Yıl: 2010 Cilt: 11 Sayı: 88 Sayfa Aralığı: 101 - 111 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu

Öz:
Bu makalede, Türkiye’deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu incelenmektedir. Bu amaca yönelik toplumsal cinsiyetin tanımı, toplumsal cinsiyet ve medya ilişkisi göz önünde bulundurularak toplumsal cinsiyetin Türkiye’de, 2005–2009 yılları arasında yayınlanan seçilmiş reklâm örneklerinden hareketle reklâmlarda işlenişi değerlendirilmiştir. Reklâm ve tanıtım ikisi ayrılmaz bir bütündür. Reklâm tanıtım faaliyetini gerçekleştirmek için birçok unsurdan faydalanır. Faydalanılan unsurlardan bir tanesi de toplumsal cinsiyet, diğer bir ifadeyle toplum tarafından belirlenen cinsiyet rolleridir. Kadın ve erkek cinselliğinin reklâmlarda kullanımı ve müesseseye sağladığı yarar sonucunda; kadın, erkek ve reklâm ayrılmaz bir bütün olmuştur. Böylece onlar her yönüyle medya sektöründe kullanılmaya başlanmıştır. Sonuç olarak reklâm ve cinsiyet bir arada düşünülmeli, toplumsal cinsiyet rollerinin reklâmlarda fazlaca işlendiği göz önünde bulundurulmalıdır.
Anahtar Kelime: reklam cinsiyet kalıpyargıları reklamcılık 2000li yıllar cinsiyet rolleri anket kadınlar sunum cinsellik erkekler medya toplumsal cinsiyet

Konular: Sosyoloji

Gender and presentation in advertisement in Turkey

Öz:
In this article, gender and presentations in advertisement in Turkey is examined. To achieve this goal, gender’s definition consider and gender and media relations, the gender’s dealing in advertisement were evaluated with the motion from advertisement in Turkey which is published in selected advertising samples between the years 2005-2009. Advertising and promotion are both an integral whole. Advertisement benefits from many factors to perform promotional activities. One of the elements in beneficiary is gender, in other words, it is gender roles which are determined by society. Women, men and advertisement become an whole as a result of the benefits to institution of advertisement and presentation of women and men’s sexuality on advertisement. Therefore, they have been used in the media sector in every way. As a result, advertisement and gender should be consider together, gender roles should be taken into consideration advertisement overly processed.
Anahtar Kelime: presentation sexuality men media gender advertisement gender stereotypes advertising 2000s gender roles questionnaire women

Konular: Sosyoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA OZDEMIR M (2010). Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. , 101 - 111.
Chicago OZDEMIR MEHMET Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. (2010): 101 - 111.
MLA OZDEMIR MEHMET Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. , 2010, ss.101 - 111.
AMA OZDEMIR M Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. . 2010; 101 - 111.
Vancouver OZDEMIR M Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. . 2010; 101 - 111.
IEEE OZDEMIR M "Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu." , ss.101 - 111, 2010.
ISNAD OZDEMIR, MEHMET. "Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu". (2010), 101-111.
APA OZDEMIR M (2010). Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. Milli Folklor Dergisi, 11(88), 101 - 111.
Chicago OZDEMIR MEHMET Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. Milli Folklor Dergisi 11, no.88 (2010): 101 - 111.
MLA OZDEMIR MEHMET Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. Milli Folklor Dergisi, vol.11, no.88, 2010, ss.101 - 111.
AMA OZDEMIR M Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. Milli Folklor Dergisi. 2010; 11(88): 101 - 111.
Vancouver OZDEMIR M Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu. Milli Folklor Dergisi. 2010; 11(88): 101 - 111.
IEEE OZDEMIR M "Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu." Milli Folklor Dergisi, 11, ss.101 - 111, 2010.
ISNAD OZDEMIR, MEHMET. "Türkiye'deki reklâmlarda toplumsal cinsiyet ve sunumu". Milli Folklor Dergisi 11/88 (2010), 101-111.