Yıl: 2010 Cilt: 43 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 149 - 170 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki

Öz:
Bu araştırma, öğrencilerin veri yönlendirmeli öğrenme(VYÖ) yaklaşımı ile çevrimiçi sözlük kullanımı yöntemlerininyabancı dilde sözcük edinimi boyutunda öğrenci başarısına etkileriniçevrimiçi öğrenme ortamlarında gezinme kayıtları bağlamındaaraştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma yarı deneysel araştırmamodeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008– 2009 öğretim yılında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenimgören 68 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın deney gruplarınaçevrimiçi öğrenme ortamı üzerinden eğitim verilmiştir. Veriler,geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan, sözcük bilgisi ölçeğive ilişkili sözcük bilgisi ölçme aracı ile elde edilmiştir. Elde edilenverilerin çözümlenmesinde, kısmi korelasyon analizi yöntemikullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğrenme yönetimsisteminde bulunma süreleri ile sözcük ve ilişkili sözcükleri edinimleriarasındaki ilişki bakımından, bulgulara dayalı olarak öğrencilerinsistemde bulunma süreleri arttıkça, sözcük bilgisi düzeyi ile ilgiliölçümlerden elde ettikleri puanlarda artış olduğu gözlenmiştir.
Anahtar Kelime: uygunluk öğrenici kayıtları veri yönlendirmeli öğrenme bütünce dilbilim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri

The correlation between learners’ logs of navigations through online corpora and lexical competence

Öz:
The current study investigated the relationshipbetween students’ lexical competence and their logs of online corporaembedded to a learning management system. The participants of thestudy were 68 undergraduate students enrolled in a medical school at aTurkish state university. The instruction was delivered throughMoodle. The data collection instruments were a vocabularyknowledge scale and a collocation test both revealing ideal reliabilityand validity indices. Partial correlation was conducted to analyze thedata. Findings revealed that there was a positive correlation betweenthe durations of language learners’ navigations of online corpora andtheir acquisitions of academic words and prepositional phrases.
Anahtar Kelime: corpus linguistics concordance learner logs data driven learning

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ball, C. N. (1996). Tutorial Notes: Concordances and Corpora. http://www.georgetown.edu/cball/corpora/tutorial.html (Alınma Tarihi: 02 Ağustos 2007)
  • Barlow, M. (1992). Using Concordance Software in language Teaching and Research. In Shinjo, W. et al. Proceedings of the Second International Conference on Foreign language Education and Technology. (365-373) Kasugai, Japan: LLAJ & IALL.
  • Barnett, L. (1993). Teacher off: Computer technology, guidance and self- access. System, 2l(3), 299.
  • Biber, D., S. Conrad, & R. Reppen. (1998). Corpus linguistics: Investigating language structure and use. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Büyüköztürk, Ş. (1998). Kovaryans analizi: Varyans analizi ile karşılaştırmalı bir inceleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 31(1), 91-105.
  • Carter, R. & McCarthy, M. (1995). Grammar and the spoken language. Applied Linguistics 16(2), 141-158.
  • Cobb, T. (1997). Is there any measurable learning from hands-on concordancing? System, 25(3), 301-315.
  • Cook, V. (2001). Using the first language in the classroom. Canadian Modern Language Review, 57, 402-423.
  • Coxhead, A. (2000). A new academic word list. TESOL Quarterly, 34(2): 213-238.
  • Dunteman, G. H. (1989). Principal Components Analysis. Sage Publications, Newbury Park, California, USA.
  • Field, A. (2000). Discovering statistics using SPSS for Windows. London- Thousand Oaks- New Delhi. Sage Publications.
  • Flowerdew, J. (1993). Concordancing as a tool in course design. System, 21(2), 231-244.
  • Gavioli, L. ( 1997). “Exploring text through the concordancer: Guiding the learner.” In A. Wichman, et al. (eds.), Teaching and Language Corpora (pp. 83-99). London and New York: Longman.
  • Granger S. (1998). Learner English on computer. Addison Wesley London & New York. Longman.
  • Halliday, M. A. K. (1993). Towards a language-based theory of learning. Linguistics and Education 5(2), 93-116.
  • Henson, R. K. & Roberts, J. K. (2006). Exploratory factor analysis reporting practices in published psychological research: Common errors and some comment on improved practice. Educational and Psychological Measurement, 66(3), 393-416.
  • Hunston, S. (2002). Corpora in Applied Linguistics. Cambridge: Cambridge University Pres.
  • Johns, T. (1991). ‘“Should you be persuaded”: two samples of data-driven learning materials’ in T. Johns & P. King (eds.) Classroom Concordancing ELR Journal 4. (pp 1-13) University of Birmingham.
  • Kaiser, H.F. (1974). An index of factorial simplicity. Psychometrika, 39, 31-6.
  • Kennedy, G. (1998). An Introduction to Corpus Linguistics. London: Longman.
  • Krieger. H. U. (2003). SDL—a description language for building NLP systems. In Proceedings of the HLT-NAACL Workshop on the Software Engineering and Architecture of Language Technology Systems, 84–91. Canada.
  • Leech, G. (1997). Teaching and language corpora: A convergence In A. Wichmann, S. Fligelstone, A. McEnery and G. Knowles (eds.) Teaching and Language Corpora. (pp. 1-23). London: Longman.
  • McEnery, A. & Wilson, A. (1997). Corpora and language teaching. RECALL Journal, 9(1), 5-14.
  • McEnery, A. & Wilson, A. (2001). Corpus Linguistics. Edinburgh: Edinburgh University Pres.
  • Meyer, C. (2002). English Corpus Linguistics: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Pallant, J. (2002). SPSS Survival Manual. Buckingham. Open University Press.
  • Sinclair, J. (1991) Corpus, Concordance, Collocation. Oxford University Press.
  • Sinclair, J. 1992. Collins COBUILD English Usage. Birmingham University with London: Harper Collins.
  • Sinclair, J. (1997). 'Corpus evidence in language description' in Wichmann, Fligelstone, McEnery & Knowles (eds.), Teaching and Language Corpora. (pp. 27-39). London and New York. Longman.
  • Sinclair, J. (2005). Corpus and text-basic principles. In Wynne, M. (ed.) Developing Linguistic Corpora: A Guide to Good Practice. (pp. 1-16). Oxford: Oxbow Books: (http://ahds.ac.uk/linguisticcorpora/) adresinden 23 Şubat 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Supatranont, P. (2005). A Comparison of the effects of the concordance- based and the conventional teaching methods on engineering students' English vocabulary learning. Unpublished Doctoral Dissertation. Graduate School Chulalongkorn University.
  • Stubbs, M., (1996). Text and Corpus Analysis. Oxford, UK; Cambridge, Mass. Blackwell.
  • Teubert W. (2002). The role of parallel corpora in translation and multilingual lexicography. In Altenberg B. and Granger S. (eds.) Lexis in contrast. Corpus-based approaches. (pp. 189-214). Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
  • Tribble, C., & Johns, G. (1990). Concordances in the classroom. London: Longman.
  • Tribble, C. (1997). 'Improvising corpora for ELT: Quick and dirty ways of developing corpora for language teaching' in B. Lewandowska-Tomaszczyk and J. Melia (eds). Proceedings of the First International conference on Practical Applications in language Corpora. (pp. 32-41) (http://web.bham.ac.uk/johnstf/palc.htm) adresinden 27 Ağustos 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Wesche, M. & T. Paribakht. (1996). Assessing vocabulary knowledge: Depth vs. breadth. Canadian Modern Language Review, 53 (1): 13-40.
  • Willis, J. (1998). Concordances in the classroom without a computer, In Brian Tomlinson (Ed.) Materials development in language teaching. (pp. 44-46). Cambridge.
APA celik s, KESER H (2010). Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. , 149 - 170.
Chicago celik serkan,KESER Hafize Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. (2010): 149 - 170.
MLA celik serkan,KESER Hafize Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. , 2010, ss.149 - 170.
AMA celik s,KESER H Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. . 2010; 149 - 170.
Vancouver celik s,KESER H Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. . 2010; 149 - 170.
IEEE celik s,KESER H "Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki." , ss.149 - 170, 2010.
ISNAD celik, serkan - KESER, Hafize. "Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki". (2010), 149-170.
APA celik s, KESER H (2010). Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(2), 149 - 170.
Chicago celik serkan,KESER Hafize Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 43, no.2 (2010): 149 - 170.
MLA celik serkan,KESER Hafize Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.43, no.2, 2010, ss.149 - 170.
AMA celik s,KESER H Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2010; 43(2): 149 - 170.
Vancouver celik s,KESER H Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2010; 43(2): 149 - 170.
IEEE celik s,KESER H "Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43, ss.149 - 170, 2010.
ISNAD celik, serkan - KESER, Hafize. "Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 43/2 (2010), 149-170.