebî Kişiliği-Eserleri ve Divanının Tenkitli Metni], Doktora tezi, Dicle Üniversitesi.
  • KAHRAMAN Bahattin (1995), Vahîd Mahtûmî Hayatı, Eserleri, Edebî Kişiliği ve Eserlerinin Tenkitli Metni, Doktora tezi, Selçuk Üniversitesi, II c., Konya.
  • KAHRAMAN Bahattin (2006), Vahîd Mahtûmî”, Osmanlı Araştırmaları-XXVII (The Journal of Otoman Studıes XXVII)- Prof.Dr. Mehmed ÇAVUŞOĞLU‟na Armağan-III, İstanbul.
  • KAPLAN Mahmut (2002), “Türk Edebiyatında Manzum Nasihat-nâmeler”, Türkiye, 11, s. 791- 805.
  • KÜLEKÇİ, Numan - Turgut KARABEY (1997), Dîvân, Erzurumlu İbrahim Hakkı, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları.
  • KARACA Yusuf (1999), Süleyman Nahîfî Efendi ve Mevlid’i, Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi.
  • KARPINAR Behsat (1999), Ahmed Mürşidî’nin Pend-nâme’sinin [ilk 5094] Tenkidli Çeviri Yazısı ve Metni, Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi.
  • KARTAL, Ahmet (2001), “Türkçe Mesnevîlerin Tertip Özellikleri”, Bilig, 19, s. 69-119
  • KARTAL Ahmet (2003), Tuhfe-i Remzî [Manzum Farsça-Türkçe Sözlük], Ankara: Akçağ Yayınları.
  • KILIÇ Atabey (2001), Mustafa bin Osmân Keskin, Manzûme-i Keskin [İnceleme-Metin-Sözlük- Tıpkıbasım], Kayseri.
  • KILIÇ Mahmut Erol (1993), “Cemâleddîn UĢĢâkî” mad., TDVİA, 7, s. 314-15.
  • KOCATÜRK Vasfi Mahir (1944), Şeyh Gâlip-Hüsn İle Aşk, İstanbul: Ahmet Halit Kitabevi.
  • KOCATÜRK Vasfi Mahir (1970), Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara.
  • KORTANTAMER Tunca (1997), Nev’î-zâde Atâyî ve Hamse’si, İzmir.
  • KÖKSAL M. Fatih, Mevlid-nâme, Türk Edebiyatında Mevlid Türü ve Yeni Mevlid Metinleri, Kırşehir.
  • KURU Selim S. (2005), “Biçimin Kıskacında Bir Târîh-i Nev-icad : Enderunlu Fâzıl Bey ve Defter-i Aşk Adlı Mesnevîsi”, Şinasi Tekin’in Anısına, Uygurlardan Osmanlıya, İstanbul, s. 476-506.
  • KUTLAR Fatma Sabiha (2004), Arpaemîni-zâde Mustafa Sâmî, Dîvân, Ankara.
  • KÜÇÜK Sabahattin (1985), “Divan Edebiyatında Sosyal Tenkid : Ebû Bekir Kânî Efendi‟nin Hasbihâl‟i”, Türk Kültürü, 262, Ankara, s. 121-28.
  • KÜÇÜK Sabahattin (1995), “Enderunlu Fâzıl”, TDV İslâm Ansiklopedisi, XI, İstanbul, s. 188-89.
  • KÜÇÜK Sabahattin (1999), Antakyalı Münîf Dîvânı, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • KÜLEKÇİ Numan - Turgut Karabey (1990), Tuhfe [Farsça-Türkçe Manzum Sözlük], Erzurum.
  • KÜLEKÇI Numan -Turgut Karabey, Dîvân, Erzurumlu İbrahim Hakkı, Erzurum.
  • KÜLEKÇİ Numan (1999), XI-XX. Yüzyıllar El Yazması Metinler ve Özetleriyle Mesnevi Edebiyatı Antolojisi, 2 c., Erzurum: Aktif Yayınevi.
  • LEVEND Agâh Sırrı (1952), “Bilinmeyen Eski Eserlerimizden: Örfî‟nin Leylâ ve Mecnûn‟u, Türk Dili, I/12, s. 673-76.
  • LEVEND Agâh Sırrı (1957), Türk Edebiyatında Şehrengizler ve Şehrengizlerde İstanbul, İstanbul.
  • LEVEND Agâh Sırrı (1959), Arap, Fars ve Türk Edebiyatlarında Leylâ ve Mecnûn Hikâyesi, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • LEVEND Agâh Sırrı (1988), Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara.
  • MAZIOĞLU Hasibe (1974), “Türk Edebiyatında Mevlid Yazan şâirler”, Türkoloji Dergisi, c. VI., 1, Ankara, s. 31-62.
  • MERMUTLU Mehmet Sait (1996), Ahmed Mürşidî’nin Pendnâmesi [Tenkitli Metin], Yüksek lisans tezi, Harran Üniversitesi.
  • OKAY Orhan - Hüseyin Ayan (1992), Şeyh Galip-Hüsn ü Aşk, İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • ÖZ Yusuf (1996), Tarih Boyunca Farsça-Türkçe Sözlükler, Doktora tezi, Ankara Üniversitesi.
  • ÖZ Yusuf (1997) “Tuhfe-i Vehbî ġerhleri”, İlmî Araştırmalar, 5, İstanbul, s. 219-32.
  • ÖZTOPRAK Nihat (1994), Klâsik Türk Edebiyatı’nda Manzum Yüz Hadîsler, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • ÖZTOPRAK Nihat (2000), Refî-i Âmidî, Cân u Cânân, İstanbul: Türk Gev.
  • ÖZTOPRAK Nihat (2004), “Fennî ve Ġzzet Efendi‟nin Sahilnameleri ve Bu Sahilnamelerde Üsküdar”, Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi, 11, İstanbul, s. 111-48.
  • ÖZTÜRK Nebiye (2002), Zenânnâme, Enderunlu Fâzıl, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi.
  • SARICI Emine (2001), Ârif Süleymân, Hayatı, Eserleri ve Hilye-i Nebeviyye’si [Edisyon Kritik], Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.
  • SCHMİDT Jan (1993), “Sünbülzâde Vehbi‟s Şevk-engîz: an Ottoman Pornografik Poem”, Turcica, 25, s. 9-37
  • ŞENGÜN Necdet (2006), Nazîr İbrâhîm ve Dîvânı [Metin-Muhteva-Tahlil], Doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • ŞENTÜRK Ahmet Atillâ (2002), XVI. Asra Kadar Anadolu Sahası Mesnevilerinde Edebî Tasvirler, İstanbul: Kitabevi.
  • ŞENTÜRK Ahmet Atillâ – Ahmet Kartal (2010), Eski Türk Edebiyatı Tarihi, 4. baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • TAÇALAN ÇALIK Nebahat (1998), Tayyâr (Mahmûd) Paşa ][Hayatı-Edebî Şahsiyeti-Eserleri ve Dîvân’ının Tenkildi Metni], Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi.
  • TANSEL Fevziye A. (1976), “Divan ġairlerinden Fennî‟nin Boğaziçi Kıyılarını Canlandıran Mesnevîsi: “Sâhil-nâme” (5 fotokopi ile Birlikte)”, Türk Tarih Kurumu Belleten, c. XL, 158, s. 331-39.
  • TANSEL Fevziye Abdullah (1990), “Nevres” mad., İA, 9, s. 231-33.
  • TANSEL Fevziye Abdullah (1990a), “Neşet” mad., İA, 9, s. 212-14.
  • TİMURTAŞ Faruk Kadri (1997), Makaleler [Dil ve Edebiyat İncelemeleri], hzr. Mustafa Özkan, Ankara: Türk Dil Kurumu Yay.
  • TOLASA Harun (1982), “15. yy. Türk Edebiyatı Anadolu Sahası Mesnevileri”, Ege Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 1, Ġzmir, s. 1-13.
  • TÜRKERI Seydi (1999), Ahmed Mürşidî’nin Pend-nâme’si, Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi.
  • USLUER Usluer (1994), Süleyman Nahîfî, Hayatı-Eserleri ve Hilyetü’l-envâr’ı, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • ÜNVER İsmail (1986), “Mesnevî”, Türk Dili, Türk Şiiri Özel Sayısı II (Divan Şiiri), 415 -416 - 417, Ankara, s. 430-563.
  • ÜSTÜNER Kaplan (2003), Refî, Cân u Cânân [İnceleme-Metin], İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı yayınları.
  • ÜSTÜNER Kaplan (2009), “Şiir, Şâir ve Edebî Kurallara Dair Yazılmış Bir Mesnevî: Fenniye-i Eş’âr”, Turkish Studies [Klâsik Türk Edebiyatında Mesnevî, Prof. Dr. Halûk İPEKTEN Anısına], c. 4/7, s. 826-92).
  • ÜSTÜNER Kaplan (2010), Enderunlu Hasan Yâver, Dîvân [İnceleme-Metin-Çeviri-Dizin], Ankara: Birleşik.
  • ÜZER Fatma Hilâl (2002), Türk-İslâm Edebiyatında Evliyâ Hilyeleri, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • YASAV Oya (1995), Hilyetü‟l-envâr, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • YILDIRIM Ali (1995), “Kâmî‟nin Behcetü’l-fehyâ Adlı Mesnevîsi”, F.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 7, Elazığ, s. 285-301.
  • YILDIZ, Alim (2008), “Şakir Ahmed Paşa‟nın Tertîb-i Nefîs Mesnevisi”, C.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, XII/2, s. 179-223
  • YURTSEVEN Necmettin (2003), Türk Edebiyatında Arapça-Türkçe Manzum Lugatler ve Sünbülzade Vehbî’nin Nuhbe’si, Doktora tezi, Ankara Üniversitesi.
  • YURTSEVEN Murat (2000), İsmail Hakkî Bursevî, Divan, Bursa: Arasta Yay.
APA KARTAL A (2011). XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. , 211 - 234.
Chicago KARTAL Ahmet XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. (2011): 211 - 234.
MLA KARTAL Ahmet XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. , 2011, ss.211 - 234.
AMA KARTAL A XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. . 2011; 211 - 234.
Vancouver KARTAL A XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. . 2011; 211 - 234.
IEEE KARTAL A "XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler." , ss.211 - 234, 2011.
ISNAD KARTAL, Ahmet. "XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler". (2011), 211-234.
APA KARTAL A (2011). XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. Turkish Studies (Elektronik), 6(1), 211 - 234.
Chicago KARTAL Ahmet XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. Turkish Studies (Elektronik) 6, no.1 (2011): 211 - 234.
MLA KARTAL Ahmet XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. Turkish Studies (Elektronik), vol.6, no.1, 2011, ss.211 - 234.
AMA KARTAL A XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. Turkish Studies (Elektronik). 2011; 6(1): 211 - 234.
Vancouver KARTAL A XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler. Turkish Studies (Elektronik). 2011; 6(1): 211 - 234.
IEEE KARTAL A "XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler." Turkish Studies (Elektronik), 6, ss.211 - 234, 2011.
ISNAD KARTAL, Ahmet. "XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler". Turkish Studies (Elektronik) 6/1 (2011), 211-234.